{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.364 visninger | Oprettet:

min kawa har tabt 22 hk ! hvorfor ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige haft min kawa gpx 750 til motor justering karburator og ventiler !
testbænkmåling 70 hk på baghjul !
men for 8000 km siden målte den 92 hk i same bænk
Mc-mekanikeren kan ikke foklare hvor de er blevet af !
han har tjekket komp på cyl. er ok men i den lave ende af skala.
tjekket knast , knastkæde og vippearme sider rigtigt og stilet ventiler 2 gange !
der er igen banke lyde og mislyde fra motor
han mener at at det er olieringene på stemplerne der utæt ! men kan det give et tab på 22 hk ?
De sidste 3000 km var den begyndt at bruge olie og have en ujævn motorgang !
Det skal lige siges at 1000 km før den den første testbænkmåling var motoren blevet renoveret : slibet ventiler plus sæder og nye brugte knaster og vippearme fra en ophugger ! dette blev foretaget af en anden mekaniker !

Hvad er der galt med min motor ?
Kan mekanikeren have justeret den forkert 1 gang og så ikke ville indrømme det ?
det skal lige siges at jeg først får min mc tilbage den 1 apr. pga vinteropbevaring ! så jeg har ikke prøvet at køre på den endnu ! men jeg synes ikke den manglede 22 hk da jeg afleverede den november sidste år.

håber at nogen kan hjælpe mig på forum !

Hilsen Kenneth.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min kawa har tabt 22 hk ! hvorfor ?
  • #1   21. feb 2006 Det lyder godtnok noget vildt, at mangle så mange hk. Der må da være sket en fejl, eller også har han ikke fået den rullet rigtigt første gang. Hvis den blev renoveret for kun 8000 km. siden Burde den kunne køre mange km. igen, og så må den da ikke begynde at bruge olie så hurtigt igen. Ikke for at hænge mekanikeren ud, men der er noget der ikke hænger sammen her.

  • #2   21. feb 2006 Hmmmm har din mekanikker også chekket om kæden er for slap??

  • #3   22. feb 2006 hej kennet du skal prøver at få den rullet et andet sted eller der hvor du fik den rullet først. da der kan være stor forskel fra rullefeldt til rullefeldt. min smed 86hk på hjulet da den blev rullet sidste år og der havde den kørt 100k og der var ikke gjordt noget ved motor eller kæde.mvh allan h

  • #4   22. feb 2006 den kunne bare ikke tåle den første tur på rullefelt, det er nemlig hårdt for de forskellige sliddele og hvis kompression er i den lave ende ja så er stempelringe færdige

  • #6   22. feb 2006 Måske du skulle kikke på luftfilter. Min kæreste GS 500 troede vi var droslet, men det var luftfilter mener det var 12 hk den fik mere ved at skifte.

  • #8   23. feb 2006 hvis den er begyndt at bruge olie, så vil jeg mene at der da må være et sted olien farer ud - og det er sammen med luften ( Hvor lav var kompressionen??) og hvis det kommer op i cyl. check tændrørene om de er fedtet af olie.
    og kørte han testen med en gasmåler/wideband lambda sonde? den kan også køre uhyggelig fed.


  • #10   23. feb 2006 At den har tabt SÅ meget effekt lyder noget vildt, og et så stort effekttab vil som regel kunne mærkes...Men kan du mærke nogen forandring?

    Har du prøvet med frisk benzin + additiv til rens af forbrændingskammer osv? Har set dette give helt enorme ændringer, men selvfølgeligt ikke lige på cykler der kun har kørt 8.000 km siden sidste service.


  • #11   23. feb 2006 flere oplyninger om mit indlæg :

    1 testbænksmåling blev den trimet ind med 4 stk. k&n filtre ! et dyse nr. op og nålene et hak op !
    mekanikeren sagde det ikke var nødvendigt med et jet-kit
    resultat 92 hk. mere træk i toppen men dårligere træk bunden 1000-4000 omdr. end med org. luftfilterkasse.

    2 Testbænkmåling 8000 km efter blev den trimet ind med jet-kit ! resultat 70 hk.

    Men nu har jeg en ny teori :
    et af filtrene sider ikke ordentligt på studsen og trækker falsk luft ind ?
    Revne eller hul i gummi studs eller filter eller mekanikker har monteret jet-kit forkert ?

    Konklusion ! jeg skal have en anden mekanikker til at kikke på min kawa ! jeg synes det er får dårligt at mekanikkeren i første omgang synes det ikke er underligt at den yder 70 hk ! det gør han først da jeg viser ham den gamle test.
    nu er min regning nået op på 7000 kr så han skal ikke rode mere med den

    Hvad kan man gøre hvis det er ham der har lavet en fejl ?

    Jeg får den testbænkmålet et andet sted så får vi se hvad der er galt !

    Hilsen Kenneth og tak for de mange svar.


Kommentér på:
min kawa har tabt 22 hk ! hvorfor ?

Annonce