Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hovedrengøring 4.200 kr.
  • Skift af b7 tagplader 1.500 kr.
  • Montering af drypbakken under opvaskemaskinen 600 kr.
  • Beskæring af blommetræ 3.000 kr.
  • Fjernelse af grafitti 5.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  TL 1000S
  • #1   23. jan 2009 Det er støj dæmpning og forureninshalløj. Tag og kig på min TL1000S profil. Der er links i bunden hvor det hele er forklaret og hvad du får ud af at ændre kassen. Du skal ikke bare ændre det spjæld, men skære mere ud af kassen hvis du søger mere ydelse. Det kræver dog en efterfølgende mapping

• #2   23. jan 2009 her er en god side med hvordan man laver en airbox modfication.

det er det bedste du kan gøre for din motor, da det virkelig åbner op for noget effekt. Du skal dog som sebastian siger have remapped din ecu med en power commander 3 usb

http://www.tlzone.net/forums/performance-enhancement/82546-tls-air-box-mod.html

hvis du er til tysk kan du få svar på faktisk alle spørgsmål om din TL1000

http://www.tl1000.de/FAQ/index.html

• #3   23. jan 2009 Og glem alt om at lave kasse om med glasfiber osv
    Du fjerne bare låget af kassen og laver det om til filter, så den kan ånde frit. Giver det samme

Har testet smiley

• #4   23. jan 2009 ved at lave låget om til filter mister du dog noget af ram air effekten.dvs du mister noget af trykfødningen af dine indsugnings tragte. ved dog ikke hvor meget det betyder i virkeligheden.

• #5   23. jan 2009 TL1000´eren har ingen ram effekt. smiley
    systemmet er simpelthen ikke tæt nok

Den ekstra ydelse ligger i at du får kold luft til luftfilterkassen. Derudover bliver støjen smidt fremad således den ikke larmer for meget ved støjmålinger. Som jeg skrev har jeg brugt mange timer på at teste lortet, så spørg endelig og lad være med at opfinde den dybe tallerken forfra.
    Jeg ved hvad der virker på den TL1000S smiley
    Der har været en Dynojet ingeniør / tuner på min også netop for at finde medt mulig ydelse i den..

Du må helle rikke tænke i KN filter, men skal bibeholde så meget af kassen som mulig, da motoren smide rmeget varm lift fra sig. Det er en effektkiller

Har du læst de links jeg smed til dig? Der kan du se kurver osv

Skal du have max ydelse så kræver det udover du åbner kassen også større forrør, da den skal kunne komme af med den ekstra luft.

Starter du fra en std TL´er kommer det hele til at koste kassen, da et custom map (som en åben kasse alene) kræver render op i en pc3 usb + mapping ~6k

• #6   23. jan 2009 Selvfølgelig har TL 1000S ram effekt. Det eneste sted hvor der er mulighed for utæthed er airduct indgangen til luftfilter kassen hvor det så er meget let at gøre 100 % tæt. Så har du en 100 % tæt luftfilterboks.
    Så sebastian.... det er en ommer smiley

• #7   23. jan 2009 Jeps og tag lige og tjek en 10 år gammel TL´er.
    De membraner sidder ikke fast mere smiley
    Så nej ingen ommer smiley

Derudover giver det lang tmere at åbne kassen sammenlignet med det rameffekten skulle kunen give

• #8   23. jan 2009 Derudover er luftindtagene ikke placeret ret smart, da kåben bryder vinden inden, så det er begrænset hvor meget tryk der kommer på smiley

• #9   23. jan 2009 ram air er det nu stadig. uanset hvordan du vender og drejer det. Og om ram air indtaget sidder helt i næsen eller lidt ude i siden som på tl betyder kun noget hvis du kører 250+. selv en hayabusa har ram air siddende forskudt til siden og det er da en af de mest vindtunnel testet cykler. sååååå. med mindre du har haft din TL i vindtunnel .... smiley

• #10   23. jan 2009 smiley
    Den ram effekt er meget diskuteret smiley

på TL´eren er det jo 1 generation smiley Men åbner han kassen har det nada at sige da merydelsen klart overstiger hvad rameffekten giver

Det er tydeligt når man skyder den af, også ved høj fart smiley

• #11   23. jan 2009 Lidt svært at måle ram air effekten på et almindeligt rullefelt.....men lang diskussion, jeg er helt klart tilhænger af at beholde systemet, og jeg er også ingeniør ;o).

Min den gamle var lavet som i guiden på TL-zone, dog var hele ovalen på billede 2 fjernet, skal dog lappes bagefter med en lille forhøjning på ca. 1½ cm på ydersiden, så er der max hul igennem.
    Den havde næste samme topeffekt som Sebastians men med meget beskeden investering (ca. 115hk på hjulet).

husk også at lave JarrkoT mood'en fra TLzone, det 12 år gamle ledningsnet har et ret stor spændingsfald frem til tændspolerne, så du får en svagere gnist på dine tændrør.

• #12   24. jan 2009 Det er ikke nødvendigt. Vi prøvede på et felt.
    At fjerne låget på kassen giver samme

mht samme topeffekt, så kan du ikke sammenligne 2 forskellige felter!

Je g har målinger fra min der siger 128hk med samme setup som sagde meget mindre på mr. dynos

• #13   24. jan 2009 Jeg smider lige nogle kurver op imorgen (er lige kommet fra byen)
    Der er sammenlignet med både TLR og SV´ere fra samme felt. Der er pænt stor forskel smiley
    Den mod med kassen og så et par store forrør det spiller max! smiley

Så det er bare igang med at skære i tragten og så ellers lave låget om til frit hul med filter

• #14   24. jan 2009 Jeg har vist fået sat noget i gang men det er fedt : ) . Jeg søger faktisk kun moment da top effekt ikke er så attraktiv for mig mere. Jeg ville bare høre om der var en let og billig måde at gøre det på ? Hvis jeg laver låget om til filter skal den så også mappes om ? Kan alle der har et rullefelt gøre det da jeg ikke gider kører land og rige rundt. Tak for hjælpen det er fedt at i er så hjælpsomme.

• #15   24. jan 2009 Ja udvid hullet ved flappen. Låg om til filter, køb skumfilter. Du kan se i en af ine fotoalbums hhvordan det ser ud

SÅ får du den mappet enten ved FV motor eller Mr Dyno med et map på hver cyllinder, så har du klasse moment.
    BEdst med større forrør hvis du åbner kassen, men går også uden

Kommentér på:
TL 1000S

Annonce