{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
918 visninger | Oprettet:

hvordan bliver man fri for telefonsælgere {{forumTopicSubject}}

nu da det endelig er jul og folk de nok skal have slået lidt kedsomhed ihjel så syntes jeg det var helt oplagt at spørge netop nu

det sidste halve år er jeg blevet kimet ned af diverse selskaber/foreninger som ikke har bedre at give sig til end at nasse penge af folk / købe deres ligegyldige medlemskaber

her er et lille udpluk

topdanmark
alm brand
codan
ASE
Det faglige hus
børnetelefonen
fdm
Pensionstjek (husker ikke selskab)
bilmagasinet
dansk flygtningehjælp

nærmest tilfælles for dem alle er at der sidder flere medarbejdere i hver firma som så kontakter en selvom den første man får snakket med får et rungende NEJ så ringer de alligevel nærmest dagen efter igen og de bliver ved indtil man har snakket med dem nogle dage kan jeg have 6 opkald på en dag og er ved at blive sindssyg

tror desværre ikke det kommer til at hjælpe særlig meget at tilmelde sig robinson listen når de allerede har nummeret i deres system

er der nogle herinde der har en eller anden god smøre man kan fyre af når de ringer der kan få dem stoppet en gang for alle.. er bedøvende ligeglad med hvor åndssvagt det er.. jo mere jo bedre smiley

håber i alle får en dejlig jul

mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan bliver man fri for telefonsælgere
  • #1   24. dec 2023 Robinson listen! Så er det ulovligt at ringe til dig

  • #2   24. dec 2023 #1 præcis, jeg har været meldt til i et par år, og jeg hører aldrig fra dem smiley

  • #3   24. dec 2023 Det samme her. Ingen ringer. Dejligt. smiley

  • #5   25. dec 2023 På min tidligere telefon markerede jeg ofte numrene på de uønskede opkald med "marker som uønsket", "afvis automatisk", "bloker nummer" eller noget i den stil.
    På min nye telefon lader jeg som regel være med at svare. Hvis det er noget vigtigt eller personligt kan den der ringer op vel lægge en besked. Som regel "ringer" telefonen kun ganske få gange, når det er "reklameopkald". Så hvis man lige venter et øjeblik stopper ringeriet hurtigt. Nogen gange googler jeg nummeret for lige at se om det er et spam-nummer. Man kan tjekke på ukendtnummer.dk, 118.dk eller krak osv, men det tager selvfølgelig også og er til besvær.

    Hvis man er virkelig plaget er robinson løsningen selvfølgelig bedre.


  • #6   26. dec 2023 Man kan også installere truecaller på sin telefon, den søger på alle numre der ringer og viser resultatet mens den stadig ringer.

  • #7   26. dec 2023 Så kan man alligevel få nyttig information på Mc galleriet. Tak til indsparker. smiley

  • #8   26. dec 2023 #7 det var sgu så lidt

    det er desværre håbløst at blokere numrene.. da jeg er i gang med noget investering og bank skifte så jeg har et par vigtige opkald ind imellem

    der er heldigvis stille her i julen men det kommer nok i morgen

    takker for alle svarene jeg tror det ender med robinson listen og så ser jeg om der ikke er held af det i fremtiden


  • #9   27. dec 2023 Du kan også gå skridtet videre og få hemmelig adresse. Det har jeg af netop den årsag, og så kan de ikke finde en. Man kan få det ved at gå ind på borger.dk, og det gælder for ét år ad gangen.

  • #10   27. dec 2023 Meld dig til Robinson listen. Når de så ringer, starter du bare med at sige Robinson listen. De fleste undskylder og afslutter deres opkald.

    Gætter på at du har deltaget i nogle konkurrencer eller svaret på surveye for at lomme i betragtning til en lodtrækning af en eller anden slags og hvor der med småt har stået noget om at dele dine data til 3. part


  • #11   28. dec 2023 #10 det er nok ikke helt forkert... forstår dog ikke helt for jeg er ekstra påpasselig med at dele mit telefonnummer og hvis jeg har den mindste mistanke bliver min tidligere mail opgivet (udelukkende til den slags spam) jeg gider dog ikke deltage i konkurrencer længere for man vinder aldrig noget

    i dag havde jeg kun et opkald og det var fra red barnet... mens hun fyrede sin smøre af gik jeg i bad.. hun ringede ikke igen smiley

    er der nogle der ved hvor man kan administrere de her samtykker... for hvis jeg forstår det rigtigt selvom jeg er på robinson listen så må de gerne ringe hvis de har mit samtykke.. jeg ved der er noget der hedder mitsamtykke.dk men siden virker så ikke


