5.411 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

For meget olie i forgaflen For meget olie i forgaflen

Hej MC-galleri
Jeg har haft et par utætte pakdåser i meget lang tid. Omkring 6 mdr tror jeg. Nu er de lige blevet skiftet, men jeg er simpelthen kommet alt for meget olie i forgaflerne. Der er kommet 466 ml olie i, og der skulle kun være 435.

Skal jeg bare tappe de overskydende 30 ml af via skruen forneden, eller kan der være fordele ved at have nogle ekstra stramme forgafler?

Lige nu er de meget stramme, og når forbremsen bruges ryger der ikke nok vægt på forgaflen, så den bremser ikke så meget som før. (Men der var de trods alt også utætte).

Kan man lave en test for at se hvor meget olie der er passende? Og generelt, hvad betyder oliestanden i forgaflen?

- Rune

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For meget olie i forgaflen
  • #1   21. apr 2010 du skal ha den rigtigt mængde af olie i din forgaffel. både for meget og for lidt er dumt. hvis du ønsker en mere " spændstig" forgaffel kan du købe hårdere fjedre til den..

• #2   22. apr 2010 for meget olie vil bar skyde dine pakdåser igen og du er lige vidt

• #3   22. apr 2010 Ved for meget olie for du et hydraulisk stop, dette gør din forgaffel vil låse.

• #4   22. apr 2010 Okay.. Lyder ikke godt.
    Jeg har kørt 10 km på den hårde gaffel. Er skaden så sket? Og skal jeg suge det ud fra toppen? Hvorfor kan jeg ikke bare bruge skruen i bunden og måle at den rigtige mængde ryger ud?

• #5   22. apr 2010 Rune, ned på apoteket, køb en stor sprøjte, noget slange på (sprinkler slange feks.) OG så slangen ned i, og du suger bag ud op!!

MEN rette var at tømme af, og hælde i igen!!!
    DET ville jeg selv vælge at gøre, i den situation!

• #6   22. apr 2010 OG hvis ikke der er kommet olie op, er der nok intet sket!

• #7   22. apr 2010 Jeg har lige set på pakningerne, og der kan allerede komme en lille smule olie ud når man bruger forgaflen. Håber bare ikke at de allerede er utætte. Hvorfor er der forskel på om man tømmer dem fuldstændigt igen eller om man bare suger de 30 ml der er for meget op?

Og Igen, hvorfor kan jeg ikke bare bruge skruen forneden?

- Rune

• #8   22. apr 2010 1. Spørgsmålet er HVOR sikker du er på hvad du har smidt i!! er du 100% sikker, så sug det overskydende op.

2. hvis du "tapper" af, er det svært at ramme nøjagtigt!!

3. ved at starte forfra, er man 100% sikker på om mængden er rigtig!!

• #9   22. apr 2010 Okay.. Ja, det er godt nok lidt på gefüle, men jeg tror der er 466 ml i hvert ben.
    Gør det nogen forskel om der er 435 ml i det ene og 437 ml i det andet? Altså sådan sikkerhedsmæssigt?

Umiddelbart får jeg et "suge værktøj i morgen, og så suger jeg den præcise mængde op. Og så kan jeg vel bare måle oliestanden fra toppen af? Burde det ikke passe meget præcist?
    - Rune

• #10   22. apr 2010 Hvis det har noget at sige, så er det en FZR fra 1991. Men kan jeg få en kommentar på hvor præcist oliemængden skal være? Hvis et par ml's forskel ikke gør noget, så vil jeg suge det op, ellers må jeg jo overveje at køre den ud til min vens værksted så vi kan få benene af igen..

• #11   22. apr 2010 Hmm.
    Ja og nej, med nøjagtighed!! de SKAL være helt ens. MEN om begge er 435 eller 437 er ligegyldigt!!

Brug tommestokken, den bruger jeg selv til kontrol, det kræver dog at den står lige!!

• #12   22. apr 2010 I haynes bogen, står MÅSKE højden målt med Tommestok, gjorde det til min Suzuki mener jeg!

• #13   22. apr 2010 Okay, tak for det. Jeg prøver at finde et svar på hvor langt olien skal gå op, og så bruger jeg en tomstok mens maskinen står vatter.

Tak for hjælpen.. Jeg frygter dog at den ene pakning allerede er utæt, da der kommer lidt olie fra den, men måske er det fordi der er SÅ meget olie dernede, at den holder tæt igen når mængden passer

• #14   22. apr 2010 KAN godt være den holder tæt!!

Kommentér på:
For meget olie i forgaflen

Annonce