Motoren går ud ved over 100 km/t HJÆLP {{forumTopicSubject}}
Jeg har netop købt en Suzuki GS 500E fra 1996, men på vejen hjem begyndte den at hakke som om den løb tør for benzin, det sker hver gang den runder 110-120 km/t i mere end et par kilometer. HVis man ikke kommer ned under 100 km/t med det samme går den ud.
Jeg har prøvet at køre med dækslet åbent, men det hjælper ikke. Der er ingen problemer så længe man holder den under 100 km/t.
Sælger vil ikke lade handlen gå tilbage, men har tilbudt at betale den første meknikertime.
Jeg er studerende og har derfor INGEN penge selv at smide i en mekaniker, nogen der har nogle forslag til hvad det kan være og hvordan det løses. Evt. til en flink mekaniker der kan lave det på den første time.
Jeg bor i København.
HJÆLP
Rune
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 10
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.820
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 10
Takker for de hurtige svar, hvis der er flere der har bud eller evt. kan hjælpe er I meget velkomne.
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 370
Hvis det så virker, så er det dine vaccumslange eller membranen i hanen der er utæt. Det vil nemlig give det udslag at den ikke kan holde dine kopper (Dem under carb) fyldte når der forbruges meget benz.
Skod der er langt op til mig ellers ville jeg sgu gerne hjælpe.
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 10
Giver det ikke det samme at køre med åbent dæksel som med benz på prime?
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 10
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 96
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 370
At åbne dækslet hjælper kun hvis det er undertryk i tanken. Dvs. At udluftningen i dækslet er tilstoppet.
At sætte den på prime gør at den kan fylde dine kopper (stadig dem under karb.) uden hjælp af vaccum til at åbne benzin hanen med.
Det samme gør man når den har stået stille hele vinteren og du vil starte den om foråret.
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 370
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 10
Men burde det så ikke også gøre sig gældende når den køre 100 km/t?
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 53 Svar: 316
du kan finde ud af om det er det der er galt ved at prøve at liggge benene helt ind og dække for filterne og se om den går bedre og om den så ikke går helt ad helvede til hvis du spreder benene .
løsning 2, som jeg har taget er et sæt mikuni fladspjælds karbuer
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.030
Det kunne også lyde som om en af dine benzinslanger sidder i klemme.
Har prøvet det og der skete nøjagtigt det samme.
Ellers kan det være dit benzinfilter der er stoppet til.
Hvis motoren ellers lyder sund tror jeg ikke du behøver være bekymret, men det er da pisse irriterende!
Han må da have vidst det, ham du købte den af... ;-x
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.030
aug 2005
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 257
Du skal prøve at tjekke nåle ventilerne de kan godt drille lidt jeg hár prøvet det en gang på en cb 450 da jeg skifted nåle ventilerne så holdt det op.
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 7 Emner: 92 Svar: 651
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 10
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 8
Jeg har haft lignende problem med min GS'er. Der var det netop en vakumslange der var gået løs - og kunne derfor kun køre i prime.
Det er formentlig ret nemt og se, når du skuer tanken løs - den sorte gummislange der stikker umotiveret ud i luften, burde sidde fast på noget...
Held og lykke med det
Motoren går ud ved over 100 km/t HJÆLP