Pludselig er den vildt underlig ?? {{forumTopicSubject}}
Hej mcg
Jeg er den stolte ejer af en suzuki gs 550e..
Jeg søger lidt ekspert hjælp inden jeg kontakter mekaniker da jeg håber på jeg selv kan ordne det..
Jeg skulle kører omkring 10km idag started op lod den blive varm, så kørte jeg på motorvej lå med omkring 110km't da min omdrejningstæller pludselig ikk virked mere, og hvor jeg næsten var nået frem lød motoren som om den kun kørte på 3 cylindre - jeg ankom og den ku ikke stå i tomgang og den tikker helt vildt nu..
Den kan ikke startes med selvstarteren eller kick, den skal simpelhen løbes igang, og som sagt når den starter så lyder den virkelig som om den er forkølet..
Kan det være mine tændrør eller ventiler eller en 3 ting ?
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
apr 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
Men det vil da ikke hjælpe på den ''tikken'' der er ?
Undskyld jeg spørger ret dumt, men man blir ikk klogere uden af spørge
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 60 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.544
apr 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.347
mvh
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 770
Start fra bunden
Er der olie på !
Er der noget strøm på det batteri !
Er der nogen synlige årsager den kun på 3 Cyl. / check for brud på tændledninger etc. !
Er der gnist på alle fire rør !
Er der komp. på alle fire cyl. !
Er der "hul" igennem fra tank til Karb. / og kan tanken få luft !
Ta' tingene en af gangen - og er der ikke lige noget der skinner dig i øjnene = værksted.....
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 571
får omdr. tæller signal fra tænding på sådan en svend ??, og tikkeriet kan jo skyldes at den ene cylinder ikke er med, det gir en del ubalance vibrationer i mootoren
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 640
få fat i et multimeter og kontroller at spændingen er ca 13 volt plus/minus ca 0,5 volt.
alt under 10,5 volt er lig med dødt batteri.
er den mellem 11 og 12,2 er lig med afladet batteri. Oplades derefter, og start cyklen op og kontroller at spændingen med motoren 2500 omdr er ca 14,5 volt.
Jeppe har formentlig ret, batteriet kan falde sammen og kortslutte direkte. så sker der maaaange underlige ting med alt elektronik
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 136
Når jeg måler på batteriet nu, viser den ca. 12.5V, men sætter jeg tænding på falder det til ca. 9V og stiger langsomt op til ca.12.5 igen. tænder jeg for lyset også, falder det yderligere.
Måler jeg imens maskinen kører går det helt galt.... -så selvom du måler 12.5V på dit batteri, kan det sagtens være dødt alligevel.
Hr Schnabel har haft en kunde med samme problem som mig. Schnabel åbnede batteriet og kunne konstantere, at en punktsvejsning hvor pladerne hænger sammen var knækket.
Sååå... mit første bud er også batteriet.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.769
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 25
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.769
Så ville jeg også checke knastkæden om den skulle have hoppet en tand eller sådan noget, hvis den er fin, så ville jeg kigge en tur på ventilerne om de står som de skal.
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.769
Selv på min Yamaha 4 gear fra 1970 var der "strøm" tæller
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
apr 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
Jeg vil prøve fra en ende af og tjekke om det ku være nogle af de problemer i siger..
Men kan sige så meget mit batteri er helt nyt så det burde ikke være det hehe
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 736
Men der er vel heller ikke nogen der siger at der ikke kan være mere end én fejl?
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.769
Men der må næsten være mere end en fejl på maskinen, når det går ud over tomgangen, måske føleren dertil er rystet løs og ligger og roder rundt i ventildækslet... ja der er mange muligheder, men du må prøve at åbne og kigge på dyret
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
apr 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
apr 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
http://www.baboom.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=25478
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
okt 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 48
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.769
Så jeg tror du skal kigge på din knastkæde, hvis den er hoppet en tand over så køre cyklen rigtig dårligt, og det kan sagtens give en masse snak fra motoren
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 571
den er 100% bundet til akslen og kan ikke være upræcis, iøvrigt er spedometer på sådan en osse kabel trukket, er det så osse upræcist
nu må du lige spænde hjelmen lidt
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 571
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 571
Kig lidt på Flemmings råd. og tag lige dækslet af og kig derned for en sikkerheds skyld
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
Ro på skipper og snak pænt til folk!
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
og hvordan i alverden skulle noget tandhjulsdrevet kunne være præcis i et område og ikke i et andet, som du skriver ?
honda havde vel ikke lavet milioner af motorcykler med det, hvis det ikke virkede ? alle deres cb modeller lige fra 125 til 1100 cc fra 1970 til sidst i 80erne havde det, alle suzuki gs modeller fra starten af 70erne til slut 80erne, gs 500 enda helt til år 2000 ca.
Nicolai : bare lyt til Flemming og MDs råd.
apr 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
apr 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
apr 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
Pludselig er den vildt underlig ??