1.380 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

nogle med viden inden for kuglelejer nogle med viden inden for kuglelejer

hej mcg jeg har en løs lejepasning i mit baghjul jeg har lige fået pulverlakeret mine fælge så det ville være ret øv at kyle dem ud når jeg har midlerne til at reparere dem

6003-2RSH/C3 det er det nummer jeg bruger nu

de har målene

udvendig 35 mm

indvendig 17 mm

bredde 10 mm

planen var at dreje pasningen op i en drejebænk til et nyt størrelse leje, gerne et som var noget bredere, men problemet ligger i jeg er totalt dum til det med de lejenumre, men umiddelbart så skal indvendig diameter jo være til 17 mm da det er det akslen er

er der en herinde som er en haj til det med de lejenumre evt findes der lejer i specialmål kunne godt bruge et 20 mm bredt leje, så næsten skide med om lejet er 45 mm udvendig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nogle med viden inden for kuglelejer
  • #1   6. maj 2015 går det helt galt så kan jeg også lave en bøsning til min bagaksel så indvendig diameter på lejet snart er ligegyldigt

• #2   6. maj 2015 https://www.sanistaal.com/da/produkter/teknik/lejer/skf/skf-kuglelejer/skf-sporkuglelejer/c-215751.aspx

Så vælger du bare hvad der passer dig af mål, så spytter den et nr ud smiley
    Det er selvfølgelig "normale" lejestørrelser så vidt jeg ved.

• #3   6. maj 2015 theiz mange tak smiley

der skal nok komme et album op med operationen når jeg kommer dertil lige nu der skal den ihvertfald ud at køre her i weekenden så må vi se om det går helt galt smiley

• #4   6. maj 2015 Hvor mange hundrededele er pasningen for stor?

• #5   7. maj 2015 Jeg ville nok se om det var muligt at dreje lidt længere ind, så jeg kunne sætte 2 lejer i træk siden .. og hvis der er materiale, så ville jeg lægge en bøsning i, så begge lejer sidder som de skal, og kan udskiftes .. Og er det normalt at det er C3 lejer der skal sidde i !?!?

• #6   7. maj 2015 Ja, det lyder lidt underligt med det C3-leje ??? Det er jo ikke ligefrem nødvendigt i et baghjul...

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #7   7. maj 2015 Super link. Kan alle handle der, eller kræves momsnr. og evt min. omsætning?
    Hvordan er det nu lige, RS betyder pakning, hvad med C3?

• #8   7. maj 2015 morten det trick har jeg også hørt men hvorfor så ikke bare finde et bredere leje når jeg alligevel skal til at dreje op

angående hullet så er det nok ovalt

• #9   7. maj 2015 C3 betyder at der er en lille smule "slør" i lejet og at det er beregnet til høje omdrejninger... Sådan lige lidt simpelt fortalt smiley

• #10   8. maj 2015 #8 .. uden jeg skal gøre mig til professor smiley ... men på crossere sidder der altid 2 lejer i træksiden, ellers kan det ikke holde en skid ... det trick med at dreje hullet op 3mm (R 1.5mm ), lave en pasning så lejet passer igen, har været gjort mange gange .. samtidig med at dreje ind så der kan sidde 2 lejer . Alt hvad der kørte Honda CR 85 som kunne holde den stram, måtte få lavet det, for der sad kun 1 trækleje i standard, og det holder ikke en skid ... en frisk maskinarbejder laver det på et par timer efter fyraften, hvis du køber 3 nye lejer .

• #11   8. maj 2015 jeg har skam også ide´en med hvordan jeg får den spændt op

så morten du vil mene 1 leje i bremseskive siden er nok? den bliver aldrig brugt alligevel

jeg har ikke maskinen hjemme den var på rullefelt og inden han fik startet sprang lejet i luften han konstaterede bare at da han satte det nye leje i at den var for løs hvor meget ja det har jeg jo ikke mærket

men umiddelbart så tror jeg der er en 30 mm ned til "lejebunden" så 2 lejer det er ikke umuligt og mere holdbart

men altså det vælter ikke budgettet hvis jeg skal have nye fælge til maskinen et sæt koster 1600 kr + lejer til 17 mm bagaksel så 2000 kr men man kunne jo lige så godt spare de penge smiley

forresten vi skrev jo lidt sammen på mail om et andet bundkar til min med justerbar leakjet, må indrømme den var ikke til at finde for penge, så jeg fik købt en boyesen quickshot 3 og fik den monteret af min mekaniker og justeret det så det sidder rigtig og nu er den kørt ind men hold nu kæft den går meget bedre efter karb´en blev gået igennem fra ende til anden og med justerbar leakjet, tror nu nok der er et par stykker som vil høre mig ad efter hvordan jeg har fået den til at gå så godt, alle de crf 150r´ere de hakker og de sprutter så det halve kunne være nok

• #12   8. maj 2015 Fedt den virker med den Boysen Qshot. Buysen har sgu aldrig været helt uden evner smiley

Og ja .. 1 leje i bremse siden og 2 i træksiden .. om det er et nyt eller gammelt hjul, bliver det nok det samme .. Hvis du fyrer lidt til stålet og den er godt tunet og trimmer .. ; der skal være 2 træklejer ellers dør baby .. Jeg har lagt mange dobbelt lejer i helt nye nav, da vi viste at de ikke ville holde meget mere end 15 køretimer før der var problemer .. Den er VILD den Honda smiley

Kommentér på:
nogle med viden inden for kuglelejer

Annonce