{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

veteran uden afgift {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står og skal købe en honda cb 250 fra 1978 med 22000km.

den er uden afgift men hvad koster det ca at få sådan en registreret, så den er lovlig at køre på?

skal den gennem syn igen?
alt info omkring afgift og veteran mcér tages imod med kys hånd

Mvh Mathies
ps det er denne mc https://www.dba.dk/honda-cb250-250-ccm-1978/id-1068081951/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  veteran uden afgift
  • #1   13. jul 2020 Den Honda er der afgift på - så den skal bare gennem et normalt syn og have en nummerplade..
    Ca 300 for syn og 600 for pladen.
    Men hvad den koster at gøre klar til syn er så et godt spørgsmål - men regn med 2-4000 kroner afhængig af stand - hvis du kan lave det meste selv.


  • #2   13. jul 2020 Du skriver uden afgift, den har da haft dansk plade på indtil 22/4-2020 så er det vel bare til syn , købe en nummerplade , så ud og få rullet nogle km på vejene.. der skal vist ikke betales afgift på den. https://www.tjekbil.dk/nummerplade/HY11368/overblik

  • #3   13. jul 2020 Hans, jeg har fået oplyst den har fået skiftet tændrør og batteri i 2020 og i perioden mellem 2013-2020 er der blevet skiftet del for ca 8.000 og derfor ved motorregisteret ikke om den er gyldig som veteran og skal måske hånteres som en importeret MC.

    men sælger har åbenbart skrevet forkert når han siger du afgift, men derimod bare "afmeldt" . motorregisteret kunne dog ikke sige hvorfor den var blevet afmeldt.

    vil i vurder at det er værd at kaste ca. 11.000 efter sådan en kværn?


  • #4   13. jul 2020 hej igen.. Det afhænger jo meget af hvordan den starter og kører - og om det er den type mc du ønsker dig smiley Hvis du tænker at du vil bruge den i de næste 2 – 3 år og du selv kan lave det der måtte komme - så kan det vel ikke gå helt galt? Men hvad den i virkeligheden har kørt er vist et godt spørgsmål idet det er uoriginale ure der sidder på den. Så det ville jeg klart spørge ind til. Jeg tror ikke der er problemer med at få den ind som veteran - den står 95% original som jeg ser den.

  • #5   13. jul 2020 mange tak Hans smiley og ja det var til ment som en starter i 1 år og opgrader senere. jeg er dog ved at blive overbevist om at smide lidt flere penge afsted og få en med mere power, som holder flere sæsoner.

  • #6   13. jul 2020 Du skal da bare finde en flok der er med på at dele, så får i en fin cykel! Ideen er ikke ny, se bare her: https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/traaef-og-arrangementer/526994-faelles_mc
    PS Et godt råd, få mindst en voksen med i flokken smiley


  • #7   13. jul 2020 Skynd dig at køb den, det er en Honda de kører bare og hvad får man ellers for 9000 ? smiley

  • #8   14. jul 2020 tom trak du lige min gamle tråd frem fra gemmeren om at dele en mc haha smiley

Kommentér på:
veteran uden afgift

Annonce