{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.241 visninger | Oprettet:

Motoren gik ud... {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Jeg håber I kan hjælpe med mit problem, for har ikke prøvet det før.

Jeg skulle i går ud og trille en tur, og startede med choker som normalt. Jeg nåede ca. 100 meter før jeg opdagede at den kun gik med ca. 1000 omdr. (normalt ca. 3000 med choker) i tomgang. Jeg prøvede at slukke chokeren hvorefter motoren gik helt ud, fik dog gang i den igen mens den stadig trillede. Prøvede igen mens jeg bremsede ned til næste lyskryds, og denne gang døde den helt. Fik svinget ind på en sidevej, men kunne slet ikke få gang i den igen - starteren kørte fint rundt, der skete bare ikke mere. Derudover opdagede jeg at der var dryppet et par dråber benzin ned på motorblokken. Jeg kunne dog ikke se hvor det kom fra, og det ser ikke ud til at der er kommet mere nu hvor jeg lige har været ovre for at kigge til den.
Er der nogen der kan gennemskue hvad der er problemet?

Og så lige et tillægsspørgsmål: I forsøget på at starte den fik jeg kørt batteriet tomt, og har nu taget det med hjem for at oplade det. I den forbindelse opdagede jeg at væskestanden i alle cellerne er langt under minimum, nogle er endda kun halvt fyldte. Kan det reddes med demineraliseret vand, eller skal der et nyt batteri til (det skal lige siges at den har startet fint indtil i går, medmindre den havde stået stille i en uge eller to)?

På forhånd tak for hjælpen
Andreas (Østerbro)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motoren gik ud...
  • #1   20. aug 2012 Kan sagtens være dit batteri der gået. prøv evt at køb et nyt og start den med det.

    Fordi har selv oplevet det samme som min egen, der købte jeg nyt batteri og den kørte som den skulle igen smiley


  • #2   20. aug 2012 Som Hartmann siger.
    Hvis ens cykel har elektronisk tænding på (og ikke platiner) kan man ikke køre med et defekt batteri.


  • #3   20. aug 2012 Det lyder nu meget som en svømmer der hænger så den får alt for meget benzin, så drypper den det overskydende ud og ja, ned på din motorblok

  • #4   20. aug 2012 Andreas skriver du en update i tråden når du får løst problemet? Lad batteriet op og få lige tjekket karben.

  • #5   20. aug 2012 du kan sagtens prøve at lade batteriet op og se om det ændrer noget. fyld bare på med demineraliseret vand, men ikke mere end til min. mærkerne på et afladet batteri smiley

  • #6   21. aug 2012 Nu har jeg ikke lige adgang til dem. vand, så lader det op først, køber noget i morgen og lader det op igen, og så må jeg over og se om den kan starte - det er heldigvis ikke langt fra hvor jeg bor.
    Selvom jeg ikke kan se hvordan det skulle være batteriets skyld at den gik anderledes håber jeg lidt at det er det, da jeg ikke rigtig har mod på at begynde at pille i karburator (måske ubegrundet?)...
    Skal nok skrive en update


  • #7   30. aug 2012 Så har jeg, efter mange dages travlhed været ovre for at hente min mc. Med opladt batteri gik den fint i gang ligesom sidst, men den kører stadig meget dårligt og er hele tiden tæt på at gå ud. Den drypper ikke benzin længere, men ryger kraftigt når den får omdrejninger og lugter meget af benzin. Jeg fik den da hjem, men så ville den heller ikke starte igen.
    Nu har jeg sat batteriet til opladning igen, men ved ikke om jeg tør køre/humpe på værksted selv eller om det er bedre at få nogen til at hente den. Hvad siger I, hvis det da ellers er muligt at gætte fejlen ud fra de symptomer jeg har beskrevet?


  • #9   30. aug 2012 Problemet er at jeg ikke rigtig selv kan gå i gang med det, både fordi jeg ikke har adgang til værktøj hvor jeg bor, og fordi jeg ikke har nogen teknisk sans whatsoever. Forsøger at lære lidt hen ad vejen, men har ikke rigtig mod på bare at gå i gang med det 'uden opsyn'.
    Så hvis der er nogen der bor i nærheden af Østerbro og har lyst til at give en hånd med, vil det blive glædeligt modtaget.


  • #10   31. aug 2012 Hvis et batteri fordamper meget vand på kort tid, kan det skyldes at din cykel lader for meget! Så vær meget opmærksom på dette da det ellers kan blive dyrt :-S

    At den har svært ved at tage gassen kan ud over de gode forslag med karburatoren også skyldes defekter i tændingssystemet eksempelvis dårlige tændrør. Eller måske gammel benzin.


  • #11   31. aug 2012 Det var jeg ikke klar over kunne lade sig gøre, tror dog 'bare' jeg har glemt nogensinde at kigge til batteriet, har kun haft den i et par måneder..

    Den har heller ikke som sådan svært ved at tage omdrejninger når den får gas, men den ryger og lyder meget underligt, og når man slipper gassen er den ved at gå ud..


  • #12   20. sep 2012 kig lige og der er kommet mere motor olie i den for den kan godt hvis kab. ikke lukker helt til fylde din cyllinder op med benzin og det vil sive ned i motoren.
    der sidet en skruge under dine kab. den skal du løsne så tømmer du dine svømmehuse husk lige en klud under...


Kommentér på:
Motoren gik ud...

Annonce