{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Autoconsult
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   16. okt 2019 Om det er det værd?

    Spørgsmålet er jo om noget er lovligt eller ej, så det er ikke noget du kan vælge fra, medmindre du vil bryde loven. smiley

    Jeg solgte en SV1000 bagende til en som smed den på en BMW GSxxxx og fik det godkendt via autoconsult. Cyklen kørte lige gennem syn og det blev anført på reg attesten, så alt er i skønneste orden. Havde han ikke gjort det sådan, ville cyklen ikke være lovlig at køre på...


  • #2   16. okt 2019 #1 At smide et andet udstødningssystem på er lige så ulovligt som at køre med en anden bagende, så de fleste folk kører ulovligt. Man kan jo næsten ikke ændre noget på sin MC, før man skal igennem en krig af papirer for at få det godkendt.

    Ved du hvor meget, ham du solgte bagenden til, betalte for det?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   16. okt 2019 #2 - Slet ikke. Skifter du til en udstødning som f.eks er TÜV godkendt, er det 100% lovligt.

    Jeg mener han gav ca 5000 for alt papirarbejdet, inklusive en masse billeder frem og tilbage så de kunne se at arbejdet var ordentligt udført.


  • #4   16. okt 2019 #3 5000kr er jo også penge. Men så hellere betale det, end at få en bøde for at køre ulovligt. Tak for svaret.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   16. okt 2019 Det er ikke en bøde du skal bekymre dig om, men manglende kasko udbetaling...

  • #6   16. okt 2019 Kommer an på hvad du skal have lavet. Det koster vist 3500kr plus moms at få godkendt et "loop" på din bagende. Måden de gør det på er latterlig og de 2 måder man må lave det på er begge lidt fjollede. Men det er nemt nok !

    Jeg har til gengæld set en cykel med papir på skift til (skod) "pod" filtre for 400kr, ombygning af udstødning (savet af lige efter samlingen af de 4 forrør) 700kr og sænkning af forgaffel (inderrøret og fjeder savet kortere så forgaflen bare sank mere sammen) uden testkørsel 1500kr.
    Den cykel var livsfarlig og larmede øredøvende men er lovlig !
    Jeg har intet tilovers for måden de gør det på men sætter pris på det kan lade sig gøre !


Kommentér på:
Autoconsult

Annonce