{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

Er der en elektriker der kan svare på dette? {{forumTopicSubject}}

En autoriseret og velrenommeret elinstallatør har monteret et loftudtag i min stue - et IHC W lampeudtag til trådløst tryk, hvor elektronikken faktisk sidder i selve udtaget.

HAn installerede også andre ting og vi blev efterfølgende meget uenige, da jeg fandt ud af, at han forsøgte og prakke mig noget ekstra arbejde på - udover at han også havde taget lige vel rigeligt for sine ydelser ifm noget fejlfinding.

Jeg finder så ud af, at lampeudtaget kun leverer 130V selvom det forsynes med 230V - vi kan ikke få ret mange pærer til at virke i lampen. De lyser ret svagt.

Dette skriver jeg så til ham om, i forventning om at hani det mindste lige kigger forbi og stikker en måler op og får det bekræftet, så han kan fikse det.

Hans svar er blot: "Jeg er næsten 100% sikker på at det er pga. lysdæmper funktionen – at du måler 130V."

Citat slut. That's it.

Men når man kigger på loftudtaget, så så der 230V og med et pære-symbol anført nedenunder.

Inden jeg for alvor går i kødet på ham, er der så nogen herinde, der er elektriker og har kendskab til disse udtag og kan forklare mig humlen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er der en elektriker der kan svare på dette?
  • #2   12. okt 2021 Der er målt 230V ind.
    Men kun 130V ud.

    Lyset er helt afhængigt af hvilken pære der er i. Alm 40W glødepære lyser meget dårligt. En af de snedige Led WiFi pærer fra Kvickly laver næsten nat til dag.



  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #4   12. okt 2021 Er det et helt nyt lampeudtag eller er det bare blevet skiftet?
    Hvis det er blevet skiftet, var der så lysdæmpning på det gamle udtag?


  • #5   12. okt 2021 Det er ikke alle pærer der er egnet til lysdæmper, så prøv med en der er før du invaliderer elektrikeren smiley

  • #6   12. okt 2021 Forstår ikke det oprindelige indlæg.
    Hvad har du bedt om at få sat op?
    Bare et lampe udtag? Et lampe udtag med trådløst tryk? Lampe udtag med trådløst tryk og dæmper?


  • #7   12. okt 2021 Du skal have en belastning på lampeudtaget,så kan du justere spænding op og ned.

  • #8   12. okt 2021 Hvis der er dæmper i udtaget og du kun har tænd og sluk på det trådløse tryk, har du så prøvet at tænde lampen og derefter holde tændknappen inde.? Ellers må han vel komme og lave en ommer med programmering, eller måle hvad han har lavet, går ud fra han har testet inden han gik fra opgaven.

  • #9   17. okt 2021 Hvad har du bedt om at få sat op?
    Bare et lampe udtag? Et lampe udtag med trådløst tryk? Lampe udtag med trådløst tryk og dæmper?


    Lod mig nok besnakke lidt af elektrikeren, da alt el i køkken og spisestue blev lavet om ifm med installeringen af et spritnyt og ret moderne køkken. Han overbeviste mig om at det ville være prikken over i'et med dette udtag, da det var trådløst om med indbygget dæmper. Så det er sådan et jeg har fået sat op.

    I øvrigt forstår jeg slet ikke, at du har valgt den dyre IHC-W-løsning, når du bare kunne have sat en HUE pære i din gamle lampe og beholde dit tidligere udtag.

    Helt ok med mig, at du ikke forstår det - men det var så den beslutning der blev truffet.

    Ellers må han vel komme og lave en ommer med programmering, eller måle hvad han har lavet, går ud fra han har testet inden han gik fra opgaven.

    Det er han ikke meget for. Han sidder hjemmefra sin PC og skyder skylden på alt, lige fra mig, min kæreste, til pærer og andre installationer i huset.

    Nå, men løsningen er, at jeg får en anden elektriker ud og stikker en måler op i alle tre udtag. Og er det samme 130V allover - så er det nok ikke et problem. Er det kun dette ene loftudtag der giver 130V, så skifter han det og sender udtaget ind til fabrikanten på dennes garanti.

    Den første elektriker, har jeg droppet selvom han burde betale gildet, hvis der er noget galt. Til gengæld får han en spand velformuleret lort på Google, hvis det visr sig, at udtaget er defekt.

    Tak for svarene.


Kommentér på:
Er der en elektriker der kan svare på dette?

Annonce