Bil spørgsmål. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg ved i mennesker ved en masse om en masse ting, heriblandt biler, så her prøver jeg mig med et bilspørgsmål.
Jeg har lige kørt fra Soldrød til Slagelse, og da jeg kører fra motorvejen ved Slagelse, vil den pludselig ikke over 2500 omdrejninger .. uanset hvilket gear jeg prøvede .. og uanset om jeg trykkede koblingen ned og trykkede speederen i bund.
Det er en Kia Carens 2.0 med turbolader, og jeg tænker på om det er den der er ved at gå sig en tur, da jeg ikke er så god til at lade den stå i tomgang, når jeg har kørt som man siger man skal.
det skal siges at jeg slukkede bilen da jeg kom hjem og startede den igen og der ville den gerne ..
så vær venlig at fortælle mig at detbare lige var en "tændingsfejl" .. og ikke at jeg skal have skiftet turboladeren?!
Pft.
Michael
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 766 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.846
Det var den første egentlig også men knap så raffi
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 12 Emner: 190 Svar: 2.113
Iøvrigt så er det Diesel hvis det har noget at sige til dem der har forstand på den slags
mar 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 109
jeg har haft lignende problem med en VW Golf 4 TDI, turbo`en slog fra og bilen kunne næsten ikke trækker sig selv. Jeg fik bilen chippet, dvs. ændring i boksen, og de kunne flytte grænsen for hvornår turbo`en skulle slå fra. Men der er jo en grund til at turbo trykket er for højt, og i mit tilfælde var det desværre turbo`en der var deffekt.
Efter bilen havde været standset, altså tændingen slået fra og startet igen, kørte den normalt et stykke tid igen. Da jeg fik den målt på rullefelt, havde den og for mange hk i forhold til hvad den skulle have fra fabrikken. Bilen havde da kørt ca. 220000 km, og det var en 115 hk diesel. Det er selvfølgelig et helt andet bilmærke, men problemet lyder meget ens.
Det var lige hvad jeg havde at fortælle.
Mvh.
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 153 Svar: 1.061
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 8 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 39
Den begrænser motorens omdrejninger til 2500 for at bilen kan køres på værksted og få rettet den fejl som computeren har registreret. (en fejl som er skyld i den forurener forkert)
når du har haft motoren slukket kan fejlen skifte fra permanent til periodisk og derfor går computeren tilbage til standart program igen, da den nu kun har lageret en periodisk fejl.
Hvis jeg var dig ville jeg få udlæst fejlkoderne for herefter at vurdere om det er vigtigt eller om det bare var et... et eller andet.....
mht. din turbo.
Biler der er bygget med turbo fra fabrikken har ikke problemer med nedkøling af turboen så det behøver du ikke tænke på. Desuden er en turbo meget sjællend overvåget af motorcomputeren, så hvis der er noget galt med den vil computeren sjællend opdage det....
Bil spørgsmål.