2.736 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

kan det betale sig mht gammel dewalt akku maskine kan det betale sig mht gammel dewalt akku maskine

Hej har fået sådan gammel bandit forærret, den er vel en 8 - 10 år gammel.

Dens batteri holder strøm i 5min. Kan det betale sig at købe et original/2uorginale til cirka 500 kr.

Eller vil jeg ku få noget bedre til omkring en tusse?

Kan kun se det er en xpr med 3gear

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan det betale sig mht gammel dewalt akku maskine
  • #1   23. jan 2016

profilbillede
  • #3   23. jan 2016 Skal lige nævnes spørgsmålet går på om man vil ku få bedre maskine for en tusse eller om nye batterier vil være at fortrække.

• #4   23. jan 2016 alt efter hvilket tilbud du kan finde ,så køb ny , ingen aner jo hvad der går istykker efter en times brug på den der dewalt .

• #5   23. jan 2016 Den virker bare som en rigtig High end model med 3 gear, slag og massere af omdrejninger.

• #6   23. jan 2016 ja og den kører på 18v prøv da og køb et kopibatteri , har en kammerat der har gode rfaringer med dem. det kan vel sælges igen hvis det ikke spiller -

• #7   23. jan 2016 køb en ny har lige smidt 2 ud magen til dem der

• #8   23. jan 2016 Begrund?

• #9   23. jan 2016 Batteribyen.dk har uoriginale batterier til en tålelig pris. Men.... lån et batteri først så du kan prøve maskinen af. Tjek også slag og alle gear med belastning.
    En XRP 3 gears er heller ikke 8-10 gammel, max 5 tror jeg smiley
    Du skal dog huske at man almindeligvis skal bruge to batterier til en maskine så man altid kan arbejde.
    Hvad med lader, fik du den med?

• #10   23. jan 2016 Har 3 batterier hvoraf 2 defekt og 30min lader og den virker fint.

Mht alder er jeg faktisk 99.9% sikker på den er 10 år da jeg kan huske den blev brugt ved tilbygning der.

• #11   23. jan 2016 har aldrig sys de har været særligt gode frem for mange andre mærker og en 10årig gammel maskine ville jeg ikke gide holde liv i

• Claus G
    Claus G Tilmeldt:
    jan 2016

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 16
    #12   23. jan 2016 Det er lidt farligt med en så gammel maskine. Hvis man ikke ved hvad den har været brugt til, og hvordan den har været behandlet, så ville jeg personligt aldrig ofre et/to nye batterier på en dewalt smiley
    Så havde jeg hellere sparet sammen til en proff bosch (blå serie).
    Den udtalelse kommer fra min egen erfaring. Jeg havde en dewalt som jeg købte som ny, og jeg havde i forvejen en blå 24v bosch med slag, som var 2-3 år gammel den gang. Dewalten dræbte begge batterier i det års tid vi lavede en tilbygning på en kammerats hus, mens bosch maskinen overlevede, og idag 15 år efter den blev købt, kører jeg stadig på de 2 medfølgende batterier! Den har aldrig svigtet, og holder fint på begge batterier endnu. Dewalten forærede jeg væk smiley

• #13   23. jan 2016 Du kan få en adapter så de nye lion batterier kan bruges på de gamle nimh maskiner.

• #14   23. jan 2016 Jeg fandt en gammel DeWalt på genbrugspladsen uden batteri, 2 hastigheder og slag, tog den med hjem og prøvede den med et batteri fra en af mine andre maskiner, den smiley virkede fint så jeg købte et batt. ved batteibyen uorg. og den har kørt i over et år.

