334 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Studieretningsprojekt? Studieretningsprojekt?

Bliver lige nød til at komme af med mine frustrationer! smiley

Nu sidder jeg her som tredie års studerende på Nykøbing F. katedral skole og knokler for anden uge i træk med et studieretnings projekt. I kender sikkert til den nye gymnasium reform, og disse studieretningsprojekter hører altså under denne.
der bliver jo forventet at vi skal gå ud over det niveau vi har de såkaldte fag i, vil fx betyde for mig at mit historie og biologi(som jeg skriver i) skal opvejes til noget lig universitets niveau. fint nok, men hvor sjovt er det at skulle side og slå hvert 3 ord op i et bio-leksikon, fremmedordbog eller intetnettet, fordi en eller anden biolog(for ikke at sige dem alle, der har valgt at skrive noget om mit emne), skal bruge de verse møj ord og begreber, som en almen dansker bare ikke kender til.. smiley

så tror jeg at frustrationerne kom lidt ud..
ellers nogle der har hørt om disse projekter eller evt selv knokler med et?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Studieretningsprojekt?
  • #1   17. dec 2007 Hehe jeg går selv på Århus Statsgymnsium i 2.g og lige præcis den opgave er nok den jeg glæder mig mindst til smiley Men for de kommende 1.g'ere til næste år er der allerede blevet skåret ned på timerne til AT, så det har været en lige lovlig stor reform der blev indført, ændringer kommer da i hvert fald løbende.
    Stort held og lykke med opgaven herfra. smiley

/Daniel

• #2   17. dec 2007 Mange tak.. Ja, jeg har hvertfald ikke set frem til denne opgave. og da min årgang jo har været forsøgskaninerne, mht reformen, har vores lærer sgu heller ikke helt haft styr på noget.. :s de mindst lige så forviret som os, så alt er jo godt smiley
    en af mine lærer har endda sagt at han synes at det var åndsvagt med det her studieretningsprojekt, da man jo udover sine andre lektier, i ugerne op til, skulle have gennemlæst al sit materiale..
    men tak for støtten ;D

• #3   17. dec 2007 Er så glad for at jeg nåede at blive færdig i den gamle reform smiley Den sidste årgang endda.

Men held og lykke med skidtet

• #4   17. dec 2007 skulle jeg også have været, men så tog jeg på udveksling til australien.. smiley og så tilbage til det her lort som dem inde på borgen har fundet på. heh

• #5   17. dec 2007 Alexander S
    Du siger at man skal have styr på sit stof løbende, samtidig med andre lektier - det skulle jeg da også da jeg skrev sso for nogen år siden smiley
    Nu går man på universitetet og kan se tilbage på sso'en som en meget hyggelig og stille og rolig måde at sætte sig ind i et emne på smiley
    Held og lykke med det ihvertfald!

• #6   17. dec 2007 Alexander!

Det er ikke for at præke moral - husk lige det!

Du er i gymnasiet, der i bund og grund er en institution, der skal forberede dig til et akademisk forløb.

De akademiske uddannelser giver i almindelighed megt lidt egen viden bortset fra specialerne, men de lærer dig metoder til at indsamle og vurdere informationer.

Hvis du tror, at du kan løse de første reelle akademiske problemformuleringer uden opslag, så må du hellere overveje, om du har givet dig til det rigtige.

Hvis du vil det her, så lad være med at pive og slå så op i bøgerne, når du har behov for det.

*G*

• #7   17. dec 2007 Forresten:

Held og lykke smiley

• #8   17. dec 2007 er også en af dem som nåede det før bertel fik ødelagt det hele. Men gik dog på HTX hvor man heletiden har lavet store opgaver så har da også lavet min portion af vilde opgaver så kan godt forstå din frustration.

Held og lykke smiley

• #10   17. dec 2007 Ved skam godt at dette bare er starten, er nok bare mest sur over at lærene ikke ved specielt meget om hvad der skal ske, og man får alt for ofte halve svar.
    Men for den sags skyld syntes jeg det er hyggeligt at sidde og rode med det. Desuden har vi jo selv valgt emne, så jo noget der interessere mig lidt (har foresten om nydelsesmidler, går så i dybden med kaffe og tobak)
    tja, er nu ikke så meget for red bull smiley så kverner kaffe..

• #12   19. dec 2007 Nå, ville lige opdatere.. Nu er mit projekt næsten færdigt, mangler kun lige finpudsningen. Så nu pulsen ved at falde ned på det normale efter at have ligget lidt for højt de sidste 2 uger. smiley

God Jul derude..

• #13   19. dec 2007 Kanon! - Tilløk' med det! Så er det vidst også tid til noget velfortjent søvn efter 2 uger med kun kaffe i maven. smiley

• #14   19. feb 2008 så, tænkte lige at jeg ville opdatere.. efter at have ventet et godt stykke tid på at de fik nusset sig sammen til at rette opgaverne, fandt jeg ud af igår at jeg havde fået 10, sååå gik da meget godt efter min mening. smiley

Kommentér på:
Studieretningsprojekt?

Annonce