844 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Yousee kabel tv... Blir idiot af det Yousee kabel tv... Blir idiot af det

Håber sgu der er nogle med gode input til mit problem som er:

Jeg har Yousee kabel tv. Samsung smart tv og samsung HD recorder.

Kablet af yousee da de satte en splitter op for mig. Det har kørt perfekt i flere år. Nu er det sådan jeg har digital flimmer når jeg ser kanalerne (og optager) på min HD rec. Men alt er OK når jeg ser det på mit tv???? WTF? Det laver lige et flimmer i et par sek hvert 20 sekund ca.

Jeg har prøvet at sætte et kabel direkte i HD rec uden om splitter, har skiftet stik til top skærmet udgave, prøvet med andre kabler, alt sammen uden held.

Jeg er sgu ved at tabe sutten. Har en venlig sjæl et godt råd?

Mvh
Allan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yousee kabel tv... Blir idiot af det
  • #1   20. apr 2016 Jeg ville fejlmelde ved yousee... Så må de sende en teknikker ud og kigge på det...

• #2   20. apr 2016 Hvis det gør det på din optager men ikke tv'et, så er der enten fejl i kablingen de ikke har til fældes, eller i optageren. Jeg tror hvis du får en tekniker ud, vil han konstatere det samme og du får en regning. Jeg er selv youseetekniker smiley

• #3   20. apr 2016 Andreas. Kablingen er udført af Yousee og den er jo fælles fra indgangs stikket frem til tv. Det sidder i serie med en forstærker før splitter.

Hvis jeg har en fejl betaler jeg gerne en tekniker, syntes bare det er underligt at den pludselig opstår på en installation der ellers har virket da den blev installeret.

En note. Før man slukkede de analoge kanaler havde jeg nogle få kanaler der også gjorde det på tv'et (bla Discovery) da man flyttede rundt på kanalerne for nogle mnd siden gik det væk og har fungeret perfekt lige indtil nu? Min kabling er uberørt siden så det er ikke det jeg lige mistænker.

Iøvrigt tak for input

• #4   20. apr 2016 Jeg er selv opmærksom på det kan være selve optageren. Hvordan kan jeg tjekke det?

• #5   20. apr 2016 Den hører jeg næsten hver gang: det har jo virket.. Er det ikke definitionen på gå i stykker? Hvis du har en forstærker på, kan det nemt være den, også selvom kun din optager laver fejlen, hvis den laver en brumstribe, så får du pixeleringer med faste mellemrum. Og nogen modtagere er mere sarte over for det end andre. Prøv uden forstærker smiley

Med de gamle kanaler, lå nogen af frekvenserne der hvor 4g ligger i luften, det er flyttet, så det er nok derfor du havde problemer før smiley

• #6   20. apr 2016 Jeg vil tro det er din optager den er gal med. Få en tekniker til at kontrolmåle dit signal til HDD-optageren.

Mvh.
    Kim, Stofa

• #7   20. apr 2016 Ok jeg må have en tekniker ud. Tak for det gutter. Det var bare hvis jeg havde overset noget simpelt.

Har selvfølgelig prøvet uden forstærker. Det var samme resultat den sidder kun for at forstærke splitteren der sender ud til to andre rum længere væk.

• #8   20. apr 2016 Andreas: Haha, den hører jeg også dagligt: "Det kan ikke passe, det har jo virket hele tiden. Det må være boksen ude i vejen".

• #9   20. apr 2016 Ja for anlægget ude på vejen kan godt gå i stykker, men deres eget kan ikke, for det har jo virket.. Jeg plejer også at sige til folk, hvis jeg ka se de kan tage det. Siger du også den har jo virket, når bilen går i stykker? ??

• #10   20. apr 2016 Nogle gange når folk giver Stofa skylden for at deres ene TV pixelerer når resten står som et glansbillede: "Klager I også til SEAS hvis pæren er gået i den ene lampe"?

• #11   20. apr 2016 Hehe ja eller vandhanen drypper, ringer i så efter vandværket?

• #12   20. apr 2016 Ja, det er jo sjældent kanal udbyderen har fejl på deres del smiley

• #13   20. apr 2016 Det er ikke umuligt, men det er bare lige så ofte interne fejl hos kunderne smiley

• #14   20. apr 2016 Allan: ja, det er faktisk sjældent

• #15   20. apr 2016 Jeg oplever min 5 gange per år at tv signalet er ude af drift ofte en hel aften. Når man tjekker www står der intet om fejl i området. Men ok, det føles nok forskelligt ift hvor man er i minsettet.
    Som jeg hele tiden har skrevet er jeg fuldt bevist om der kan være en fejl inde hos mig selv, ellers havde jeg jo bare ringet efter en tek.
    Anyhow gutter, 1000 tak fir input.

Mvh
    Allan

• #16   21. apr 2016 Det skyldes ofte en strømafbrydelse et eller andet sted på sigbalvejen til dig det du oplever, og det kan være en planlagt afbrydelse fra elselskabet (næppe om aftenen) og det kan være et hpfi relæ der bare er gået. I boligselskaber, er det tit det sidste, og det kan tvudbyderen ikke stilles til ansvar for. smiley

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 277
    #17   21. apr 2016 Prøv ind i menuerne på dit TV. Der kan man finde en procent for hvor godt signalet er. Det kan jo være at du faktisk ligger lige på kanten af hvor godt et signal der kan vises og din TV tuner er så bare bedre end den i optageren.

Bor du i eget hus mon ? eller i et større lejlighedskompleks ? eller rækkehus ? (=har du eget kabel ind i ind huset fra yousee, eller deler du med andre)

• #18   21. apr 2016 Jeg har gennem pløjet mine tv menuer og har desværre ikke sådan en visning (havde ellers været fedt)

Bor i eget hus med eget kabel ind.

Kommentér på:
Yousee kabel tv... Blir idiot af det

Annonce