{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Vejside Syn..! {{forumTopicSubject}}

Lovforslag I høring.. :
VEJSIDE SYN af MC..!

Altså er der slet ingen grænser for hvad vi skal stille op til..!!

Hvormange syn om ugen..!! Bliver vi udsat for..??
Min MC står standard.. og derfor ikke det store problem, - men hvor besværligt bliver det ikke at blive vinket ind til syn igen og igen..!

Os der kører 30-35000 om året bliver jo vinket ind i tide og u tide.. smiley
MC kollegerne der kører 1000 km om året bliver sjældent/slet ikke vinket ind..!! smiley

Jeg kører kun. Når jeg har en aftale.. rundt på mit job osv.. det er da umuligt at køre hjemmefra så der er indlagt tid til syn på vejen..!!

Igen lyder det som ‘DJØF med løg’ er blevet indhentet af virkeligheden..!

Årh hvor træls... STOP det nu..!! Pliiise..

https://hoeringsportalen.dk/Hearing/Details/65338

Ikrafttræden ved sæsonstarten 1.Jan.22..!

smiley


Kommentarer på:  Vejside Syn..!
  • #1   20. jul Det er samme princip som i Tyskland. Hvis din mc ikke larmer, så bliver den ikke stoppet for et vejsidesyn

  • #2   20. jul Vejsidesyn er uendeligt meget bedre end periodesyn, især når nu man har fire cykler på plade. Selvom jeg godt kan se, at hvis man bruger cyklen til hverdag risikerer man at få meget tid med policen smiley

  • #3   20. jul Endnu engang flere konger der skal stoppe en konstant og få penge i statskassen, pga man har monteret et ikke e-godkendt blinklys.... jamen det bliver jo en drøm og være mc'ist

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 264 MC-er: 15 Annoncer: 2 Emner: 66 Svar: 20.339
    #4   20. jul Alt andet end periodisk syn, er at foretrække...

    Folk må bare indse at regler er til for at blive overholdt. smiley


  • Simon N
    Simon N Online Tilmeldt:
    jul 2013

    Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 265
    #5   20. jul Hvis folk vil læse lidt om den foreslåede procedure, har jeg klippet det ud af materialet her:

    Færdselsstyrelsens vejsidesyn vil bestå af et indledende syn, som gennemføres på selve kontrolstedet på vejnettet. Opstår der ved det indledende syn tvivl om, hvorvidt et køretøj lider af væsentlige mangler, som ikke kan kontrolleres ved vejsiden, så kan der gennemføres et mere detaljeret syn. Hvis Færdselsstyrelsen f.eks. er i tvivl om motorcyklen overtræder støjkravet ved det indledende syn, vil der skulle gennemføres et mere detaljeret syn. Dette vil foregå ved, at køretøjet ledsages af Færdselsstyrelsen, og eventuelt politiet, til nærmeste synssted, hvor det fornødne udstyr til at gennemføre et mere detaljeret syn er til stede. Der vil blive fastsat regler om sanktioner for manglende overholdelse af Færdselsstyrelsens anvisninger samt for manglende overholdelse af f.eks. støjkrav.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 264 MC-er: 15 Annoncer: 2 Emner: 66 Svar: 20.339
    #6   20. jul Det er som sådan ikke meget anderledes end det de kører nu, med at slå hårdt ned på støj.

    De indfører jo bare konsekvens i lidt højere grad. Jeg kan ikke se problemet.

    Skylden for det her, bæres jo af alle de idioter, som ikke har kunne forstå hvilket støjniveau de skulle holde sig under, for at vedligeholde den stiltiende accept, der har været i mange år.


  • #7   20. jul De stopper da ikke kun ved støjen, det ender som i Tyskland hvor alt skal være TÜV og være påført papirerne. Bare vent og se, først lovgivning om vanvidsbilister / mcister og konfiskering af køretøjer, og nu det her pis.

  • David N
    David N Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 14 MC-er: 6 Svar: 16
    #8   21. jul Glæd jer. At få skrevet ombygningerne ind i papirerne koster en bondegård eller 2. Medmindre i kender Herrn TÜV-Mann.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 264 MC-er: 15 Annoncer: 2 Emner: 66 Svar: 20.339
    #9   21. jul #7 - Jeg vil gerne høre et godt argument for IKKE at standardisere kvaliteten af MC dele... smiley

    Ikke alene har vi regler for hvor blink og lygter skal sidde placeret, men nu skal lortet rent faktisk også virke, og kunne ses. Ja sikke dog et problem det er... smiley


  • #11   21. jul Vejsidesyn er en god ide, så får man fat i den faktiske mc, og ikke en der er "forberedt" til at gennemgå et periodisk syn.
    Der kører jo mange rundt derude, der ser fantastiske ud v/ iskiosken, men hvordan med sikkerheden i trafikken. Adskellige eksempler på gamle Harleyer, til vanvittige priser, der bremser som en rød pølse i en spand vand.


