{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.138 visninger | Oprettet:

Kobler ikke ud {{forumTopicSubject}}

Så har jeg lige pakket cyklen ud af garagen og troede jeg skulle ha min første tur i år.
Men...
Jeg kan ikke få den til at koble ud. Koblingen føles slatten/blød og der er masser af væske på. Når jeg skruer låget af væskebeholderen og pumper koblingen kan jeg se det bevæger sig i beholderen.
Der var ingen problemer da jeg stillede den væk i efteråret.

Det er en Honda CBR 1000RR Fireblade fra 2007.

Jeg ringede til min forhandler og han sagde jeg skulle pumpe 3-400 gange, da koblingsvæsken godt kunne ha løbet tilbage. Dette virker dog ikke!

Har i nogle gode råd?

På forhånd tak for ekspertisen og god tur til jer alle. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobler ikke ud
  • #1   14. mar 2009 prøv og lad den blive varm - min ZXR havde samme problem sidste forår - sikkert også i år. Jeg kørte bare, der var ingen problemer så snart den blev varm/fik motioneret maskineriet.

  • #2   14. mar 2009 har lige haft samme problem blot med en sv 1000 den skulle bare udluftes og derefter på motorvej. halv time


  • #3   14. mar 2009 Så må jeg lige komme med et tillægsspørgsmål...

    Hvordan lufter man den ud? smiley

    Har haft slangen løsnet ved selve koblingshuset og der løb væske ud bare det at jeg løsnede slangen.

    Tak tak smiley


  • #4   14. mar 2009 ved ikke helt med honda men suzuki er der hoved cylinder og slavecylinder sidder en lille studs på slaven men det er noget l...... og lufte ud med mindre man har det rigtige værktøj ... har dø prøvet at lufte den på motorvej .eller kobler den slet ikke ud?

  • #5   14. mar 2009 Hvis du har haft løsnet slangen, er der ihvertfald med garanti kommet luft i systemet!!!!!

    Problemet kunne før bare have været, at koblingspladerne i vinterens løb er klistret godt og grundigt sammen (det er hørt før). Men nu har du to problemer istedet.


  • #7   14. mar 2009 Ja, nemlig ja. Det er et meget kendt og almindeligt problem her efter vinterstilstanden. Men nu slipper Lars nok ikke for at lufte koblingen ud, når han har lukket luft baglæns ind i systemet, ved at løsne slangen.

    Hvis man ikke har forstand på det, skal man lade være med at pille smiley


Kommentér på:
Kobler ikke ud

Annonce