{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rust fjernes fra krom og stålfælge
  • #1   14. jun 2019 Brug noget autosol, det sliber ganske let og tager det rigtig godt.

    Men det kommer hurtigt igen når det først er begyndt.


  • #2   14. jun 2019 Ståluld, men som #1 skriver er det kun lige nu og her det virker. Der er jo hul i kromlaget, så det vil kun blive værre.

  • #4   14. jun 2019 Rom!!

  • #5   15. jun 2019 sort maling

  • #6   15. jun 2019 Cola Zero sammen med sølvpapir, også lidt polering med Autosol bagefter

  • #7   15. jun 2019 Autoglym Metalpolish der også efterlader en beskyttende hinde. Skal dog efterbehandles regelmæssigt.

  • #8   15. jun 2019 ALDRIG ståluld, det gør kun ondt værre! Chrome er alt for sårbart til at bruge ståluld! Brug et produkt egnet til chrome, som f.eks. Autosol og så poler ofte og grundigt, så kan du holde det nede! Et godt råd kan være noget korn 2000/våd og så autosol bagefter! problemet er, at når chromen slipper, så er der små fordybninger i overfladen hvor der kan stå fugt, derfor ser man ofte også at chromen har en masse små rust/ir pletter, min fremgangsmåde til at holde det nede på er som følger!

    1. korn 2000 vådslibepapir, fold slibepapiret rundt og cylinderen, for kørt vertikalt op/ned, husk rigeligt med vand og bliv ved til der er ikke er mere ir/rust.
    2. blød klud og autosol, poler indtil chromen har den glans som du ønsker og der ikke er nogen minimale "scuff-marks".
    3. tør efter med en ren microfiberklud
    4. Sprøjt et fint lagt Motorex Moto Protect på chromen, du skal endelig ikke tørre efter med en klud, så fjerner du bare oliefilmen. Det er et genialt og simpelt produkt, der lægger en tynd oliefilm, som blandt andet giver glans men vigtigst af alt, holder fugten ude. Du kan bruge det på hele cyklen, også plastdele - Pads dog på at det ikke kommer på bremserne, dit sæde eller styr, så du ikke mister bremsekraft og "skøjter rundt" på sædet. Jeg har en huskeregel om at når jeg giver den kædeolie, så for cyklen også lige en rundover med Moto Protect, det virker! Kan fåes flere steder, blandt andet ved Fvmotor og kolding mc.

    Moto protect: https://www.motorex.com/en-us/moto-line/clean-care/moto-protect-spray/

    For almindelig vedligeholdelse, gentag fra 2. og frem! Vådslibepapiret, er kun for at komme det rust og ir til livs, som er svært at få bugt med, med autosol på særligt medtagne chromedele.


  • #9   16. jun 2019 #8 Nu er det krom et af de hårdeste metaller vi har, derfor bruges det til beskyttelse af andre,så sårbart kan man ikke rigtigt kalde det! At slibe på det ofte meget tynde lag, er meget lidt smart, da man kun gør skaden værre! Sliber man, skal man male grundigt bagefter. Når jeg skriver at ståluld er godt, tænker jeg ikke på den grove slags, jeg plejer at bruge "rens let" eller hvad det hedder, den slags køkkensvampe med sæbe i, og hvis nogen påstår at de ridser er man simpelthen for hysterisk, og så er det jo ny krom alligevel, sååå smiley

  • #10   17. jun 2019 Hvis du hurtigt vil ud og fjerne rust fra chrom så tag fat i noget husholdningseddike.

    Har du evt noget citronsyre så sæt lidt til og bland. Det gør ikke noget hvis du ikke har.

    Tag en alm køkken/gryde-svamp, brug den grove side, dyp den i eddiken og smør på.

    - Du vil blive overrasket hvor godt det virker. Husk at skylle af med VAND da det jo ætser.

    Og hold det væk fra lak da eddike ødelægger lakken.

    https://www.youtube.com/watch?v=CQMzUkEKaBo

    https://www.youtube.com/watch?v=ijdNKWApn3M


Kommentér på:
Rust fjernes fra krom og stålfælge

Annonce