{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.253 visninger | Oprettet:

Bundprop - pakning {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg skal til at skifte olie på SV'eren, og har i den forbindelse været nede og købe en ny pakning til bundproppen. Denne gang har jeg fået en aluminium, der presses sammen når man spænder bundproppen. Men er der nogen der ved hvorfor Suzuki, overhovedet gået væk fra kobberpakningen? Den kunne man i det mindste genbruge en enkelt gang eller to, hvis man udglødede den.. Det er sgu lidt svært med det her alu fis smiley

På forhånd tak.

Hygge


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bundprop - pakning
  • #1   17. jun 2009 penge penge ... mon ikke...

    mvh


  • #2   17. jun 2009 Øhh.. jeg har skiftet olie på min 4 gange og jeg bruger da stadig den samme pakning? Ikke en dråbe kommer ud..

  • #3   17. jun 2009 Jeg har de seneste 8 år kørt over 110.000km på mc, og jeg skifter olie og filter hver 3->4000km. Jeg har købt een alupakning, og jeg har aldrig haft lækage fra propperne. Originalt var begge mc'er forsynet med alupakninger.
    smiley
    Jan L


  • #4   17. jun 2009 Cartman: Nu hvor det er alu skifter jeg den skam også hver gang jeg skifter olie, men om en pakning koster 20 kr eller 5 kr, giver i sidste ende mulighed for en ekstra pølse på grillen, hvis man vælger den billige smiley

    Lund: Okay. Nu er der vidst forskel på alu-pakningerne. For den jeg pillede af, var ikke lavet efter samme princip som den der kom på. Den gamle var en ganske alm. alu-skive. Den nye var en der blev presset sammen.

    Jan: Så du har lavet 30 olieskift, og kun skiftet pakning én gang?! Det er sgu godt klaret smiley

    Hygge

    P.S. Tak for jeres svar smiley


  • #5   17. jun 2009 Om det er kobber eller alu det er underortnet .. Det er kun fordi du lige har bidt mærke i det ..
    På med den og ud og køre


  • #7   18. jun 2009 Det har ike en dyt med penge at gøre. Siden midten af 1970-erne har man arbejdet med et substitutionsprincip, hvor risikobetonede produkter skal udbyttes med mindre risikofyldte produkter, hvor dette er muligt.

    Kobber er en miljøgift! Derfor stoppede man i USA og Japan allerede i 1988 med at anvende kobber under Chrom. Bådmaling med kobber er forbudt i hele verden, og nu er turen så kommet til at drive jagt på almindelig metallisk kobber. Det er allerede forbudt at anvende i flere lande.

    Mit gæt er, at det i løbet af ganske få år er lige så sjældent i brug som kviksølv er i dag.


  • #8   18. jun 2009 Boss: Den er skam også kommet på - jeg var blot nysgerrig smiley

    Knud: Interessant.. Så jeg er faktisk lidt af en Greenpeace fyr nu hvor jeg redder miljøet? smiley Men tak for info - var jeg slet ikke klar over!

    Hygge


  • #9   18. jun 2009 ja vi skifter olie for hver ca 4000km og filter... men er rene på pakningen der vejer ooo,8 gr

    lol lol


Kommentér på:
Bundprop - pakning

Annonce