4.491 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Flydende tjære op af siden på bilen, erstatning? Ingen skiltning, Århus- Flydende tjære op af siden på bilen, erstatning? Ingen skiltning, Århus-

Hej

Jeg kommer kørende en sølvfarvet bil igår, i det nordlige Trøjborg, Århus. Der er en vej, hvor asfalten er ny, der er ingen skiltning, eller: forbudt indkørsel, INGEN skiltning, i vejens samlinger midt i, er er noget som lignede vand, det viser sig 5 min efter at det er flydende, helt flydende tjære, som ny er sprøjtet op af hele siden på bilen
Det sidder fast!

Tror i at der er nogen chancer for at kommunen vil erstatte omlakering/rengøring/polering, eller er det spildt energi?
Tænker om nogen har erfaringer med ligende, man kan jo søge om erstatning for huller i vejen, og vil vurdere at siden skal omlakeres, og selvfølgelig kørte jeg i en bil jeg havde lånt, lige præcis denne aften, og nu vil ham jeg lånte den af, have det ordnet, og da jeg kørte er det jo klart mit ansvar, det ved jeg..
Synes bare lige at 10-12kilo til ny lak er meget for at køre i en bil, i 30min..

MVH

Nicolai

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flydende tjære op af siden på bilen, erstatning? Ingen skiltning, Århus-
  • #1   18. sep 2014 Tænk på det som gratis rustbeskyttelse. smiley

Jeg tror desværre ikke der er noget at komme efter.
    Den med hullerene i vejen, har FDM haft i retten osv, og den er blevet afvist.
    Det er DIT ansvar og ingen andres. Du skal holde øje med vejen, underlag osv...

Men tag den dog videre, med kommunen. De kan jo ikke andet end at afvise. Eller måske endda give dig medhold. Men det kommer nok til at kræve lidt kamp og tålmodighed.

Men jeg kan sagtens følge dig.

• #2   18. sep 2014 Prøv enten den med kommunen ellers er det bare fat i noget lampeolie/motorrens og så i gang med at vaske bilen smiley

• #3   18. sep 2014 Cellosefortynder kan ogaå bruges...

• #4   18. sep 2014 Næh, der er cirka 0% chance for, at du får andet end en lang næse - de vil gerne have dine penge i vægtafgift/grøn afgift, men derefter ophører ethvert ansvar fra deres side.

• #6   18. sep 2014 De gange jeg har fået snasket bilen ind i sådan noget har jeg kunne tage det med dieselolie...

• Benjamin R
    Benjamin R Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 2 Svar: 79
    #7   18. sep 2014 Jeg bruger WD40 og en klud.

• #9   18. sep 2014 Cellulose ville jeg nok ikke bruge, om det er lampeolie, WD40, motorvask eller diesel kan vist være ligemeget - de indeholder alle petroleum som også anvendes i tjære, derfor virker det smiley

• #10   18. sep 2014 Alt hvad der er petroleums baseret. Det billigste og nemmeste at få fat i, er sikkert tændvæske til grill etc. Det koster ca. 25 pr. liter og fås over alt.
    Jeg har fjernet mange asfalt/tjære pletter med det, en god vædet klud på så tjæren vædes, få minutter senere kan det forholdsvis let viskes af. Uden at gnubbe og slide på lakken.

Brug absolut aldrig fortynder, det opløser også lakken!

• #11   18. sep 2014 Det er dsv .denne tid på året at vejene skal repareres så de ikke går helt i stykker til vinter.

Nogle steder banker de kanter af så hullerne bliver størrer, hælder flydende tjære i og lader det ligge en dag eller 2. Uden skiltning.

Jeg har hørt kommunen om dette er lovligt og om skader eller lign. kan erstattes. Det svar jeg fik var at der skulle skiltning til, men var det glemt var der stadig ingen dækning af nogen art. Da det er en nød reparation og dermed noget akut. Det bliver gjort for bilisternes bedste-

• #12   18. sep 2014 Rense benzin

• #13   18. sep 2014 Rensebenzin duer ikke. Som de fleste siger, brug et petroleumsbaseret produkt, så er det lige til at få af.

• #14   18. sep 2014 Ok det plejer jeg bare at bruge... Men måske det andet virker bedre..

• #15   18. sep 2014 Du jeg er ved at pisse i buksene af arrigskab. Du har en bil?
    Du har kørt i den? Den er blevet beskid?
    Den skal gøres ren?
    Det er ikke snavset vand der er på, men de kunne det have været

Hør her:
    Brug 20 kr på en flaske lugtfri petroleum og et par gamle klude. Så en fask voks og et par andre gamle klude!

OG SMUT SÅ UD OG NYD DET GODE VEJR!

• #16   18. sep 2014 Du får ikke noget ud af at klage tror jeg ikke
    Men Lampeolie / Dieselolie / Petroleum så bare i gang

• #17   18. sep 2014 Lampeolie. Det er ikke så slemt, og så vidt jeg ved, tager lakken skade af det. Jeg har også brugt noget rensemiddel fra Pava. Ved ikke, hvad det er, men det virker godt.

• #18   18. sep 2014 Omlakere en bil der har fået tjæresprøjt - det er da fuldstændig urimeligt, han skal da have en helt ny bil...
    Nej, OK - petroleum som flere foreslår, eller motorrens (er vist også en form for petroleum) klarer det - og måske lidt knofedt.

• #19   18. sep 2014 der hvor jeg bor kom kommunen og smed et lag løse sten på vejen som de så forventede at vi borgere skulle køre ned i den gamle ved (ude på landet) havde lige fået omlakeret min fine nye mr2er aw11 kørte ikke i den i 2 uger for at undgå stenslag i lak og ruder. da stenene pisker op som bare fanden og man kan høre det rammer lakken især ved imøde af modkørene.
    efter 2 uger vågede jeg mig ud selvom stenene ikke var kørt helt ned i den gamle vej. bum en modkørene 2 stenslag i forhjelmen og et stenslag i forruden som endte med en kæmpe løber i løbet af få minutter. Biver tosset og kontakter kommunen, de siger jeg skal smide en klage, gør jeg så tager billeder af hvor det skete og sådan beskriver hvordan det skete. Der var ingen hjælp at hente, de fralage sig alt ansvar og syntes det vej de havde lagt var perfekt.. næste gang de ligger sådan noget amatør asfalt hvis man overhovedet kan kalde det for asfalt, så lejer jeg en gummiged og fjerner pisset igen..

min pointe er nok at der nok ikke er ret meget at gøre, de skvadderhoveder der styre klagesystemet der inde gør alt for at holde på pengene,,

• #20   19. sep 2014 tak for de mange svar:)
    Tror jeg lejer en polak, køber et par liter petroleum, og så er det dét:-)

MVH

• #21   19. sep 2014 Har ikke læst alle kommentarerne, men jeg er ret sikker på at kommunen plejer at give dig noget petroleum til at fjerne det med uden beregning.. Prøv at kontakte dem..

• #22   23. sep 2014 Jef var ude for det samme for nogle år siden. Fandt ud af hvem der stod for vejarbejdet og fik den vej min bil renset og poleret på deres regning. Så Jo du kan få det erstattet. Det kræver dog at du er lidt på opgaven .

• #23   24. sep 2014 Chris,
    Tak for info, jeg har fået det fjernet
    Betalte en rengøringsmand for det:-)

1times arbejdsløn og lidt petroleum,
    Det var noget nemmere end jeg havde kalkuleret med:)

Kommentér på:
Flydende tjære op af siden på bilen, erstatning? Ingen skiltning, Århus-

Annonce