{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tl 1000s
  • #1   5. sep 2007 1: hvad årg. er det og er du sikker på den ikke kun er luft kølet hehe smiley

2: er olie kabinettet spændt helt sammen smiley

• #2   5. sep 2007 Det kan være en sikring til din blæser der er gået.. Eller en termostat der ikke fortæller blæseren at den skal starte...

• #3   5. sep 2007 Hov Hov Line det er en V2,er skal altid omtales med respekt smiley ............

• #4   5. sep 2007 jeg lavede da også en masse smiley smileyer hehe

• #5   5. sep 2007 Yes smileyer ..det samme her

• #6   5. sep 2007 så har jeg tjekket alle sikringerne og de var alle iorden.
    er der en måde jeg kan se om termostaten er smutttet uden at skulle købe en ny.?

• #7   5. sep 2007 okay det vil jeg prøve..
    kunne man ikke også sætte en eller anden kontakt på så man styrede blæseren manuelt?

• #8   5. sep 2007 Hvis det er en 97'er skal du ombygge kølesystemet til 98'er modellen, så får du generelt en meget mere stibil temp. Jeg gjorde det på min og den lå konstant på 82 grader....problemet med 97'eren er at thermoføleren sider ud i køleren, i det nye thermostathus er føleren flyttet hen i thermostathusets varme side.

det koster ca. 1200,- i stumper og tager 1-2 timer at ændre. (det er incl. ny thermostat, thermostathus, vandpumpedæksel og bypassslange (som slet ikke findes på 97'eren)

• #9   5. sep 2007 det kan ikke svare sig at bygge det om til nye model af kølersystemmet. 97´er kører ved cirka 64grader og nyere modeller ved 84grader, når de e rkørt varme. Det giver ikke mere slid med mere fordi du har det ældre kølesystem. Det er kun et tal

Blæser skal slå til ved 104 grade rmener jeg det er. Tjek at termesotaen ikke er kortsluttet. Tag det grønne stik ud på køler og kortslut benene i det. Kører blæser er det termostaten der skal skiftes. Hvis ikke blæser kører, så tjek sikringen til blæseren. Er dne gået så skift. Er den ikke gået, så er det ok din blæser det er galt med. Sikringsboxen sidder sidder lige foran styret på kåbesttivet hvor det sidder fast i kronrøret.

Hvis den smider olie ud af dræningshullet lige ved siden af vandpumpen (på højre side der hvor dne store sorte slange går ind til vandpumpehuset) så skal du have skiftet pakniinger til vandpumpen. Bag vandpumpen sidder der 3 pakninger der skiller olie og vandet af. Drypper der olie ud af der, er det en af dem der er gået, samme gælder hvis det var vand der dryppede ud.
    Det koster cirka 750kr i pakninger, og så skal du være forsigtigt når du skifter, da de er følsomme. Sig til i fald, så skal jeg nok forklare hvad du skal være opmærksom på
    Kan du tage et billede af det hul? Vil lige være sikker på det er det samme hul vi taler om

• #10   5. sep 2007 Du kan også måle om der kommer strøm til din blæser.. Så kan du udelukke en evt. def blæsermotor

• #11   5. sep 2007 Hvis man skifter til 98'er kølesystem, får du en bedre forbrænding da du får den aktuelle kølevandstemperatur istedet for temperaturen ude i køleren, specielt når TL'eren er kold (eller tror den er kold som det gamle system oftest få en TL'er i DK til at tro) så får den for meget Benz.

• #12   5. sep 2007 Chris, ja det er der noget om, dog er de tikke et problem. Jeg fik min den første TL´er justeret, så er man helt ude om det. Det var en 97 motor

• #13   5. sep 2007 hvis der kommer noget ud af det lille hul over skueglasset så håber jeg det er vand og kun vand da det er et hul der søger for at aflede det vand der passere dine keramiske pakninger i din vandpumpe .
    baglæns kan du så godt finde dig et nyt sæt for det bliver ikke bedre !!! .

• #14   5. sep 2007 Tja det er sgu lige det.. tror nok desværre at det både er vand og olie der kommer ud.
    Hvad ligger sådan et sæt i, eller er det dem Sebastian også snakke om?

Sebastian: Hvor skulle det grønne stik sidde?? jeg har ikk lige luret da jeg er på job(nedren)

• #15   5. sep 2007 jeg så lige at seb også havde svaret på det . jeg troede det var blevet overset .
    men jeg tror mig og seb taler om samme pakninger dog har jeg ikke hørt om at olien skulle kunne komme ud der .
    hvad jeg har lært så er det lavet så vandet kan komme ud hvis der skulle være en fejl på vandpumpen .

• #16   5. sep 2007 Jeg har haft skiftet mine vandpumpe pakninger en enkelt gang. Det er let nok, og man skal helt ind bagved for at få det hele med.

Hvis der både komemr vand og olie ud er det ikek godt!

Tjek du ikek har fået vand i motorolie.

FÅ det skiftet hurtigst!

Sig til når du har det, så forstæller jeg hvor du skal være opmærksom

• #17   5. sep 2007 Så tror jeg at jeg trille ud til den lokale mc forhandler og får det tjekket..

Men ang den det grønne stik der Seb, hvor sidder det helt præcis??

• #18   5. sep 2007 Får hvad tjekket? Du skifter det da bare selv..

På venstre side på vandkøleren sidder der er stik. På selve vandkøler. Tag det ud og kortslut det mens der er tænding på cyklen. Virker blæser er det termostart der er i stykker. Virker blæser ikke, så skift sikring til blæser. Er sikring intakt, så er det blæseren der er i stykker (tvivler på det er blæser)

• #19   5. sep 2007 Føleren i venstre side af køleren (når du sidder på cyklen) er til blæseren, det er den (stik) sebastian snakker om

Kommentér på:
Tl 1000s

Annonce