{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

Motoren går ud ved over 100 km/t HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop købt en Suzuki GS 500E fra 1996, men på vejen hjem begyndte den at hakke som om den løb tør for benzin, det sker hver gang den runder 110-120 km/t i mere end et par kilometer. HVis man ikke kommer ned under 100 km/t med det samme går den ud.
Jeg har prøvet at køre med dækslet åbent, men det hjælper ikke. Der er ingen problemer så længe man holder den under 100 km/t.

Sælger vil ikke lade handlen gå tilbage, men har tilbudt at betale den første meknikertime.

Jeg er studerende og har derfor INGEN penge selv at smide i en mekaniker, nogen der har nogle forslag til hvad det kan være og hvordan det løses. Evt. til en flink mekaniker der kan lave det på den første time.

Jeg bor i København.

HJÆLP

Rune


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motoren går ud ved over 100 km/t HJÆLP
  • #2   29. maj 2010 Det er min første motorcykel, så kan ikke finde ud af at skrue på den. Jeg har sendt dig en PM med mit nr.

  • #3   29. maj 2010 jep.. lyder som om benzin tilførslen ikke er helt ok..

  • #4   29. maj 2010 Er det tilladt at få en depression når ens første motorcykel får problemer efter 20 min. smiley

    Takker for de hurtige svar, hvis der er flere der har bud eller evt. kan hjælpe er I meget velkomne.


  • #5   29. maj 2010 Prøv at sætte benz hanen på prime når du kører i stedet for on.
    Hvis det så virker, så er det dine vaccumslange eller membranen i hanen der er utæt. Det vil nemlig give det udslag at den ikke kan holde dine kopper (Dem under carb) fyldte når der forbruges meget benz.

    Skod der er langt op til mig ellers ville jeg sgu gerne hjælpe.


  • #6   29. maj 2010 Brian, jeg har kørt med tankdækslet åbent det meste af vejen, men kunne stadig ikke få den til at kører over 110 km/t.
    Giver det ikke det samme at køre med åbent dæksel som med benz på prime?


  • #7   29. maj 2010 Ødelægger jeg noget ved at køre på den så længe jeg holder den under 100 km/t, skulle nemlig gerne bruge den allerede i morgen!?

  • #8   29. maj 2010 Nej..Det giver ikke det samme Der går en slange op fra karburatoren som levere et vakuum når motoren køre.

  • #9   29. maj 2010 Nej det gør det ikke...
    At åbne dækslet hjælper kun hvis det er undertryk i tanken. Dvs. At udluftningen i dækslet er tilstoppet.
    At sætte den på prime gør at den kan fylde dine kopper (stadig dem under karb.) uden hjælp af vaccum til at åbne benzin hanen med.
    Det samme gør man når den har stået stille hele vinteren og du vil starte den om foråret.


  • #10   29. maj 2010 Du ødelægger ikke noget hvis det bare er pga. benz mangel den dør... er der andre fejl med den så vil jeg ikke ligge hovedet på blokken.

  • #11   29. maj 2010 Det prøver jeg i morgen, når jeg skal på motorvejen.
    Men burde det så ikke også gøre sig gældende når den køre 100 km/t?


  • #12   29. maj 2010 hvis der er åbne filter på den .ligger fejlen temlig sikkert der , karburatorene kan ikke finde ud af den turbulens der kommer omkring de kn lignene filter da de er forbundet med henanden via vacum og spjældene begynder derfor at flyve op og i . kender 3 folk der har haft dette problem inkl mig selv og efter den orig luftfilterkasse kom på var der intet,
    du kan finde ud af om det er det der er galt ved at prøve at liggge benene helt ind og dække for filterne og se om den går bedre og om den så ikke går helt ad helvede til hvis du spreder benene .
    løsning 2, som jeg har taget er et sæt mikuni fladspjælds karbuer


  • #13   29. maj 2010 Gode forslag der er kommet, men du bør også overveje følgende muligheder:

    Det kunne også lyde som om en af dine benzinslanger sidder i klemme.
    Har prøvet det og der skete nøjagtigt det samme.

    Ellers kan det være dit benzinfilter der er stoppet til.

    Hvis motoren ellers lyder sund tror jeg ikke du behøver være bekymret, men det er da pisse irriterende! smiley

    Han må da have vidst det, ham du købte den af... ;-x


  • #14   29. maj 2010 Hvor i Kbh's området er du fra?

  • #15   29. maj 2010 Hej
    Du skal prøve at tjekke nåle ventilerne de kan godt drille lidt jeg hár prøvet det en gang på en cb 450 da jeg skifted nåle ventilerne så holdt det op.


  • #16   29. maj 2010 hmm.. kører den fint hvis du giver bundgas? altså under 100?

  • #17   3. jun 2010 Så ahr jeg været ude at køre en tur på motorvej igen, og det viser sig at når jeg sætter benzinhanen på prime, så er der ikke umiddelbart nogle problemer. Der med skulle det være en vacuum-slange eller lign. der var stoppet, nogen ideer til hvor den sidder og hvordan det kan løses.

  • #18   10. jun 2010 Hey Rune,

    Jeg har haft lignende problem med min GS'er. Der var det netop en vakumslange der var gået løs - og kunne derfor kun køre i prime.

    Det er formentlig ret nemt og se, når du skuer tanken løs - den sorte gummislange der stikker umotiveret ud i luften, burde sidde fast på noget...

    Held og lykke med det smiley





Kommentér på:
Motoren går ud ved over 100 km/t HJÆLP

Annonce