• #15   23. jan 2016 Hvad med disse, to stk batterier for under 500 kr incl porto fra tyskland. Tjek listen om de passer til din.
    http://www.ebay.com/itm/2-X-Werkzeug-Akku-fur-DEWALT-DC9096-DE9039-DE9095-DE9096-18-V-3000mAh-NI-MH-/111392073264?hash=item19ef7c2630:g:K1kAAOSwVupTq-9U

• #18   23. jan 2016 Det bliver nok batterier til den ja. Har lige boret ene styrende af på suzukien med det slidte batteri

Som i kan se på samlingen, ville en kraftigere maskine pynte gevaldigt!

profilbillede
  • #19   23. jan 2016 Køb et bosh sæt den vejer os meget mindre plus du kan bruge det til en hel masse af deres til som foreksempel hækkeklipper smiley mega nice at slippe for den forpulet ledning smiley

• #20   23. jan 2016 Ja den tung sådan en satan. Men kan jeg sparer 2 - 3 tusinde ved at bruge denne er det at fortrække.

Vi har en Bosch på arbejdet som koster en tusse i butikkerne, den ikke noget i nærheden så kraftig som denne smiley

• Claus G
    Claus G Tilmeldt:
    jan 2016

#21   23. jan 2016 En bosch til en tusse, så må det være en grøn en smiley proff værktøj koster lidt mere.

• #22   23. jan 2016 Jeps det rigtigt. Grøn.
    Efter at have kigget lidt kan jeg se man skal op i nogen tusinde for at få en på niveau med den gamle dewalt, specifikations mæsigt.

• Claus G
    Claus G Tilmeldt:
    jan 2016

#23   23. jan 2016 Men jeg kan garantere dig at de penge er givet meget bedre ud til gengæld. Min bosch har boret i beton, jern, træ, fræset, ja sågar slebet og skruet skruer i. Dewalten jeg købte, som også var en 18v med slag, den blev kun brugt til gips skruer og træskruer, og alligevel døde batterierne, og jeg gad overhovedet ikke at bruge den til sidst. De 2500 kr jeg den gang gav for min bosch, altså for 15 år siden, den har jeg alligevel givet godt ud smiley

• #24   24. jan 2016 jeg har dårlige erfaringer med de gamle dewalt 18v batterier. Men du kan få en adapter så du kan bruge de nye.
    Lyder den som den skal, lugter eller ryger ikke er det vel et forsøg værd? så kan det måske være du skal skifte kullene. Men det koster ikke meget smiley

• #26   24. jan 2016 Hvis du vil have en blå bosch, så skal du holde øje hos Stark, evt tilmelde dig deres proff tilbudsmagasin. De har konstant bosch på tilbud til nogle fornuftige penge. Ikke usædvanligt at du kan få en 18v med 3 amp batterier til ca 1500 plus moms.

• #27   24. jan 2016 Du kan lige overveje, om du overhovedet har brug for en 18v. Fik fornyelig en blå bosch 10,8v med et 2amp og et 4amp batteri og en masse tilbehør til 999 kr incl moms.

Har også en 18v Bosch, men tror sgi ikke den kommer ret meget ud af kassen mere, den bette handy lillebror kører bare godt, og med det store batteri, er den nærmest ikke til at køre tør for strøm, og den trækker også ret godt.

• #28   24. jan 2016 Tjo tja.
    Oplever bare når jeg skal lave noget krævende så er min billige 18v powercraft eller den grønne Bosch jeg har ikke stærk nok, og så må jeg låne min brors makita.

Det eneste jeg bruger dem til er hovedsageligt hvis jeg skal borer i metal, bolte ud osv i værkstedet, eller som alternativ til en slagnøgle til mindre bolte. Det kræver lidt krafter.

• #29   24. jan 2016 Det er selvfølgelig ikke at sammenligne med en 18v, men specs siger op til 10 mm i metal, og vel egentlig sjældent man borer større end det. Så til feks at bore bolte ud, vil jeg vurdere at det vil den lille klare helt fint. Den store fordel er at den er så lille, kan komme ind mange flere steder.

Skulle den skrue karmskruer osv i, er det en helt anden sag, så ville jeg anbefale en 18v, men til dit brug tror jeg du skal overveje det en ekstra gang.

Den der powercraft, hører vist mere til i legetøjsafdelingen. smiley

• #30   24. jan 2016 Mht powercraft kan du nok have ret.
    Fik en garage til værksted, så alt værktøj er købt så billigt som muligt, da hele sortimentet skulle til, det fungere egentlig også fint nok til mit behov, også billig el værktøj, men når det skal være på batteri, så fungere det helt billige ikke, ledning er fint.