  • #12   30. dec 2023 Jeg fik en gang rigtig mange af de opkald mens jeg lå og slumrede, også selv om jeg havde hemmeligt nummer, hemmelig addresse og stod på Robinson listen. Det generede mig virkelig, da jeg pga mit arbejde ikke bare kunne slukke telefonen.
    Jeg begyndte derfor at insistere på at få info om hvilket firma telefonsælgeren arbejdede for (de arbejder stort set altid for telemarketing-firmaer, hyret af firmaet hvis produkt de vil sælge) -jeg sagde bare at jeg ikke ville tale med dem hvis de ikke ville identificere sig med navn, firmanavn og CVR nummer.
    Når jeg fik oplysningerne svinede jeg dem lidt til og mindede dem om GDPR (de må altså ikke gemme mine kontaktoplysninger fra en konkurrence jeg måske/måske ikke deltog i for 10 år siden).
    Den efterfølgende aften, når jeg mødte ind til nattevagt, søgte jeg firmanavn og CVR nummer frem på virk.dk og fandt altid en direktør, stifter, ejer eller bestyrelsesformand, googlede mig frem til vedkommendes telefonnr (eller konens, hvis nu direktørens nummer var hemmeligt) og ringede og bad om at tale med vedkommende. Jeg fortalte pænt, at da hans ansatte ringede kl 9 om formiddagen var det nat for mig, og det var jo derfor jeg var på Robinson listen, men nu klokken 23 var et bedre tidspunkt for mig, så hvad ville han snakke med mig om? (Hvis både direktøren og konens nummer var hemmeligt, ventede jeg til næste eftermiddag og ringede til direktørens nabo på Strandvejen og fik bandittens telefonnummer der fra.)
    Direktørerne blev altid skide sure, når jeg ringede, men jeg insisterede på at når de sætter deres ansatte til at ringe til mig mens jeg sover, Robinsonliste eller ej, så vil jeg da ringe tilbage og fortsætte samtalen når jeg er vågen. Efter 3-4 opkald i løbet af nattevagten og måske også den næste nattevagt, blev de altid meget venlige og lovede at få mig slettet fra offer-listen OG nogle gange fik jeg dem endda til at finde ud af hvilket firma der havde solgt mine kontaktoplysninger til dem. Og så havde jeg også nogen at ringe til den efterfølgende nattevagt.

    Hvis jeg var virkelig utilfreds med dem, kvitterede jeg også med en anmeldelse til forbrugerombudsmanden. Det kan nemt komme til at koste dem nogle skillinger.

    Jeg har da efterhånden haft fred og ro i nogle år nu smiley


  • #13   30. dec 2023 #12 så meget tid kommer jeg ikke til at bruge på det men fedt du giver dem noget røg

    har dog et par planer for hvordan man får dem til lade være med at ringe igen

    1 i forbindelse med mit arbejde kunne man jo fyre af at det var virksomhedens vagttelefon de har ringet til og opkald koster 250 kr + moms

    2 man kunne også drive gæk med dem og lade som om man er skizofren og skifte mellem 2-3 navne og bopæle

    3 eller man kunne også når de har sagt hvem det er lade som om man er lettere retarderet og lade som om det er mor eller far der ringer og sige at man har fået nye røde gummistøvler

    der skal i hvertfald gøres en indsats med at spilde deres tid.. tror det var den 22 der ringede fdm og hun hang i røret i intet mindre end 12 minutter og jeg kunne jo desværre ikke lige tage stilling til det... "da jeg havde meget travlt smiley " så hun skulle ringe igen kl 15... jeg havde desværre så bare heller ikke tid til det der smiley


  • #14   30. dec 2023 Om det stadig virker ved jeg ikke, men før i tiden blev det anbefalet man bare lagde telefonrøret på bordet. Så kunne sælgeren ikke bare lægge på og ringe til en anden, for han ville stadig have kontakt til mig.

