{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Købeloven
  • #1   9. maj 2007 Min kæreste siger

jo, det er korrekt, men det blir ikke altid overholdt.

Hun har ret godt styr på den slags...

Forbrugerstyrelsen og jura og den slags.

• #2   9. maj 2007 Spørg hende lige om man kan gøre noget??? Altså jeg får mine penge tilbage overført i morgen eller fredag, men... de har jo gjort noget forkert. Kan man gøre noget ved det??

• #3   9. maj 2007 fra messenger:

David |DLO| siger:
    Hejsa...

Har et hurtigt simpelt spørgsmål:

Er det ikke korrekt at det ikke er tilladt for firmaer at hæve pengene før en vare er afsendt?
    David |DLO| siger:
    fra en gut på mcg
    Christina W. siger:
    jo, det er korrekt, men det blir ikke altid overholdt
    David |DLO| siger:
    hvad gør man så?
    Christina W. siger:
    det kommer jo helt an på om man får sin vare eller ej.
    Christina W. siger:
    hvis man ikke får den, beder man banken om at trække pengene tilbage, men får man den er det jo ikke et problem

-----------------------------------------

Tror ikke det kan betale sig at gøre mere ved det... Du kan jo skrive her på forum hvilket firma det er, bare for at andre ikke får bøvl med det samme - eller nåhr nej det må man jo ikke smiley

• #4   9. maj 2007 men hvis han får pengene tilbage, er der vel ikke et problem. Jeg kan godt se, det er træls, men jeg tror ikke man kan klage over sådan noget. I givet skulle det være FS, tror jeg.

Sagde trunten... (FS = ForbugerStyrelsen)

• #5   9. maj 2007 Morten - er du bange for at de ikke sender varen eller er du ikke interserret i at modtage den alligevel?

For ja du har ret - ved nethandel og ved betaling med kort må virksomheden ikke hæve pengene inden varen er afsendt.
    Det sker dog som David også skriver at de gør det alligevel, men det er vel egentlig lige meget for dig så længe de sender dig varen....

Jeg mener.... er der en grund til at du vil have pengene tilbage ud over at de har hævet dem for tidligt??

Jeg handler en del over netter og laver e handels løsninger. Jeg oplever iond imellem at pengene er hævet før varen er sendt, mensynes det er et fedt så længe varen kommer frem smiley

Banken stiller jo også garanti når du bestiller med kort....

Har du derimod overført pengene via bank overførsel har du ingen sikkerhed og der er mere reglen end untagelsen at forretningerne vil se pengene på deres konto inden de sneder varen.

E

• #6   9. maj 2007 Handler også selv tit over nettet... Det er fordi der er gået ged i den ifm. jeg er flyttet, så min ordre blev "afvist" da de ikke kunne finde mig i folkeregistret eller noget i den stil... Så jeg får pengene tilbageført, og skal så bestille igen.... Jeg undrede mig bare over at de havde hævet pengene, da jeg mente det var ulovligt!

Er ikke nervøs for om jeg får pengene, men syns bare det er irriterende at de gør det, når det er ulovligt!

Kommentér på:
Købeloven

Annonce