801 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

motor lakering motor lakering

Haløj folkens smiley
Har lige købt en gammel Honda xl 350. Som jeg regner med skal være mit vinter projekt.
Men har et spørgsmål angående lakering af selve motoren. altså cyllen og blokken. Det er jo normalt sort, men er blev slit af nogle steder. så tænke på hvad for noget maling man skal bruge, om det overhovedet kan lade sig gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  motor lakering
  • #1   28. nov 2006 Prøv med noget grill maling fra biltema . Det kan klare 600 C* så det burde kunne gøre det

• #3   28. nov 2006 Hej Simon
    Jeg har selv haft en Honda XL350R.
    Den malede jeg motoren sort på med maling købt hos et pejsecenter.
    Det virkede fint.

MVH TT.

• #4   28. nov 2006 Thomas T. - Hvorfor i himlens navn er du så oprettet uden din mc. Kan du så få den oprettet.

• #5   28. nov 2006 min bror skal igang med samme omgang.. snak lidt med ham..
    www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10878

• #6   4. dec 2006 Hej Simon,

Min GSX-R fik lakeret motoren for 3 aar siden. Den fik bare en omgang almindelig autolak af go kvalitet. (jeg husker ikke laengere maerket, men det er den type autolak de bruger paa lastbiler)

Det der er hele tricket er at faa motoren gjort ordentlig ren (cellulose fortynder er noget vaerre stads at arbejde med, men det er fandeme effektivt)

Jeg pillede alle sidedaeksler og ventildaeksel af (daekkede selvfoelgelig "hullerne" ind i motoren af med afdaekningspapir) og saa gik jeg lige en tur over motoren med en omgang korn 250 sandpapir.

Det hele tog vel det bedste af en dags tid, incl maling men poleringen af sidedaeksler er en helt anden historie.

Haaber det hjaelper dig videre.

Mvh
    OneStep alias Bo Jacobsen

Kommentér på:
motor lakering

Annonce