625 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Olietermometer Olietermometer

Hejsa

Jeg håber der sidder en derude der kan hjælpe mig smiley Jeg er på jagt efter et olietermometer til min mc. De har et nede ved Louis.dk - fx nr. 10034131 ((link fjernet)

Men jeg kan ikke finde min cykel på listen - ikke en gang 400'eren. Så derfor tænkte jeg at jeg måske kunne bruge et fra en anden maskine. Er der nogle der har en idé om det kunne fungere? Termometeret koster jo en betragtelig sjat penge, så det ville være træls at brænde inde med et man ikke kan bruge til en disse - udover når man laver and juleaften smiley

På forhånd tak for hjælpen!

Hygge

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olietermometer
  • #1   1. apr 2006 den er altså med lige her:
    10034152 ----
    RR-OELTEMP.DIREKTANZEIGER
    DIVERSE SUZUKI SUZUKI GSX 250 E (GJ53B)
    SUZUKI GSX 250 ES (GJ51B

• #2   1. apr 2006 10034152 dette nummer søger du på og så kommer den frem

• #3   1. apr 2006 Men min er en GSXR 250...

• #4   3. apr 2006 Spørg Louis himself! Han havde tilsyneladende heller ikke et til en Suzy DL650, men da jeg spurgte svarede de, at SV650 modellen passede.
    Kan i øvrigt klart anbefale olietermometre:
    De fortæller om motoren er klar til at lave noget (ved olietemp. over 60 grader) og om den er for varm (over 120 grader).
    I dette kolde forår varer det lang tid før min DL650 bliver ordentlig varm (olietemp over 60 grader) - på trods af, at kølevandstermometret rimelig hurtigt viser, at den er driftsvarm.

• #5   3. apr 2006 Peter: Jeg skrev faktisk lige en mail til dem i går smiley Men lige umiddelbart har de ikke en der passer, men jeg skal ud og måle lidt på min - så ville de se om de havde noget der passede. Men han skriver jeg skal måle "the dipstick", hvilket jo må være selve oliepinden - men sådan en har jeg ikke. Jeg har kun et låg på - og et glas i siden af dækslet så jeg kan se oliestanden.

Men betyder det så at man kun kan montere det på cykler med oliepind? For når jeg kigger ned, så synes jeg heller ikke jeg umiddelbart kan se olien for metal - og hvis ikke jeg kan se olien, så kan termomteret vel næppe nå/komme derned pga. motordele smiley

• #6   4. apr 2006 Hej Mads. Sikke noget - sådan at blive bedt om at måle længden af sin dipstick når man nu ikke har nogen!!

På min DL650 er der også kun et låg som standard samt glas i siden, men der er en lille pind på det nye termometer. Denne pind behøver ikke at være dyppet ned i olien hele tiden for at måle temperaturen. Når motoren kører plaskes der noget rundt i suppen, og mit termometer måler i øvrigt også fint når motoren ikke kører - sikkert fordi at blokken også bliver varm.

• #7   4. apr 2006 Aaah..... Smart smart smiley

De har faktisk netop svaret mig. De har en med en diameter på 20 mm, men mit låg er 19 mm, så jeg er lidt i tvivl om det passer - men man lever jo kun en gang, så jeg tager nok chancen.

Kommentér på:
Olietermometer

Annonce