Hurtigere internetadgang Hurtigere internetadgang
Hej alle sammen, glædelig jul
Jeg ved godt, at det her ikke er et IT-forum, men jeg tænker at der sidder en IT-ekspert eller 2 herinde, soo here it goes.
Sagen er den at jeg bor på landet, hvor internethastigheder er, dårlige for at sige det mildt. Jeg har pt. en kabelforbindelse som giver mig 5 Mbit i download og under 1Mbit i Upload.
Jeg har derfor overvejet at købe en trådløs router der kan tage sim-kort, og derved bruge det mobile datanet 4G, min smartphone har 4G og når jeg bruger den i mit hus har jeg 25-28 Mbit i download og 4-5 Mbit i upload, altså meget hurtigere end det jeg har nu.
Men jeg kender intet til disse routere der kan køre med sim-kort, og ved derfor ikke hvad jeg skal gå efter. Derfor vil jeg høre, om der er nogle herinde der bruger denne løsning, og som kan anbefale visse mærker og modeller fremfor andre?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Benjamin Skov Rasmussen
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
De fleste bruger denne router:
http://www.gucca.dk/huawei-e5180-4g-router-til-traadloest-internet-p316902?pla=1&gclid=CjwKEAiA7_OzBRDA8OfT3orp51oSJACVqslIPRVsX2E8wIlCbt98o6sRFKELEYGVWNqD7pDz4NiuSRoChibw_wcB&source=adwords
Vi har lavet et abonnement ved TDC til 249,- pr. måned og så "låner" vi routeren gratis af TDC.
Det virker rigtig fint. på en go' dag har vi en download-hastighed på ca 25 Mbit og ca. det halve i upload... Det er så absolut det bedste vi nogen sinde har haft, men vi bor også rigtig langt ude...
jul 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
Jeg går ud fra den kan ca. det sammen som den anden
feb 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 65
Har også kun godt at sige om mobilbredbånd, dog er det værd at undersøge hvor meget data du har brug for hver måned, da de fleste abonnementer ikke er med ubegrænset data.
Men undersøg først dækningen hjemme, inden du vælger udbyder, og vær opmærksom på at placeringen af routeren har en del at sige mht. signalet / hastigheden, vælg gerne en router hvor det er muligt at tilslutte ekstern antenne.
Dog mener jeg at www.net1.dk kan tilbyde med fri data.
Hilsen Morten
jul 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
jul 2015
Følger: 15 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 54
http://www.oister.dk/bredband-hjemmet/
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 76
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.419
Det er fint til alm. brug men til servere og hosting, er det lige til at lukke op og skide i. Forbindelsen hos mig varier konstant i hastighed og er på ingen måde stabil. Den går ned 1-3 sekunder flere gange dagligt..
For den almindelige bruger er det en fin løsning. Men skal du til at hoste eller som nævnt have servere eller lign. stående er det ikke noget du skal bevæge dig ud i.
feb 2010
Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 474
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 55 Svar: 489
http://www.daekningskort.dk/
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 38
#8 - Der er vel ikke nogen der kan finde på at hoste servere på en trådløs forbindelse!?! Det er og har aldrig været nogen god idé!
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.419
Kan være nødvendig når man bor ude hvor de skal grave kabler ned for at få ordentlig forbindelse. (Er også en af årsagerne til vi flytter inden længe)
Præcis som du nævner er dealy/ms forfærdelig også ved spil eller lign.
- Det værste er dog når forbindelsen bliver afbrudt og man er ved at uploade div. filer.
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 38
Nå, vi må hellere holde os til topic
Hurtigere internetadgang