  • #15   1. jan Jarl smart det lyder som om du arbejder på et sygehus smiley

  • #16   4. jan Just for The record.. smiley
    Det er et callcenterbureau der er bestilt til at foretage disse automatiserede opkald..
    Hver Caller få et ørebeløb maks en krone pr. Ubesvaret opkald, og et fast % (beløb) Pr. Ordre der hentes hjem, i størrelses ordenen 25,-kr..
    sjældent er der en grundløn men måske en bonus, hvis man trækker mange ordre hjem.
    Der er en pulje af numre der kan ringes fra, som skifter automatisk mellem de callere der har valgt at hooke op på dagens caller opgaver..
    Callere kan sagtens ringe mange nr. op på en gang, løbende hele tiden.. For så at gå ind og besvare på de opkald der reelt går igennem..
    Hver caller har måske 5-10 virksomheder i sin portefølje lige den dag..

    I udgangs punktet ringes der op til åbne tilgængelige numre, valgt ud fra den demografi der er valgt til opgaven (F.eks.: så det kun er ældre o 60 der får tilbud om eks.: Ældresagen osv..)
    Opkalds numrene kan også være indkøbt til opgaven evt. via bureauer der sælger oplysninger fra Google ads.. ( så du kan opleve at blive ringet op om et abonnement til ‘YksiKaksi’ fordi du engang Har logget ind med dine oplysninger og klikket OK til cookies, på en ‘YksiKaksi’ side.. eller en tilsvarende produkt side..)
    Når først dit nr. ER i en opkalds pulje, bruges det til alle de opkald hvortil din demografi passer.. så det opleves som en bølge af uforståelige opkald fra mange forskellige..

    Lad derfor blot være med at tage den, - på et tidspunkt bliver dit nr. ‘for dyrt’ (kan man sige) at ringe til.. og de går videre til nye nr. puljer hvor der måske er mere bid.. smiley

    Indtil dit nr. popper op i et nyt nr. udtræk hvor du passer lige ind i kundegruppen.. smiley


  • #17   4. jan #16

    så fatter jeg slet ikke dansk flygtningehjælp ringer når jeg er medlem af DF smiley

    tænkte nok det var noget i den stil.. og det hjælper nok også meget hvis google også sælger ens oplysninger videre så det er bare en skrue uden ende så jeg fortsætter bare med at blokere.. børnetelefonen har desuden været på spil igen.. ufatteligt nu har de prøvet at få kontakt i 3 måneder for at ende med en telefonsvarer hver gang (de er blokeret)


  • #18   4. jan Børnetelefonen - Dem har jeg haft MANGE kampe med - Men da total uetisk - for at hjælpe børn - at man så kan få sig til næsten "at plage livet" af alm . mennesker.
    (Men tror nok, jeg vil tilbyde dem en næsten udtjent Keeway næste gang de ringer smiley )


  • #19   4. jan Thomas K.: Mit medlemsskab af DF har desv. heller ingen indvirkning haft her.. smiley .. Men da enig i din poiente smiley

  • #20   4. jan Vil da lige fortælle en historie fra i sommers: Jeg blev ringet op og forklarede dem, at de (Røde Kors) var informeret om at de ikke mere måtte ringe. De smækkede røret på, jeg blev gaal og blev lovet (nok ) et telefonmøde, som jeg bare aldrig fik alligevel - Jeg skrev til dem - i en liidt hidsig tone, som de forsøgte at få forelagt mig en bøde for - Så opfordringen herfra er - bare sviiin dem til med en opfordring til et RIGTIGT arbejde. ....

  • #21   6. jan Lidt OT.. smiley

    Der er ikke noget odiøst i det de gør..

    Google har infokurser her, så man som virksomhed (eller privat?) kan vælge hvilke netværktøjer man vil bruge for at skaffe sin virksomhed en udvidet sin kundeportefølje..
    Incl. de oplysninger marketing og telefon bureauer benytter sig af..

    https://grow.google/intl/dk/courses-and-tools/?category=business

    Google har gennem en årrække haft en hel del gratis popup kurser i samarbejde med div. Kommuner (jobcentre) der har undervist folk der vil starte selv, i brugen af disse værktøjer..

    Om de stadig gør det ved jeg ikke, men prøv da at tjek det i din nærmeste kommunes erhvervs center.. smiley


Kommentér på:
hvordan bliver man fri for telefonsælgere

Annonce