{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.554 visninger | Oprettet:

Nikolaj N
Nikolaj N
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13

Pludselig er den vildt underlig ?? {{forumTopicSubject}}

Hej mcg
Jeg er den stolte ejer af en suzuki gs 550e..
Jeg søger lidt ekspert hjælp inden jeg kontakter mekaniker da jeg håber på jeg selv kan ordne det..

Jeg skulle kører omkring 10km idag started op lod den blive varm, så kørte jeg på motorvej lå med omkring 110km't da min omdrejningstæller pludselig ikk virked mere, og hvor jeg næsten var nået frem lød motoren som om den kun kørte på 3 cylindre - jeg ankom og den ku ikke stå i tomgang og den tikker helt vildt nu..
Den kan ikke startes med selvstarteren eller kick, den skal simpelhen løbes igang, og som sagt når den starter så lyder den virkelig som om den er forkølet..

Kan det være mine tændrør eller ventiler eller en 3 ting ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pludselig er den vildt underlig ??
  • #1   24. jul 2010 prøv at skift tændrør... eller bare tag dem ud og se hvordan de ser ud. Det af dem der er sort vil være det hvor den ikke antænder.

• Nikolaj N
    Nikolaj N Tilmeldt:
    apr 2009

#2   24. jul 2010 Har lige prøvet og ha dem ude, de 3 af den er ''hvide'' på den 'kap' der er oven på gnisten hvis du forstår og det sidste er sort ca 3mm op af gevindene men ikke sort hvor gnisten er det er heller ikke hvidt som de andre.. men nok en god idé og skifte dem her på mandag..

Men det vil da ikke hjælpe på den ''tikken'' der er ?
    Undskyld jeg spørger ret dumt, men man blir ikk klogere uden af spørge smiley

• #3   24. jul 2010 en suzuki vil altid tikke lidt i ventilerne smiley

• Nikolaj N
    Nikolaj N Tilmeldt:
    apr 2009

#4   24. jul 2010 Altså dne har tikket hele tiden men det er virkelig blevet slemt idag, den plejer kun at tikke når den skulle trække i lidt lave omdrejninger men nu tikker den helt voldsomt

• #5   24. jul 2010 dit batteri er faldet sammen.. eller den lader ikke mere.. og der er så ikke strøm nok på til at den køre som den skal... tjek batteri

mvh

• #6   24. jul 2010 "For lidt eller ingen strøm'" får næppe din GS'er til at tikke !

Start fra bunden

Er der olie på !
    Er der noget strøm på det batteri !
    Er der nogen synlige årsager den kun på 3 Cyl. / check for brud på tændledninger etc. !
    Er der gnist på alle fire rør !
    Er der komp. på alle fire cyl. !
    Er der "hul" igennem fra tank til Karb. / og kan tanken få luft !

Ta' tingene en af gangen - og er der ikke lige noget der skinner dig i øjnene = værksted.....

• #7   24. jul 2010 lyder som et tændings problem,

får omdr. tæller signal fra tænding på sådan en svend ??, og tikkeriet kan jo skyldes at den ene cylinder ikke er med, det gir en del ubalance vibrationer i mootoren

• #8   24. jul 2010 Jeg holder med jeppe. Den er gal med strømmen.

få fat i et multimeter og kontroller at spændingen er ca 13 volt plus/minus ca 0,5 volt.

alt under 10,5 volt er lig med dødt batteri.

er den mellem 11 og 12,2 er lig med afladet batteri. Oplades derefter, og start cyklen op og kontroller at spændingen med motoren 2500 omdr er ca 14,5 volt.

Jeppe har formentlig ret, batteriet kan falde sammen og kortslutte direkte. så sker der maaaange underlige ting med alt elektronik

• #9   25. jul 2010 Kunne muligvis være batteriet den er gal med, men selvom batteriet er kaput, kan man sagtens måle 12.5V!! -mit batteri døde (sandsynligvis pga. vibrationer) imens jeg kørte på motorvej. Maskinen fejltændte helt vildt, men kørte fint nok på ladestrømmen i lave omdr. så jeg haltede hjem med 60km/t.
    Når jeg måler på batteriet nu, viser den ca. 12.5V, men sætter jeg tænding på falder det til ca. 9V og stiger langsomt op til ca.12.5 igen. tænder jeg for lyset også, falder det yderligere.
    Måler jeg imens maskinen kører går det helt galt.... -så selvom du måler 12.5V på dit batteri, kan det sagtens være dødt alligevel.
    Hr Schnabel har haft en kunde med samme problem som mig. Schnabel åbnede batteriet og kunne konstantere, at en punktsvejsning hvor pladerne hænger sammen var knækket.

