713 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
TL 1000S TL 1000S
Hej! Det vacum spjæld der sidder i luftfilteret er det noget støjdæmpning? Har det nogen effekt at sætte det ud af drift? Hilsen Martin.
0 synes godt om
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
jan 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 89
det er det bedste du kan gøre for din motor, da det virkelig åbner op for noget effekt. Du skal dog som sebastian siger have remapped din ecu med en power commander 3 usb
http://www.tlzone.net/forums/performance-enhancement/82546-tls-air-box-mod.html
hvis du er til tysk kan du få svar på faktisk alle spørgsmål om din TL1000
http://www.tl1000.de/FAQ/index.html
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Du fjerne bare låget af kassen og laver det om til filter, så den kan ånde frit. Giver det samme
Har testet
jan 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 89
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
systemmet er simpelthen ikke tæt nok
Den ekstra ydelse ligger i at du får kold luft til luftfilterkassen. Derudover bliver støjen smidt fremad således den ikke larmer for meget ved støjmålinger. Som jeg skrev har jeg brugt mange timer på at teste lortet, så spørg endelig og lad være med at opfinde den dybe tallerken forfra.
Jeg ved hvad der virker på den TL1000S
Der har været en Dynojet ingeniør / tuner på min også netop for at finde medt mulig ydelse i den..
Du må helle rikke tænke i KN filter, men skal bibeholde så meget af kassen som mulig, da motoren smide rmeget varm lift fra sig. Det er en effektkiller
Har du læst de links jeg smed til dig? Der kan du se kurver osv
Skal du have max ydelse så kræver det udover du åbner kassen også større forrør, da den skal kunne komme af med den ekstra luft.
Starter du fra en std TL´er kommer det hele til at koste kassen, da et custom map (som en åben kasse alene) kræver render op i en pc3 usb + mapping ~6k
jan 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 89
Så sebastian.... det er en ommer
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
De membraner sidder ikke fast mere
Så nej ingen ommer
Derudover giver det lang tmere at åbne kassen sammenlignet med det rameffekten skulle kunen give
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
jan 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 89
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Den ram effekt er meget diskuteret
på TL´eren er det jo 1 generation
Det er tydeligt når man skyder den af, også ved høj fart
dec 2005
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 659
Min den gamle var lavet som i guiden på TL-zone, dog var hele ovalen på billede 2 fjernet, skal dog lappes bagefter med en lille forhøjning på ca. 1½ cm på ydersiden, så er der max hul igennem.
Den havde næste samme topeffekt som Sebastians men med meget beskeden investering (ca. 115hk på hjulet).
husk også at lave JarrkoT mood'en fra TLzone, det 12 år gamle ledningsnet har et ret stor spændingsfald frem til tændspolerne, så du får en svagere gnist på dine tændrør.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
At fjerne låget på kassen giver samme
mht samme topeffekt, så kan du ikke sammenligne 2 forskellige felter!
Je g har målinger fra min der siger 128hk med samme setup som sagde meget mindre på mr. dynos
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Der er sammenlignet med både TLR og SV´ere fra samme felt. Der er pænt stor forskel
Den mod med kassen og så et par store forrør det spiller max!
Så det er bare igang med at skære i tragten og så ellers lave låget om til frit hul med filter
feb 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 1
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
SÅ får du den mappet enten ved FV motor eller Mr Dyno med et map på hver cyllinder, så har du klasse moment.
BEdst med større forrør hvis du åbner kassen, men går også uden
TL 1000S