4.244 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Olielampe lyser efter olie+filterskift Olielampe lyser efter olie+filterskift

Hejsa!
Jeg har lige skiftet hele motoren i min gs'er i dag - på første lille testtur rundt på p-pladsen virkede den fint og ingen lamper lyste, som ikke skulle.

Jeg trak den ind, tappede olie af, skiftede filter og fyldte frisk olie på, den foreskrevne mængde passer med ca. midt på oliepinden; fint tænkte jeg og ville køre hjem fra klubben, men hele turen hjem (10 km) lyste olielampen... Motoren trak fint, jeg kunne hverken se, høre, mærke eller lugte noget...
Nogen bud på, hvad der pludselig er sket?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olielampe lyser efter olie+filterskift
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #1   15. mar 2009 Har du tjekket at kontakten er defekt?

Tag den evt fra din gamle motor...
    Det kan være ledningen som er klemt et sted...

• #3   15. mar 2009 Hvor sidder den? Går den fra instrumenterne og ned til blokken et sted?
    Og synes bare det ville være mærkeligt hvis den skulle fejle pga. olieskift?

• #4   15. mar 2009 har du haft motorern startet efter du har fyldt olie på den, den skal jo lige tørne et par gange for at fylde filteret op? Det kan vel godt være der fejlen ligger at, der simpelthen er for lidt olie på nu?

• #5   15. mar 2009 Kamel:
    Ja, jeg kørte ca. 100 meter før jeg konstaterede at den lyste, holdt ind til siden og checkede den, hvor den også stod ca, hvor den skulle (blev checket mens jeg sad på den).
    Men har også fyldt den mængde Haynes'en foreskriver for olie+filter skift på.

• #6   15. mar 2009 Okay, så er det måske ikke lige det, men altså hvis den ikke er ved maks så sker der vel ikke noget ved at fylde en squiss mere på og se om det ændrer noget, kan jo være at den er emsig ? - altså så længe du ikke fylder over maks

• #7   15. mar 2009 Hmm, må prøve at toppe den helt af i morgen og se, om det gør det... Man kan jo håbe smiley
    Eller at den står og skammer sig lidt natten over, når den sådan skal ødelægge sæsonens første tur smiley

• #8   16. mar 2009 Du er meget lidt klog hvis du kører 10 km med en olielampe der lyser. Fy....hvorfor tror du den er der. Jeg har oplevet to gange på det sidste- godt nok på biler- at efter olieskift og filterskift, at lampen lyser. I begge tilfælde har det været det nye filter der har været årsagen. Havde jeg kørt 10 km havde det været slut.

• #9   16. mar 2009 Lars
    Ved det godt - ikke skide smart...
    Men hvordan afhjalp du så problemet?

• Vagn N
    Vagn N Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #10   16. mar 2009 Det er en brugt motor du har lagt i. Den kan være slidt så man har kommet tykkere olie på den. Med den tykkere olie har den kunne holde olietrykket på din korte test tur. Hvis du har kommet en tyndere olie på kan den måske ikke holde olietrykket nu.

• #11   16. mar 2009 Start nu lige med at skifte den olietrykskontat, og tjek ledningen til den. Det er garanteret der hunden ligger begravet.

• #12   16. mar 2009 Vagn N
    Den motor jeg har sat i, har kørt 10.000 mindre end den, jeg pillede ud, og den kørte på samme olie som jeg har kommet i den nu (10w-40, fra Louis)
    Carsten A
    Ok, men hvor sidder den?

• #13   16. mar 2009 Hvordan er oliemængden hvis du går ud og tjekker nu??

• #14   16. mar 2009 Derfor kan den vel godt være slidt? Selv om den har kørt 10000 km mindre. Det er sku da set før smiley

• #15   16. mar 2009 kan godt være luft bag føleren. jeg måtte have min ud og i igen sidste år.

• #16   16. mar 2009 Jesper:
    må lige checke når jeg kommer hjem, men son sagt - den fik den foreskrævne mængde...

rasmus:
    true, men den sagde ikke noget ved første testtur og har som sagt kørt på samme olie tidligere smiley

Jonas:
    muligt - hvor sidder føleren typisk?

• #17   16. mar 2009 Føleren sidder i motorblokken et sted, i mange tilfælde i forbindelse med oliepumpen.

• #18   16. mar 2009 Ok - næste spørgsmål... Oliepumpen sidder ca. hvor?
    Har set i min Haynes, kunne umiddelbart ikke gennemskue det ud fra den...

• #19   16. mar 2009 Tag et kig på denne side: Her kan man finde svar på det meste:

http://www.bikebandit.com/oem-parts

Man taster sin model ind, og så fremkommer der eksploderede tegninger over det meste af cyklen. Det burde være muligt at finde oliepumpen, eller olietryksindikatoren der.

• #20   17. mar 2009 nåh, forklaring fundet - efter man har gået og skruet og skiftet motor en hel dag kan man åbenbart godt, i sin træthed, få vendt et oliefilter forkert!
    så hvis ellers bypass-ventilen har virket, så er motoren blevet smurt hele tiden - det har bare ikke været gennem filteret...

• #21   17. mar 2009
    he he he, godt du fandt fejlen, ja sådan noget sker jo.......gg

• #22   17. mar 2009 yep, havde rodet i små to timer med kontakten osv., uden held - så jeg tænkte at det jo altså kun kom efter olieskiftet, så af med olien og ud med filteret - ganske rigtig! følte mig lidt dum smiley
    Men nu er sæsonens første rigtige tur taget - jeg er kold, men glad smiley

Kommentér på:
Olielampe lyser efter olie+filterskift

Annonce