Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjemmelavet Sædeskal???
  • #1   27. dec 2004 har selv længe tænkt over det sammen.
    tænkte på at lave den på en træskabelon og lave skallen i glasfiber man kan købe den mange steder, jeg fandt det på bildillens hjemmeside.
    det sværeste er nok at lave formen

\\morten

• #2   28. dec 2004 Jeg havde tænkt på om man kunne lave en tynd skal som bare følger kåbens på begyndte bue.... hvis i ved hvad jeg mener.......

http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://vibmoto.free.fr/images/szr-03.jpg&imgrefurl=http://vibmoto.free.fr/szr.htm&h=284&w=364&sz=23&tbnid=z0Jp8R1QSToJ:&tbnh=91&tbnw=116&start=8&prev=/images%3Fq%3Dszr%26hl%3Dda%26lr%3D%26newwindow%3D1%26sa%3DG

Her er et par billeder af noget som jeg godt kunne tænke mig at det kom til at ligne lidt.....

• #3   28. dec 2004 ja men hvad hvis man ikke kan finde en færdig kåbeskla til isn mc, jeg har ledt efter n men har ikke fundet noget, så jeg skal starte helt fra bunden

• #4   29. dec 2004 syns bare ikke jeg kan finde noget der bare passer lidt, så skal jeg ændre alt for meget på selve formen og så kan jeg lige så godt støbe den selv, den skal være ret firkantet for at passe til resten af cyklen, men alligevel ikke så stor som mange af dem der er derinde.

• #5   9. jan 2005 Jeg har lavet skaller som dem I snakker om. Resultaterne er faktisk blevet temmelig gode.

Nr.1 er selvfølgelig at finde en racerkåbe i glasfiber, men det kan bare være lidt besværligt, hvis man vil have konen med ud og kører. Men det er helt klart den fedeste løsning. Og hvis man laver det ordentligt, tager det max en time at bygge bagsædet tilbage på cyklen.

Men hvis det kun er en skal over bagsædet du er ude efter, er det ikke umuligt at lave det selv.

OPSKRIFT:

1rulle Brun pakke tape

1 dåse isolerings-skum

Glasfiber.

1. Du starter med at tape bagsædet og kåbedelene ind i den brune tape. (den er fenomenal til den slags da der ikke er noget der kan binde på det)

2. Sprøjt derefter isoleringsskum på bagsædet, i tykt lag, da det ikke altid bliver helt jævnt. Lad det hærde et døgns tid.

3. Form skummet i den ønskrede form. ( husk at der kommer at lag glasfiber udenpå, så lad være med at lav det for stort)

4. Hvis du vil genbruge skummet, skal du tape det ind, før du støber glasfiber ovenpå skummet. Ellers støber du bare ovenpå skummet. HUSK lige at lave en prøve, for at se om skummet kan tåle epoxien, ellers skal det tapes ind.

5. Når glasfiberen er hærdet, tagner du på den, hvor den skal skæres til.

6. Det kan godt være lidt svært at få formen og glasfiberen af, hvis man ikke har givet det voks for man støber, men det kan godt lade sig gøre.

7. Så er det kun at skære til, fjerne skum og tape, spartle og male.

Håber at du kan bruge det til noget.

PS.

Husk at værkstedet skal være varmt, og at bruge handsker.

• #6   15. feb 2005 hey klaus...det vil jeg da prøve...starter imorgen!!

hehe

Kommentér på:
Hjemmelavet Sædeskal???

Annonce