Sååå... mit første bud er også batteriet.

• #10   25. jul 2010 Vil også skyde på det er noget strøm når det går ud over omdrejningstælleren

• #11   25. jul 2010 omdregningstælleren på en GS 550 er kabeltruken, gad vide om det ikke er dine knastoverfald der har løsnet sig, det kan også forklare støjen, jeg ville ikke køre inden jeg havde kontroleret knaster og knastkæde

• #12   25. jul 2010 Vidste ikke sådan en bandit var med kabel, ja så er det jo nok ikke strømmen der er gået.
    Så ville jeg også checke knastkæden om den skulle have hoppet en tand eller sådan noget, hvis den er fin, så ville jeg kigge en tur på ventilerne om de står som de skal.

• #13   25. jul 2010 hvordan kan man lave en kabeltrukket omdrejningstæller!? Det bliver da aldrig hverken præcist eller holdbart.

• #14   25. jul 2010 hmm ja det er der egentligt noget om, mon ikke det er speedo der er kabel trukket, også omdrejningstælleren bruger et signal et sted fra ?
    Selv på min Yamaha 4 gear fra 1970 var der "strøm" tæller

• #15   25. jul 2010 Morten sådan har det altid været. Har endnu tilgode at se en kabeltrukket omdrejningstæller... og jeg har da rodet på italienske cykler fra 60'erne og 70'erne. De tager simpelthen bare signalet fra tændingen smiley

• Nikolaj N
    Nikolaj N Tilmeldt:
    apr 2009

#16   25. jul 2010 tusind tak for de gode bud på hvad problemet ku være smiley
    Jeg vil prøve fra en ende af og tjekke om det ku være nogle af de problemer i siger..
    Men kan sige så meget mit batteri er helt nyt så det burde ikke være det hehe

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #17   25. jul 2010 Førhen var omdrejnings tællere tit trukket af udstødnings knasten, og hvorfor skulle det ikke være præcist, den skulle da ikke gerne variere i hastighed.

• #18   25. jul 2010 Som Flemming siger er o/m tæller kabeltrukket på en GS550'er (har selv en).
    Men der er vel heller ikke nogen der siger at der ikke kan være mere end én fejl?

• #19   25. jul 2010 Fanta, førhen? hvad er førhen? Snakker vi tilbage fra da man kørte med gløderør? Der er ingen logik i at køre med kabeltrukket omdrejningstæller over hovedet. Uanset hvordan den er trukket. En elektrisk omdrejningstæller behøver en signalledning og den tages fra tændspolen. Det kan sgu ikke gøres billigere, lettere og mere præcist. Begynder du at køre tandhjul ind over med 9000 rpm skal du bare se hvor upræcist det er. Knasten kører 4 gange hurtigere end udgangsakselen ved en 1:1 udveksling. Hvilket vil give en 4 gange større unøjagtighed på omdrejningstælleren frem for speedometeret...

• #20   25. jul 2010 Tja selvom det er en underlig ide, så er det rigtigt nok en GS550E køre med kabel til tælleren, så det kan sagtens være det der er gået i stykker.
    Men der må næsten være mere end en fejl på maskinen, når det går ud over tomgangen, måske føleren dertil er rystet løs og ligger og roder rundt i ventildækslet... ja der er mange muligheder, men du må prøve at åbne og kigge på dyret smiley

• #21   25. jul 2010 Morten, det er da helt absurd men jeg tror jer altså gerne jeg begriber bare ikke man smider noget så fuldstændig ulogisk på sådan en forholdsvis ny cykel. Den er jo ikke mere end 25 år smiley

• Nikolaj N
    Nikolaj N Tilmeldt:
    apr 2009

#23   25. jul 2010 JEg kan oplyse folk om at på min gs550e er der kabeltrukket omdrejningstæller smiley

• Nikolaj N
    Nikolaj N Tilmeldt:
    apr 2009

#24   25. jul 2010 Hej mcg - Nu har jeg haft mine tændrør ude og haft dem alle til at gniste, de 3 af dem gnister lilla og det sidste gnister gult. Jeg har ved lagt et link til et foto album hvor i kan de hvordan de ser ud..

http://www.baboom.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=25478

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#25   25. jul 2010 MT du er så klog så jeg gider slet ikke nævne alle de mc der har eller har haft kabeltrukket omdrejnings tæller, men du kan jo prøve at kigge lidt i service manualer på nettet, så bliver du måske overbevist.

