648 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hvilken bil skal jeg vælge? Hvilken bil skal jeg vælge?

Jeg har et budget på max. 75.000 kr.
5 dørs.
Benzin

og har derfor kigget på følgende køretøjer

VW polo 1.2 TSI
Ford Fiesta 1,0 SCTi
Seat Ibiza 1.2 TSI

Jeg er størst tilhænger af poloen.

Men ved ikke særligt meget om biler, så kunne godt tænke mig at høre hvad i tænker om de biler jeg har nævnt?

Har jeg overset et køretøj, som jeg burde tage med i mine overvejelser, så smid en kommentar.

Takker på forhånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.
  • Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • Fejlkode E9 på Siemens opvaskemaskine 1.500 kr.
  • klippe hæk og nogle buske 1.150 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken bil skal jeg vælge?
  • #1   20. aug 2019 Nap poloen. Hvis du vil have noget det holder .

• #2   20. aug 2019 Ahh, vil sig Ford. Deres motor er kåret til den bedste lille`` motor tre år i træk. Synes WV har for mange riser`` i lakken. Man betale mere end det er værd.

• #3   20. aug 2019 Hvis du bedst kan lide polo'en, så tag dog den. Du bliver helt klart mest glad for den du kan lide. Jeg ville også vælge VW'en hvis jeg var dig. Har ikke hørt meget dårligt omkring VW ift. andre mærker.

• #4   21. aug 2019 Volvo. Så behøver du ikke at bruge mere tid på gamle biler....

• #5   21. aug 2019 Om du tager polo eller Ibiza er et fedt. Samme bil under karossen. Så af de 2 skal du vælge efter design og pladsforhold.
    Fiesta har den mest sportslige undervogn, og kan du holde lyden fra den 3 cylindret motor ud, så er det en sjov bil. Og som nævnt, så er den motor kåret som den bedste i sin klasse.

En du har overset kunne være en Toyota Yaris 1,3 fra 2012 og frem.

• #6   21. aug 2019 Ud af de tre: alder og km er vigtigst - og fremtidige driftsomkostninger

• #7   21. aug 2019 Ville vælge Fiesta, har kørt en del i den da mit gamle arbejde havde en håndfuld som firmabiler. Den er simpelthen køreglad, jo mere man kører jo mere mærker man at den reagerer helt præcist på input med rat og speeder, det ville betyde noget for mit valg.

• #8   21. aug 2019 Er super glad for min Skoda Fabia.
    Samme motor og teknik som Polo og Ibiza, men mere plads og mere praktisk. -noget jeg sætter stor pris på.

• #9   21. aug 2019 Jeg bliver nød til at komme ud at prøve en ford fiesta med jeres input. Jeg har allerede prøvet en polo. smiley

Er det Ford Fiesta 1,0 SCTi som er den bedste motor at vælge?

• #10   21. aug 2019 Fruen kører i en Fiesta 1,0 fra 2013 med 125 hk. En dejlig lille bil, der kører godt.
    Opgivet til 23,3 km/l tror jeg det er, og hun kører vel 18-20 km/l i snit.
    Jævn fart med 80 km/t går den snildt 25 km/l, men på motorvejen klarer den kun ca. 12 km/l...
    Så hvis du kører meget motorvej bliver det dyrere, end du lige regner med.
    (men sådan er det nok med de små turbo-benzinere)

• #11   21. aug 2019 Køb en sprit ny seat mii... de penge den koster over budgettet er hurtig tjent hjem igen..

• #12   21. aug 2019 Det kommer da fuldstændigt an på, hvad du skal bruge den til.......
    Er det bare for at komme fra A til B, så billigt som muligt er det vel den billigeste....
    Men er det for at have sjov på vejen, så er det en anden sag, så handler det mere om køreegenskaber og kræfter, så må du jo ud at prøve dem alle.......
    Handler det derimod om så meget plads som muligt i bilen, ja så er det vel indlysende....

• #14   22. aug 2019 Og skulle du ende op med fiestaen, som iøvrigt er en rigtig fin bil, så er 140hk indenfor rækkevidde med en Utune, min makker har købt sådan en dimmert og jeg skal da love for at hans fiesta er blevet noget frisk smiley

• #15   22. aug 2019 Det bliver vinter nu, så en med 4x4. smiley

• #16   22. aug 2019 #15

HILUX smiley smiley smiley smiley smiley

Kommentér på:
Hvilken bil skal jeg vælge?

Annonce