{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.546 visninger | Oprettet:

Cafe Racer ombygning af stel {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

Jeg er en ung maskinmester studerende som efter sommerferien skal lave et 10 ugers projekt, og i denne anledning kunne jeg godt tænke mig at bygge mig en cafe racer.

Mit udgangspunkt er en Honda CB750f fra 76, men jeg er stødt på et par problemer i forhold til dette projekt.
Som mange andre der har bygget cafe racere skal den bagerste del af stellet kortes af, for at passe sammen med den nye cafe bagende.
Det er ikke et problem at lave selve ombygningen, men hvad siger synsmanden til det? Hvordan kan man få en konstruktiv ændring som denne godkendt?

"Den mindste ændring af stel gennem påsvejsning eller omsvejsning eller afskæring er en konstruktiv ændring - kræver syn og dokumentation - 8.01.001"
-Fra skad's hjemmeside

Jeg ville jo så nødigt stå med en cykel jeg har lagt en masse penge i, og så ikke kunne få den ud og kører på grund af den ikke kan synes.
Jeg har søgt her i forum'et uden rigtig at kunne finde et konkret svar.
Hvad er jeres erfaringer med lign. ombygninger og syn?

På forhånd tak - og god weekend derude!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cafe Racer ombygning af stel
  • #1   24. maj 2013 Der er snak om at bygge bagenden om, lignende denne her.

    profilbillede
  • #2   24. maj 2013 Det kedelige indlæg fra min side: Søg lidt i forum der er uendelige mængder indlæg som dette.

  • #3   24. maj 2013 Mig bekendt, så må man ikke ændre på den bærende konstruktion. Den bærende konstruktion er jo så et relativt begreb, og kan være svært at specificere.