  • #12   21. jul #9 Hvor er problemet med danske mc'er da henne? Vi ligger jo ikke og kører rundt på noget der falder fra hinanden, skal vi nu også blive ligesom Tyskland hvor ALT eftermonteret skal have en godkendelse?? Eller for dem der ikke har råd til og købe de rigtige stumper, skal de så køre rundt på en "standard" mc der ikke engang må komme med et ikke godkendt fodhvilersæt fra en anden mc?
    De stopper sku da ikke kun ved støjmålinger de hunde, ligeså snart de kan lugte penge i statskassen så bliver de som vilde.
    Det er da et få tal af os der sidder lort på vores mc så den ikke kan bremse eller blive set i trafikken, det jo vores egen sikkerhed / liv det drejer sig om.
    Men om nummerpladen har 3 grader for meget i den forkerte retning, eller om du kører med en udstødning der larmer 3 dB for meget...... come on mand.
    Hvad med de begyndte og lægge deres kræfter på de rigtige banditter i samfundet.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 264 MC-er: 15 Annoncer: 2 Emner: 66 Svar: 20.339
    #13   21. jul #12 - Jeg kan love dig for at der kører en masse skrammel rundt på vejene, som aldrig ville gå igennem syn, og som er potentielle dødsfælder.

    Men dem ser man ikke, hvis ikke man er en del af det miljø. smiley

    Priserne for godkendt grej, er jo ikke væsentligt højere end kina skrammel, men så må man jo prioritere hvad der er vigtigst - at blive set eller at det ser "godt ud"...
    Men konkurrence presser jo priserne ned før eller siden, så det argument er lidt tyndt. smiley


  • #14   21. jul Man har vel ikke det store at "frygte" hvis der er orden i ens sager, og regler er overholdt.

    Så tager sådan et vejsyn vel kun 1 min.

    Alt i alt handler det i sidste ende om at ikke alle har styr på regler. Derfor strammer lovgiverne op.

    At køre MC er jo en nydelse. Skulle det også gerne være for alle dem der ser på os.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 264 MC-er: 15 Annoncer: 2 Emner: 66 Svar: 20.339
    #15   21. jul #14 - Enig. De laver jo ikke om på de nuværende regler - de gør det bare nemmere at håndhæve dem, og uanset hvad, er det at foretrække fremfor periodisk syn.

  • #16   21. jul I har jeres mening om dette fantastiske system, også der andre som har deres. Heldigvis kan vi have lov til det lidt endnu.... I kommer nok ned fra den der lyserøde sky inden så længe, når det jer der holder i vejsiden og diskuterer med Gert og Helge og en hellig synsmand der slæber jer til nærmeste synshal.
    Go tur derude i diktatur staten, vi ses ved nærmeste synshal. Tænker det bliver sku nok de nye pølsevogne hvor vi mødes allesammen med jævne mellemrum. Så skal vi have smidt borde og stole op smiley


  • #17   21. jul Jeg har intet imod at blive stoppet i et vejsidesyn, da jeg er overbevist om cyklen kan bestå.
    Jer som er imod vejsidesyn er sikkert også jer som tvivler på jeres cykler kan tåle synet.
    Kan vejsidesynet få fjernet nogle af de støjende cykler, så vil det glæde mig.


  • #18   21. jul Min er lige synet som den står ingen problem, også med larme potte som overholder dB krav. Derfor er jeg stadig imod vejside syn...

  • #19   21. jul #16 du misforstår johele pointen. Er ens mc i orden så sker der jo ikke noget. Er det der i mod en eller anden ombygget havelåge, med hjemmestrikket side monteret nr.plade, skåret stel og straight pipes uden nogen former for dokumentation, ja så hammeren.
    Hcis din mc er lovlig så bliver du næppe vinket ind.


  • #20   21. jul Hvis man læser lidt på det der linkes til, så er det nogle EU krav.
    Så valget er mellem periodisk syn eller vejside syn som nogen også skriver længere oppe.
    Så mener jeg også at vejside syn er at foretrække.
    Og nej vi kommer ikke til at stå i vejsiden i tide og utide - hvor mange syn tror du de vil lave om året???
    Og tror du ikke de vil lave det på f.eks. langelinje, eller nogle af de andre træfsteder, hvor man alligevel parkerer.
    Og det næste er at hvis din cykel ellers er nogenlunde lovlig, så tager det max. 2 minutter:
    Mønsterdybde, lygter og et "den ser da fin ud..." og så kører man igen.

    Kører du med larmepotte skal du nok tænke lidt over det, da der rigtig mange steder i forslaget refereres til netop støj fra motorcykler - og så skal du nok sætte tid af til at køre med til nærmere kontrol osv.


  • David N
    David N Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 14 MC-er: 6 Svar: 16
    #21   21. jul Jeg melder mig lige igen med et godt råd. Hvis Danmark kopierer den tyske fremgangsmåde som jeg kan forstå på denne tråd så kan jeg røbe at hvis bare du husker din DB-Killer (den skal også være korrekt monteret, og ikke være i din rygsæk) og din motorcykel er bare nogenlunde stille?/ ikke larmende? så bliver du ikke stoppet. Også selvom din bagrefleks tilfældigvis faldte af i sidste sving eller din nummerplade har sat sig 1grad for skråt gennem vibrationer.

