753 visninger
|
Oprettet:
FOR FANDEN MCG FÅ FINGEREN UD AF RØ... {{forumTopicSubject}}
Hvornår fanden får i lavet jeres server så den ikke fryser gang på gang.......har været oppe MANGE gange og der er ikke sket en skid......Ja nu skal min galde ud for jeres serviceniveau er en fadæse :(....sry
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.329
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 51 Svar: 410
okt 2006
Følger: 52 Følgere: 60 MC-er: 10 Emner: 51 Svar: 621
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.329
jul 2005
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 7 Emner: 60 Svar: 1.040
Men ja. Det er sjovt at det ALTID er MCG.dk der fryser. De andre gallerier virker udemærket når mcg fryser :-S
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 177 Svar: 1.229
Så jo,- der må sgu være råd til en velfungerende server, og som også sagt, så er det ikke første gang det blir nævnt, så problemet kan ikke være nyt for den ansvarlige..
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 3 Emner: 265 Svar: 602
K.
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 177 Svar: 1.229
Korrekt,- men så er det jo heller ikke gratis. :o)
Og bil, scooter, og motorcykelgalleriet har tilsammen ca. 154.000 brugere. Så stor en kundekreds, må sgu kunne give så mange sponsor-kr af sig , at der må være råd til en velfungerende server.. :o)
maj 2006
Følger: 11 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 602
dec 2005
Følger: 59 Følgere: 58 MC-er: 1 Emner: 111 Svar: 1.588
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.479
Jeg har heller ikke oplevet at side fryser. Kan da godt være at jeg bare er heldig ikke at have oplevet det.
jun 2005
Følger: 55 Følgere: 52 MC-er: 1 Emner: 245 Svar: 1.699
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 850
Det giver rundt regnet en kvart miillion kr. fra disse brugere.
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.391
Jeg er gald for mcg.dk og bruger det meget....Men hold kæft det er træls med den ventetid, bøvl, osv. Se nu at for opgraderet og kom ind i kampen mcg.dk :O(
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 93
Men man kan jo selv gøre noget - Skrift til en ordentlig browser (firefox el. lignene).
Fatter heler ikke i gidder sidde og vente på at den loader når det er klart for en hver at den er timeouted/frosset, så få da stoppet browseren og tryk på linket igen (opdater). Det kan godt være det kræver nogle forsøg, men det tager ikke mig mere end 30 sek at komme videre hvis der er problemer, og for det meste går det helt smertefrit. hvis siden ikke bliver loadet med det samme prøver jeg igen.
undskyld mit sprog, måtte bare lige ud med lidt brok..
jun 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 516
Nu ser serveren i forvejen ud til at køre Microsoft-IIS/5.0 på en MS Windows2000 så måske en bedre løsning var at finde noget der virker.
Jeg oplever også temmeligt ofte at skidtet hænger men tror at det er databaseserveren som laver ged i det, men det er self. også MS SQL sååå.
maj 2006
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 160
IIS er skam fin fin. Win2ksrv er skam også "fin nok"..eller kan bruges....MS Sql fejler ikke det store... den er stadig rigtig go' til at bearbejde forespørgsler hvis den bliver konfigureret korrekt.
Nææh folkens jeg tror sq nærmere det har noget med selve hardware kravet til serveren. Databasen bliver jo størrer for hver dag, og måske ville noget db optimering give noget mere liv.
Jeg vil da glædeligt give en gratis hånd evt. også med noget midlertidigt hosting Win/Linux. Det er bare et spørgsmål om at spørge om hjælpen, hvis der er noget man ikke lige umiddelbart kan gennemskue.
/mvh
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.385
Du kan have nok så godt hardware og software, men hvis udviklerne ikke fatter hat, så går det galt uanset hvad.
Alle gallerierne benytter .asp og givetvis MS SQL. Det betyder så at de med garanti også benytter IIS. Nu arbejder MS SQL og IIS ganske godt sammen, så bare fordi man er tilhænger af .php og MySQL behøver årsagen til problemerne ikke at ligge i hverken IIS'en eller SQL'en.
Jeg oplever selv at sitet fryser i tide og utide. Jeg hælder dog mest til at det er et session problem. Hvis de fx. benytter noget LB foran et par IIS servere, kan fejlen helt sikkert godt ligge der. I sidste ende er det koderne der skal løse problemet, så lad os håbe at de får det løst i den nærmeste fremtid.
jun 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 516
"Klaus og Ivan: Sjovt så kloge i er...haha :)" jeg reagerede bare på Ivan's indlæg lidt højere oppe for det var hvad jeg vil kalde 'klogt' i og med at serveren selv siger den kører IIS 5.0 og da jeg nogen gange har fået fejlmeldinger fra MS SQL skulle der heller ikke være tvivl om den sag.
Når vi ikke aner hvordan tingene er skruet sammen (det skal vi ikke vide) kan vi jo kun gætte, det jeg synes lyder interresant er at andre siger det kun sker her på MCG og ikke på de øvrige gallerier.
Jeg er kun på dette galleri så jeg aner ikke hvordan det kører på de øvrige.
Den ting som irreterer mig mest her er faktisk sorteringen, det giver i mine øjne ingen mening at det default er sat op så det er den seneste tråd der står først og ikke den sidst ændrede tråd.
Jeg tror at dette er skyld i mange af de reposts vi ser for mange ser ikke at der sker noget i en ældre tråd hvis ikke de har skrevet i den tidligere og lige husket at markere 'vis besked'. Hvis da så bare det var lavet så den gemte hvad man havde valgt i rullegardinet og ikke man skal ind og vælge 'sidst ændrede' hele tiden ville det være mere spiseligt og jeg tror at en ændring på det punkt kunne spare en hel del belastning på database serveren.
Hver gang jeg bevæger mig fra en oversigt til en anden skal den ihverttilfælde ud og hente indlægs-oversigten samt sortere den 2 gange frem for en.
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 109 Svar: 839
FOR FANDEN MCG FÅ FINGEREN UD AF RØ...