{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
553 visninger | Oprettet:

Dårligt nyt for pendlere... {{forumTopicSubject}}

Ja, så valgte Skatterådet også at røvrende os pendlere (ikke at det var uventet). De vil ikke justere befordringsfradraget jævnfør de voldsomt stigende priser på brændstof. Som om det i forvejen ikke er ultradyrt at have bil i Danmark med de tårnhøje afgifter og priser på forsikring for unge.

De håber naturligvis, at flere danskere vil benytte offentlige transportmidler, købe mere brændstofsøkonomiske biler og pendle flere sammen. Personligt kører jeg 40.000 km om året på arbejde, hvor vi pendler 4 sammen hver eneste dag. Og jeg købte en dyr dieselbil lige før priserne steg på brændstof netop for at kunne spare penge. Der skete lige det modsatte...

Det kan ikke passe, at man skal tvinges til at sige sit job op, sælge sin bolig med stort tab pga det faldende boligmarked og flytte til storbyerne allesammen, hvor det er dyrt at bo. Offentlige transportmidler er dyre og uhensigtsmæssige. Jeg har prøvet at være med toget og efterfølgende bus for at komme på arbejde, og det tager 4 timer om dagen, hvor jeg pt bruger 3 timer i bil.

Jeg føler mig pænt meget røvrendt...

http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article525412.ece

K.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårligt nyt for pendlere...
  • #1   17. jun 2008 jeg forstår UDEMÆRKET din harme klaus, og mener også det er totalt uhørt de ikke kan regulere det sammen med index på alt andet.....

de gør det bare MEGET sværer at få folk til at pendle, for at få jobbene, og så får firmaerne kun mindre kvalificeret arbejdskraft, osv osv osv

hvor ender vi så henne?

alle kommer til at tabe på det, i form af kvaliteten på alt i TEORIEN vil blive dårliger

• #2   17. jun 2008 Jeg kan godt lide deres berundelse: "det plejer vi ikke at gøre midt på året."

Nåh ja, så kan jeg godt se det, det er selvfølgeligt helt umuligt.

Personligt så tager det 2 timer med tog for mig at komme på arbejde istedet for 1 på MC. Det er 4 timers transport imod 2 timer. No way. Udover det så koster et månedskort til toget over 2600 kr. ikke fordi det er billigt.

• #3   17. jun 2008 For at gøre det værre, så har de her hippier i det økologiske råd også foreslået at man helt afskaffer befordringsfradraget. Nu tror jeg ikke staten ser det som holdbart, men personligt så ville jeg enten blive nød til at sige op hvor jeg arbejder nu og finde et job tæt på hvor jeg bor - og det vrimler altså ikke med firmaer på falster der skal bruge Unix og Oracle folk (jeg skyder på omkring 0) eller flytte fra landet til København og medvirke til yderligere at afmatte et landområde.

GRRR!

• #4   17. jun 2008 Det er jo alting som er steget meget det sidste halve år ... vores løninger følger jo slet ikke med. Jeg bor i nordsjælland og arbejter i københavn hvis Benzinen bliver ved med at stige skifter jeg med 100% sikkerhed job... Da jeg allerede har benzinudgifter på 3500 hver månede for at komme på job... : (

• #5   17. jun 2008 godt jeg ikke selv skal betale for transport, så skulle jeg virkelig have penge med på job, arbejder i bergen

• #6   17. jun 2008 Hehe jeg er glad for mit nye job, nu har jeg firmabil med hjem smiley Førhen arbejdede njeg 40 km herfra og skulle hele vejen igennem odense i myldretiden. det savner jeg sgu ikk.

• #7   17. jun 2008 Tjaa politikerne har da også indrømmet at det er dyrt at være billist, i DK. I forbindelse med den snak der har været omkring at lægge betalingsring rundt om KBH. udtalte flere politikere at det var dyrt at være billist i forvejen så derfor skulle der ikke lægges flere afgifter på dem. Når de nu ligefrem indrømmer det er dyrt, hvorfor kan de så ikke gøre det lidt billigere?

• #8   17. jun 2008 Det er vel fordi politikerne har meget let adgang til taxikørsel, eller ministerbil...

• #9   18. jun 2008 Tjaaa.. Sverige virker som et mere og mere fornuftigt alternativt til KBH, har 3 kollegaer der har boet derovre i 4 år nu, og de har det sgu fint. Vi lavede sammenligningen, det tager 45 minutter at nå fra trelleborg til Ballerup, og 1 time og 15 minutter fra køge om morgen... Hmmm... Måske skulle man hoppe over broen smiley tager 1 time med offentligt fra trelleborg til Ballerup smiley

• #10   18. jun 2008 For det første er det røvsindsygt at bo 3-4 timer væk fra sit arbejde?!

Kan heller ikke forstå hvordan du kan sælge din bolig med tab? Ja boligerne bliver solgt til langt under udbudspriserne, men de er stadigvæk mere end fordoblet set over de sidste 10 år (og i storbyerne langt mere endda).

Desuden mener jeg heller ikke at offentlig transport er dyr. Klippekort kan være en dyrt fornøjelse, men månedskort er da rasende billigt sammenlignet med både bil og motorcykel - her er det vel stort set kun en knallert 45 der kan være med.

Og ja offentlig transport kan være uhensigtsmæssig hvis man bor uheldigt, men det største problem er da at vi er nogle luksusdyr alle sammen.

Men det er da godt at du kan splitte din transport med 3 andre, det gør da pendlingen VÆSENTLIGT billigere.

• #11   18. jun 2008 Typisk for en københavner at sige sådan :-). Over hos jer er der sikkert ingen problemer med det offentlige transport, men prøv at tage tog og bus ud i provinsen og så forestil dig at du skulle gøre det hver dag, 2 X.. Så blev du hurtigt træt af det.

• #12   18. jun 2008 Haha Lars

Jeg tænkte godt bagefter at nok bare er os der bor herinde der oplever det sådan smiley

Kommentér på:
Dårligt nyt for pendlere...

Annonce