  • per N
    per N Tilmeldt:
    aug 2013

    Følgere: 22 Emner: 1 Svar: 62
    #23   21. jul bare vent periodisk skal nok komme vi er vel det eneste eu land som ikke har det


  • #24   21. jul Det bliver SÅ GODT og køre på mc i DEJLIGE DK.....

  • Erik K
    Erik K Online Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 471
    #25   21. jul #21
    Men Tyskland har udover vejsidekontrol også periodisk syn af mc

    #23
    Nej, der er flere EU-lande, der ikke har periodisk syn af mc og der er også nogen, der ikke får det.


  • #26   21. jul Min anke går på at det igen.. igen.. er laveste fællesnævner der skal bestemme hvornår og hvor jeg skal tjekkes.. og bruge min tid..! Grrr.!

    Tjekket i sig selv er jo fint.. !

    jeg elsker at redde liv..!! ved at have en bike der er så tyst at folk først opdager mig
    når jeg er goooone.! skifter dæk, klodser et par gange om året.. betaler min skat, forsikring.. osv.. osv..

    Men 2% idioter bestemmer nu igen !!
    hvordan 98% af os andre skal agere fordi de ikke selv kan finde ud af det..!!
    Pis..!

    Alene vrøvlet gennem årene om at ‘Loud pipes saves lives’ som nogen endda tror på.??
    Gør jo - at vi andre ! nu skal køre spidsrod gennem ævropa fordi vi KUN må køre på bestemte strækninger på bestemte tidspunkter.. bare træls.. og det stopper jo ikke her..

    Forbeholder mig retten til at være en ‘grumpy Old mand’.. smiley
    Du har sikkert lagt mærke til vi som regel har ret.. smiley he..he..


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 264 MC-er: 15 Annoncer: 2 Emner: 66 Svar: 20.339
    #27   21. jul #26 - Men vi er jo 100% enige. Det er røv at mindretallet skal være udslagsgivende for hvor mange regler der laves....

  • #28   21. jul #26: det er altid mindretallet, sammen med mediemøllen og politisk populisme der bestemmer reglerne. Sådan fik vi en tåbelig knivlov og hundelov

  • #29   22. jul Hundeloven er ikke tåbelig, det kan jeg som uddannet hundetræner skrive under på.
    Mødte sådan en hund for et par dage siden, hun tabte mobilen da hendes så min hund, Lab/Rott og da hun et kvarter senere kom forbi igen måtte hun sparke hunden i brystkassen for at få den til at makke ret, et eller andet Pittbull misfoster.

    Synshallernes problem er at der i Dk endnu ikke er sket en ulykke med en MC pga dårligt vedligehold, eller defekte dele, deres argumenter for periodesyn er derfor ekstremt tynde.


  • #31   22. jul 29: en hundelov er ikke tåbelig, men hundeloven som den blev udformet er.
    Din labrador/rottweiler ville være på observationslisten, ligesom staffordshire bullterrieren også var. En hund der i England flere gange er kåret som den bedste familiehund.
    Hundelisten blev til grundet mediehysteri, ikke faglig vurdering.


  • #32   22. jul Rottweiler kom lige uden for listen. Den er også farlig hvis den går amok, især 2 af dem er farlige, men god familiehund ellers.

  • #33   22. jul #32: Rottweiler var på observationslisten i 3 år.
    Personligt er jeg mere påpasselig med schæfere end rottweiler og dobermann.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 264 MC-er: 15 Annoncer: 2 Emner: 66 Svar: 20.339
    #34   22. jul Jeg plejer at lade ejerens opførsel og fremtoning definere om jeg stoler på hans/hendes hund eller ej.

    De to ting hænger uvægerligt sammen.


  • #35   23. jul Jeg har haft begge og er ok tilfreds med at de begge er udenfor listen, men indrømmer de kan være farlige i de forkerte hænder.
    Personligt går jeg hellere til en Dobermann og en Rottweiler end en Pitbull, jeg ønsker ikke kontakt med sådan en.

    Og jeg er FOR vejsidesyn, hvis det nu skal være.


  • #36   24. jul Sidder netop og planlægger efterårets tour sydpå..
    og ser nu at i Paris er ALLE veje indenfor ‘Perieferiqen’ højeste hastighed nu pr. 1.aug. Kun 30.. Km/t..!!

    Jeg har aldrig oplevet en Parisisk knallert (selv ældre kvinder) køre - kun 30..!
    Strike out..!! Det kommer til at give et ekstra kø helvede i byen.. jeg må finde andre veje..

    Ved godt det ikke kun handler om larm.. så DEN skal ‘larmepotterne’ dog ikke ha’ smiley

    https://www.paris.fr/pages/generalisation-de-la-vitesse-a-30-km-h-les-parisiens-ont-donne-leur-avis-16967

    smiley


  • #37   24. jul Dvs alle mc bare bliver overhalet af knallerter nu!!!!!!!

Kommentér på:
Vejside Syn..!

x