{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.054 visninger | Oprettet:

Knastkæde / ventil - LS 650 Savage {{forumTopicSubject}}

Hello.
Min savage var, ligesom jeg, blevet syg i sidste uge.
Idag trodsede jeg sygdommen og kørte ned for at få stillet de ventiler, som jeg i første omgang troede det var galt med. Vi prøvede os frem med søgeblade, men kunne ikke få hverken 0,5 eller 0.15 ind under??
Uanset placering af stemplet i cylinderen.
Dette var, iøvrigt, kun ved at fjerne ventildækslet.

Skal man have hele topstykke af for at kunne komme ordenligt til, eller skal man investere i et specielt søgeblad?

Eftersom ingen af ventilerne sad løst måtte lyden jo komme andetsteds fra, så jeg mistænker Knastkæden, det må være den..
Men hvordan forholder jeg mig til den? Andre der har haft samme problem med den? Jeg mistænker lidt knastkæden for at være skyld det aluspån der lå i oliefilteret.
Hvordan strammer man sådan en satan?

Mvh Jonas, og tak for at du læste min stil.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knastkæde / ventil - LS 650 Savage
  • #1   7. maj 2010 Allerførst:

    Dine ventiler er tilgængelige fra de aftagelige dæksler lige ovenpå ventildækslet.

    Deres korrekte indstilling er 0.08 tol 0,13 mm. Det kan du ikke søge med 0,5 eller 0,15 mm søgerblad:-)

    Drej motoren til dead top center. Du skal kunne rokke frigang i alle ventiler på en gang. Kan du kun rokke vippearmenepå udstødningen, så roter maskinen en omgang og prøv igen. Der skal vær frigang ved alle vippearme..

    Din knasttkæde er ikke lavet af aluminium, så der er ikke den du finder som sluminium spån - er spånerne magnetiske??, De kunne komme fran en knastkædestrammer.

    Den klapren du taler om - er den regelmæssig??.

    Hvor kommer den fra?

    Varierer den med omdrejningstal?

    De kan næsten kun komme fra topstykket eller stemplet, hvis det er aluminium.

    Hvor stor er de?



  • #2   7. maj 2010 Knud.
    Jeg skrev også forkert, det var 0,05 og 0,15 vi brugte.
    Alle ventiler åbner og lukker de ved cylinderen er i dead top center?
    Nej knastkæden er ikke lavet af alu, men mon den har kunnet "skrabe" alu af, i det hus den sidder i?
    Det rasler mere end det klaprer, og det er sværere at høre når den får omdrejninger, det er extremt tydeligt ved tomgangs omdrejninger.

    Spånene er på størrelse med fint salt fra saltbøssen, og så lå der enkelte på på 2-3mm som når man skralder et æble, altså samme form på skralden, bare på 2-3mm.


  • #3   7. maj 2010 OK,Så lyder det som om der er røget en knastkædestrammer!

    Hvis du ikke kan få et 0,05 mm under dine vippearme, så har du for lidt spillerum, og det er kun et spørgsmål om tid, inden du brænder en ventil!

    I Top Dead Center er enten alle ventiler lukkede, eller dine udstødningsventiler er lukkede afh om du er sidst i kompressionstakten, eller allersidst i udstødningstakten. En enbenet 4-takter roterer to omgange på krumtappen pr forbrænding, og dermed også to omgange for hver en på knasten.


  • #4   7. maj 2010 Skru dæslet af i højre side og tjek hvor langt din kædestrammer er ude. Har selv haft en Savage, den havde på dette tidspunkt kørt ca. 26000 km og strammeren var sådan set ved at skille ad. http://picasaweb.google.com/lh/photo/KgNTN_070NVE4MhXyGIiQQ?feat=directlink Her er den nye knastkæde, strammer og skinner monteret: http://picasaweb.google.com/lh/photo/kR8gzjazvj2K-ZNJ36ET3w?feat=directlink Det er en kendt ting med denne model, det er ikke så galt at skifte delene, og delene kan købes her: http://www.cmsnl.com/suzuki-ls650_model13816/ Hvis du kan lidt tysk, er dette en rigtig god side http://www.ls650.eu/community/

  • #5   7. maj 2010 COOL. Jeg prøver lige at åbne op for svinet her i næste uge

  • #6   1. jun 2010 Klaus J

    Nu har jeg en Savage med godt 50.000 km på bagen. Den rasler ikke i tomgang, men ventil tikkeriet kan jeg selvf. høre. Den kører upåklageligt og trækker igennem i 5. gear og med 60 i timen. Selv op af bakke.

    Jeg kan høre et meget lille "hvæs" når jeg gasser op fra tomgang, fra siden af motoren. Ellers ikke.

    Den har kørt de her KM nu og koblingen er også den originale. Fedter heller ikke...


    Hvordan blev du sikker på at din var blevet for slap?


Kommentér på:
Knastkæde / ventil - LS 650 Savage

Annonce