{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.145 visninger | Oprettet:

Bremsestempler {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har været ved at skille min bagbremse ad, og har fået de to stempler ud. De ser begge sådan her ud: http://www.motorcykelgalleri.dk/uploads_large/39639.jpg?19-02-2006%2000:04:44

Det rust der sidder lige inden "rillen" (fra venstre side), skal vel fjernes, skal det ikke? Jeg er lidt i tvivl om det har nogen betydning, da jeg ikke helt ved om den del af stemplet stikker uden for cylinderen... Hvis rusten skal fjernes, hvordan gør jeg det så uden at skade stemplet?

Al hjælp tages imod med kyshånd!

Hygge


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremsestempler
  • #1   19. feb 2006 I den rille skulle der gerne sidde en gummipakning?! medmindre den sidder i selve kaliberhuset! Hvis det sidder uden for stemplets "arbejdsrum" betyder det intet. Men få alligevel fjernet så meget af det du kan!
    Du skal passe på at siderne af stemplet ike bliver ridset!

    Kunne du evt tage et par billeder af kaliberhusene også? og af stempel fra en anden vinkel?

    Har ikke lige set den slags stempler der før (mine er lidt anderledes)


  • #2   19. feb 2006 Jeg ville kraftigt overveje at købe nye stempler. Du skal i hvert fald være 100% sikker på, at den del af stemplet med rusten IKKE kommer i kontakt med pakningen i kaliberhustet.

  • #3   19. feb 2006 ....Eller kigge efter en ny kaliber på eBay.de. Bremser plejer at være ret billige på eBay, og med lidt held kan du spare en masse i forhold til at købe nye stempler.

  • #4   19. feb 2006 står der et sted en "faq" ang. bremse kaliber rengøring? tror mine trænger til at få renset gammelt skidt ud og få nye pakninger. men er lidt i tvivl om den bedste metode.

  • #5   19. feb 2006 Voila:
    http://www.tenere.dk/Artikler/bremser/bremser.htm

    Mange tak til Bageren smiley


  • #6   19. feb 2006 Tak for input! Der er lige kommet et par ekstra billeder op på min profil: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4002

    Sebastian: Der sidder en pakning i cylinderen, og så sidder der en "dust seal" på yderkanten af cylinderen, som passer med rillen i stemplet. Men jeg tror måske den har siddet forkert, siden der er kommet rust på venstre side af rillen...

    Studen: Jeg har lidt svært ved at bedømme om rusten kommer i kontakt med pakningen i cylinderen, men umiddelbart synes jeg ikke det ser ud til at være tilfældet.
    Det er desværre ikke helt nemt at finde dele til den her cykel på eBay, så jo mere der kan laves selv, jo bedre smiley Grunden til at jeg skildte den ad, var at bremsen hang en smule. Det er desuden bagbremsen det drejer sig om.

    Hygge


  • #7   19. feb 2006 Det er sgu også svært at bedømme. Jeg fik en påtale til syn pga. hængende bagbremse. Det var også pga en manglende støvhætte og stemplet var efterhånden også lidt medtaget. Jeg rensede alle dele og smed ny pakningsring i. Det fungerede glimragende. Det er jo heller ikke værre end, at du "bare" må give den en kærlig hånd, hvis den begynder at hænge (hmm, det lød meget forkert smiley
    Måske kan du undersøge om du kan bruge bagkalibre eller stempler fra andre modeller - det er bestemt ikke utænkeligt


  • #8   19. feb 2006 Ja, jeg synes også det er pænt svært at bedømme - især når man aldrig har skruet i bremser før smiley Men hvordan må/kan jeg fjerne rusten fra stemplet? Vel næppe med korn 40 smiley

    Jeg tror jeg prøver at se hvor godt jeg kan rense stemplet, og så køber jeg et renoveringskit fra MC-nøglen.

    Bagbremsen er af mærket Tokico, hvilket jo ikke er helt ukendt, så det kunne da godt ske man kunne finde en anden kaliber der passede...

    Hygge


  • #9   19. feb 2006 Jeg ville nok skifte det hele nu jeg har set billederne! Find evt på ebay.de. Da koster sådan intet!

  • #10   19. feb 2006 yes nyt på. tror mig det er ikke her du skal spare penge.

  • #11   19. feb 2006 PÅ den anden side. Så brug din sunde fornuft! Du kan jo se om du kan fjerne det og få stemplet til at glide uden probs!

    Et råd, når du skal udlufte bremse! Når du ikke kan få mereludt ud, så sæt lige et stykke snor man bremsegrebet så der er pres på systemmet. Gør det en nat over. Så skal du bare se næste morgen smiley Så er det sidste luft kommet op til overfladen


  • #12   19. feb 2006 Hmm.. jeg skulle aldrig have skildt den bremse ad *GG*

    Problemet er lidt at det er pææænt svært(læs: umuligt) at finde noget på ebay til min cykel... Jeg tror måske at kaliberen fra en GSXR 400 passer, men jeg er langt fra sikker - og den kan man ikke en gang finde på ebay.

    Men tror i jeg kan nøjes med at skifte stemplerne?


  • #13   19. feb 2006 du kan nemt finde en kaliber der passer. Mål hulafstanden, den kaliber er helt sikkert brugt på mange andre mc

  • #14   19. feb 2006 hej...sad lige og læste dit indlæg! Men da jeg åbenbart er lidt en torsk til dette internet ting, vil jeg lige spørge dig! Hvordan laver du sådan et link...enten til en side eller til et billede?

  • #15   19. feb 2006 Michael: Jeg har bare lagt billedet ind på min profil. Så har jeg højreklikket på det, valgt egenskaber og så kopieret URL-adressen.

    Sebastian: Ok... Jeg må vidst på jagt....


  • #16   19. feb 2006 Henrik: Ja, men det er desværre de forreste.. Jeg skal bruge den bagerste...

Kommentér på:
Bremsestempler

Annonce