Studieretningsprojekt? Studieretningsprojekt?
Bliver lige nød til at komme af med mine frustrationer!
Nu sidder jeg her som tredie års studerende på Nykøbing F. katedral skole og knokler for anden uge i træk med et studieretnings projekt. I kender sikkert til den nye gymnasium reform, og disse studieretningsprojekter hører altså under denne.
der bliver jo forventet at vi skal gå ud over det niveau vi har de såkaldte fag i, vil fx betyde for mig at mit historie og biologi(som jeg skriver i) skal opvejes til noget lig universitets niveau. fint nok, men hvor sjovt er det at skulle side og slå hvert 3 ord op i et bio-leksikon, fremmedordbog eller intetnettet, fordi en eller anden biolog(for ikke at sige dem alle, der har valgt at skrive noget om mit emne), skal bruge de verse møj ord og begreber, som en almen dansker bare ikke kender til..
så tror jeg at frustrationerne kom lidt ud..
ellers nogle der har hørt om disse projekter eller evt selv knokler med et?
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 335
Stort held og lykke med opgaven herfra.
/Daniel
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 259 Svar: 2.258
en af mine lærer har endda sagt at han synes at det var åndsvagt med det her studieretningsprojekt, da man jo udover sine andre lektier, i ugerne op til, skulle have gennemlæst al sit materiale..
men tak for støtten ;D
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 765 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.844
Men held og lykke med skidtet
mar 2007
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 38 Svar: 723
Du siger at man skal have styr på sit stof løbende, samtidig med andre lektier - det skulle jeg da også da jeg skrev sso for nogen år siden
Nu går man på universitetet og kan se tilbage på sso'en som en meget hyggelig og stille og rolig måde at sætte sig ind i et emne på
Held og lykke med det ihvertfald!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Det er ikke for at præke moral - husk lige det!
Du er i gymnasiet, der i bund og grund er en institution, der skal forberede dig til et akademisk forløb.
De akademiske uddannelser giver i almindelighed megt lidt egen viden bortset fra specialerne, men de lærer dig metoder til at indsamle og vurdere informationer.
Hvis du tror, at du kan løse de første reelle akademiske problemformuleringer uden opslag, så må du hellere overveje, om du har givet dig til det rigtige.
Hvis du vil det her, så lad være med at pive og slå så op i bøgerne, når du har behov for det.
*G*
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Held og lykke
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 93
Held og lykke
mar 2007
Men for den sags skyld syntes jeg det er hyggeligt at sidde og rode med det. Desuden har vi jo selv valgt emne, så jo noget der interessere mig lidt (har foresten om nydelsesmidler, går så i dybden med kaffe og tobak)
tja, er nu ikke så meget for red bull
mar 2007
God Jul derude..
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 335
mar 2007
Studieretningsprojekt?