2.050 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Restaurering af MC jakke og bukser i læder? Restaurering af MC jakke og bukser i læder?

Hej,

Jeg har et sæt MC tøj fra Held som jeg købte brugt, meget billigt fra et par år siden da jeg startede med at køre MC.
Sættet ser pænt træt ud, kan man shine sådan noget op? Og hvordan?

Mvh Frederik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Restaurering af MC jakke og bukser i læder?
  • #1   15. jun 2017 ..

profilbillede
  • #2   15. jun 2017 Er det beskidt, så start med at vaske det af. Varm vand, sæbespåner og en klud. Så lader du det tørre og giver det efterfølgende en gang læderfedt/balsam eller noget i den retning.

• #3   15. jun 2017 Det er svært at beskrive hvad den er. Særligt på bukserne føles læderet nærmest som ruskind på f.eks. Knæene. Jeg har netop vasket dem med en våd klud. Men farven på dragten er stadig meget... Ikke sort.
    Jeg tænker på at køre i Harald Nyborg og købe sådan noget til at pleje læder sko med, måske det kan give lidt farve.

• #4   15. jun 2017 Skosværte?

Tror bare jeg ville prøve med et par gange med læderfedt i første omgang.

• #5   15. jun 2017 Jep - hvis du bruger farvet skocreme så giver det farve! - f.eks. hvis du sætter dig i en hvid sofa, så skal du bare se løjer smiley

• #6   15. jun 2017 Grundig rengøring med sæbe, gerne sæbespåner, sort narvsværte til at farve med, læder fedt eller balsam afhængig af om du ønsker mat eller blank overflade

• #7   15. jun 2017 Helt ærligt mand, dit lædertøj har patina... Det regnes sgu som en god ting. Ville du ikke have haft dét, skulle du ikke have købt brugt.

Vask tøjet af, som alle de andre siger, og giv det så en god gang læderfedt/Cokaoline/balsam, men fandme da ikke skosværte.
    Giv det masser af tid og kærlighed, og gnubben [!], så skal du bare se smiley

• #8   15. jun 2017 Kan huske vi brugte kiwi-sværte inde ved milli til unifinform skoene, det virkede satme godt nok da, skal poleres ind med konens nylonstrømper, så fiks det lige inden du nagler hende så er hun jo afklædt op til hyggehulen alligevel, så ka du jo liiige polere den samtidig, og bum så er hun også en smule restaureret smiley

• #9   16. jun 2017 Sådan gør du:

Tør det godt af med fugtig klud. Så køber du noget Lædersæbe. Følg brugsanvisningen. Sæben trækker skidt ud af læderet.
    Få sæben af med ren vand eller våd klud og lad tørre.
    Nu er det sikkert meget stift. Du har derfor en rimelig stor bøtte med Læderolie.
    Det smører du det godt ind i. Lad det suge alt det som er muligt. Det kan sikkert suge enorme mængder. Når du kan se at der ikke trækkes mere ind, tørrer du det overskydende af og venter et par dage.
    Afslutningen består af Læderfedt. Det bruges til at "lukke" læderet med.
    Smør det godt ind og lad det sidde lidt. Så tørrer du af med en ren klud til det skinner.

Hvis du ikke har farven i læderet kan du måske bruge navsværte sammen med olien, ellers gir´ du den en skosværte til aller sidst.

Nu har du så et sæt som står som nyt og som vil være vind og vandtæt. Knofedt og tålmod er din ven. Lad os se når det er færdigt smiley

• #10   16. jun 2017 Jeg ville nok ikke begynde at bruge skosværte. Det vil være vanskeligt for dig at få al den farve af som ikke er trængt ind. Forsøger du alligevel, så gælder less is more, og der skal grundigt bruges en skobørste bagefter til at fordele det sidste ud og tage overskydende af.

• #11   17. jun 2017 Hvis du absolut skal eksperimentere med at genindfarve dit lædertøj, og du vil bruge narvsværte, skal du huske at læderet SKAL være fugtigt over det hele. Ellers er der 100% garanti for skjolder.
    - Lad os springe det der over, med at du skal lære det på den hårde måde smiley Du SKAL bruge gummihandsker. Narvsværte er simpelthen ikke til at få af igen.

God arbejdslyst. Der er ingen nemme genveje smiley

Kommentér på:
Restaurering af MC jakke og bukser i læder?

Annonce