Strøm Strøm
Hejsa MC mennesker
Jeg sidder med nogle ideer som jeg skal have kigget på - og håber nogen ka hjælpe, for jeg har spurgt google på mange måder og "fatter hat" af hvad jeg finder...
Jeg har cyklens batteri, det lader cyklen jo op og gør så jeg kan starte på det, så har jeg et extra batteri, som jeg gerne vil have sat på - så jeg har til GPS (mobillader osv)
Jeg vil gerne have at jeg kan "isolere" startbatteriet fra det andet når jeg trykker på starteren og vil også gerne have at jeg KUN bruger på det extra batteri når jeg tapper strøm til mobilen eller gpsén...
Aner ik om det er formuleret rigtigt eller om jeg skal uddybe, men det er ideen jeg har, og håber nogen ka komme med en idé til hvordan jeg løser det :):):)
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Emner: 41 Svar: 475
http://www.worldtravelling.net/html/b-udstyr.htm
Lidt nede på siden under "El-indretning"
Ellers prøv at skrive "ekstra batteri i bilen" på google
sep 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 81 Svar: 482
Han fandt en ledning under mit sæde som faktisk ikke rigtigt førte til noget (tror det er til US stop/bllink belysning eller noget i den stil) men en anden ledning kan også gøre det.
Afisolerede et lille stykke , tjeckede med en lille måler om der var strøm på ledningen når der var tænding på og ingen når mc var slukket.
Loddede ledningen på det afisoleret stykke , gav den et par gange isoleringstape (husk fladsikring) og så fandt vi et godt sted til cigarstikket (lige op under tanken i mit tilfælde)
og så bare en ledning til minus på batteri.
Tror nok det var nogenlunde sådan han gjorde. Ret mig hvis det er forkert en eller anden.
Så behøver du heller ikke et ekstra batteri , og du har kun strøm på stikket når der er tænding på.
Ved dog ikke om der skulle være nogen problemer i at du skal køre mange ting på stikket?
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 172
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=11898
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Emner: 41 Svar: 475
Gør relæ'et så at der ikke "tappes" fra det ekstra batt. men kun lades på det???
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 172
Du kan evt. sætte den sammen med dine forlygter så bliver der kun ladet/afladet på det ekstra batteri når dine forlygter er tændt.
Dvs. at sætter du din GPS til det ekstra batteri. Så vil GPS'en kun bruge strøm fra det ekstra batteri når cyklen er slukket. Nå den er tændt vil den bruge fra begge men der vil så også blive ladet på begge.
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.203
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 240
Strøm