898 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Strøm Strøm

Hejsa MC mennesker
Jeg sidder med nogle ideer som jeg skal have kigget på - og håber nogen ka hjælpe, for jeg har spurgt google på mange måder og "fatter hat" af hvad jeg finder...
Jeg har cyklens batteri, det lader cyklen jo op og gør så jeg kan starte på det, så har jeg et extra batteri, som jeg gerne vil have sat på - så jeg har til GPS (mobillader osv)
Jeg vil gerne have at jeg kan "isolere" startbatteriet fra det andet når jeg trykker på starteren og vil også gerne have at jeg KUN bruger på det extra batteri når jeg tapper strøm til mobilen eller gpsén...

Aner ik om det er formuleret rigtigt eller om jeg skal uddybe, men det er ideen jeg har, og håber nogen ka komme med en idé til hvordan jeg løser det :):):)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Strøm
  • #1   15. jul 2009 Se lige her en gang:

http://www.worldtravelling.net/html/b-udstyr.htm

Lidt nede på siden under "El-indretning"

Ellers prøv at skrive "ekstra batteri i bilen" på google

• #2   15. jul 2009 En herinde fra hjalp mig med at lave mit strøm til gps (jeg lavede faktisk ik en skid andet end at knappe en øl op til ham)
    Han fandt en ledning under mit sæde som faktisk ikke rigtigt førte til noget (tror det er til US stop/bllink belysning eller noget i den stil) men en anden ledning kan også gøre det.
    Afisolerede et lille stykke , tjeckede med en lille måler om der var strøm på ledningen når der var tænding på og ingen når mc var slukket.
    Loddede ledningen på det afisoleret stykke , gav den et par gange isoleringstape (husk fladsikring) og så fandt vi et godt sted til cigarstikket (lige op under tanken i mit tilfælde)
    og så bare en ledning til minus på batteri.

Tror nok det var nogenlunde sådan han gjorde. Ret mig hvis det er forkert en eller anden.

Så behøver du heller ikke et ekstra batteri , og du har kun strøm på stikket når der er tænding på.
    Ved dog ikke om der skulle være nogen problemer i at du skal køre mange ting på stikket?

• #3   15. jul 2009 Måske man kan gøre det sådan her:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=11898

• #4   15. jul 2009 Mr.
    Gør relæ'et så at der ikke "tappes" fra det ekstra batt. men kun lades på det???

• #5   15. jul 2009 Det kommer jo an på hvor du sætter den ledning på der hedder tænding.
    Du kan evt. sætte den sammen med dine forlygter så bliver der kun ladet/afladet på det ekstra batteri når dine forlygter er tændt.

Dvs. at sætter du din GPS til det ekstra batteri. Så vil GPS'en kun bruge strøm fra det ekstra batteri når cyklen er slukket. Nå den er tændt vil den bruge fra begge men der vil så også blive ladet på begge.

• #6   15. jul 2009 Man kan også vælge at sætte et skillerelæ ind. Den gør at når generatoren producerer strøm, så lader den på begge batterier. Når motoren er slukket og den så naturligvis ikke laver strøm, så afbryder den forbindelsen til dit "forbrugsbatteri". Derved vil du kunne køre forbrugsbatteriet i bund uden at det påvirker mc'en originale batteri.

• #7   15. jul 2009 Glem relæet og brug en skillediode og husk at man ikke må lodde i flerkorede ledninger på et kørertøj

• #8   15. jul 2009 da jeg roede i hifi i bilen rodede jeg med det samme så jeg kunne spille med anlægget til batteriet var fladt og så bare starte bilen igen, jeg fik at vide i hifi klubben at jeg bare skulle have en solenoid batteriadskiller eller noget i den retning, fik det dog aldrig lavet (man bliver jo ældre og så er høj basmusik ikke så spændende mere) men er helt sikker på at hvis du spørger nogen der roder med bilstereo kan de fortælle dig nøjagtigt hvordan og hvor det kan købes

Kommentér på:
Strøm

Annonce