• #31   24. jan 2016 Tror alle har et eller andet billigt værktøj, så det er der ingen skam i. F.eks har jeg en båndpudser til 199 kr, den bruger jeg måske én gang om året, så det er fint nok.

Jeg har den filosofi at man skal indkøbe til det behov der er, skal det køre 1 time og dagen eller 1 time om året, er jo ikke helt lige meget. Andre indkøber efter, at det skal være større og dyrere end naboens, sådan er vi jo så forskellige.

• #32   24. jan 2016 Samme problem her med to lækre store Makita'er.. Rigtig øv fordi det er gode maskiner.
    Har ikke fået købt batterier endnu, men det er den vej jeg selv vælger at gå, og samme vej jeg ville gå med den Dewalt du har dig.

• #33   24. jan 2016 Det er det samme problem for alle hjemme-biksere, batterierne dør før maskinen. Man kunne foranlediges til at tro at de er lavet til ikke at kunne holde mere end x antal år.

Er der gode fif til at forlænge levetiden på lion batterier. Skal de opbevares bestemt, skal de aflades eller oplades med jævne mellemrum, eller noget helt tredje.

• #34   24. jan 2016 Kan godt fornemme der er en blanding af håndværkere og gør-det-selv folk i denne tråd og vi bliver med garanti aldrig enige om værktøjet smiley
    Jeg er uddannet elektriker af guds nåde og er personligt stor fan af Milwaukee fuel serien både i 12V og 18V, men smag og behag.

• Claus G
    Claus G Tilmeldt:
    jan 2016

#35   24. jan 2016 Gør-det-selv folk er vel også en slags håndværkere smiley

• #36   24. jan 2016 Gør-det-selv folk er fritids/hobby og håndværkere er professionelle. Der er skam forskel smiley

• Claus G
    Claus G Tilmeldt:
    jan 2016

#37   24. jan 2016 Så vil jeg ned og kalde min mekaniker på værkstedet for en hobbymekaniker, for han har ikke svendebrevet, men er mindst lige så dygtig som værkføreren der er på selvsamme værksted smiley

• #39   24. jan 2016 Vi er vel alle gdsere, jeg og mange andre har godt nok en håndværksmæssig udannelse eller to. Men på alle de områder man ikke er udlært, er man vel hjemmebikser i et eller andet omfang. Men det skal jo ikke afholde en fra at gå i krig med projekterne.

• #40   24. jan 2016 mht til billigt/dyrt værktøj. det afhænger vel af behovet.
    alt jeg har er fra Berner. bortset fra min lille donkraft, som er fra thansen. jeg er udmærket tilfreds med den billige donkraft eftersom mit behov for at bruge netop den ikke er så stort smiley
    af skruemaskiner har jeg 10,8v og 18v. den store er god til krævende opgaver. Men den lille fylder meget mindre, og det er ofte en fordel.
    det er værd at tage med i din beslutning smiley

• Claus G
    Claus G Tilmeldt:
    jan 2016

#41   24. jan 2016 En ting er sikkert... man skal aldrig gå ned på værktøj smiley

• #42   24. jan 2016 enig smiley

• #43   24. jan 2016 Li-ion batterier skal helst opbevares med en opladningsgrad på lige omkring 45% og så køligt, så holder de i lange tider.. Måske lige en opladning og brug ned til 45 % 3-5 gange om året minimum.. Og jeg ville aldrig købe andet end makita hvis det skal virke hver gang smiley

• #45   24. jan 2016 Syns bare den er alt for sløv.

• #46   24. jan 2016 Grøn bosch er nogo i min verden uanset hvad man skal med den.. Det er sgu for billigt.. smiley

• #47   25. jan 2016 Okei smiley men bruger os min til alm hjemme brug smiley

Kommentér på:
kan det betale sig mht gammel dewalt akku maskine

Annonce