• #26   25. jul 2010 Fanta H, den kloge er jo dig smiley du skal altid irettesætte folk herinde. Det er sgu til at brække sig over. Fakta er at det er en idiotløsning at bruge kabel samt umådelig upræcist.

• #27   25. jul 2010 det lyder helt klart som et strøm problem.!! det sidste der sætter ud er motoren

• #28   26. jul 2010 Tændrørene ser sådanset fine nok ud hvis du spørger mig.
    Så jeg tror du skal kigge på din knastkæde, hvis den er hoppet en tand over så køre cyklen rigtig dårligt, og det kan sagtens give en masse snak fra motoren

• #29   26. jul 2010 MT forklar lige hvorfor en kabeldrevet omdr. tæller er upræcis - det er du nød til at uddybe lidt.

den er 100% bundet til akslen og kan ikke være upræcis, iøvrigt er spedometer på sådan en osse kabel trukket, er det så osse upræcist

nu må du lige spænde hjelmen lidt

• #30   26. jul 2010 MT har du nogensinde hørt om snekke drev, jeg tror i dit hoved er det et hjul og et kabel,

• #31   26. jul 2010 Til Nikolaj

Kig lidt på Flemmings råd. og tag lige dækslet af og kig derned for en sikkerheds skyld

• #32   26. jul 2010 M D - nu blev der skrevet den kørte på knasten som kører halv hastighed af krumtappen. De omdrejninger motoren tager vil give slid uanset hvilke dele man bruger om det er snekkehus/drev eller tandhjul. Og bare lidt slid giver unøjagtighed. Det samme gælder speedometeret der er kabeltrukket. I nogle områder er det præcist men resten er det uden for. Hvis det var så pisse godt hvorfor kører ingen med det mere så?

Ro på skipper og snak pænt til folk!

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#33   26. jul 2010 MT: jeg irettesætter kun folk som dig der er bedrevidende uden at være det, hvorfor skal trådstarter forvirres med forkerte fakta som du giver,
    og hvordan i alverden skulle noget tandhjulsdrevet kunne være præcis i et område og ikke i et andet, som du skriver ?
    honda havde vel ikke lavet milioner af motorcykler med det, hvis det ikke virkede ? alle deres cb modeller lige fra 125 til 1100 cc fra 1970 til sidst i 80erne havde det, alle suzuki gs modeller fra starten af 70erne til slut 80erne, gs 500 enda helt til år 2000 ca.
    Nicolai : bare lyt til Flemming og MDs råd.

• Nikolaj N
    Nikolaj N Tilmeldt:
    apr 2009

#34   26. jul 2010 Jo tak, jeg vil prøve og rykker toppen af den idag og se smiley

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#35   26. jul 2010 Når du har fået låget af så prøv at kigge op under det og se om det lille tandhjul der driver kablet, har mistet tænderne, og så kan du jo tjekke ventilerne, når du nu er derinde, de kan godt blive for stramme med tiden.

• Nikolaj N
    Nikolaj N Tilmeldt:
    apr 2009

#36   26. jul 2010 Det prøver jeg smiley

• #37   26. jul 2010 Fanta, ja det kan jeg se... sidst havde du jo så ikke ret... men fred nu være med det...

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#38   26. jul 2010 Jo jeg havde, det finder du nok ud af en dag, men godt ord igen.

• Nikolaj N
    Nikolaj N Tilmeldt:
    apr 2009

#39   27. jul 2010 Nå nu havde jeg toppen af den i den, og knast og kæde og alt ser helt fint ud der inde lig pånær kabelet til omdrejningstælleren er knækket. så prøver de nye tændrør for at se om det kan hjælpe

Kommentér på:
Pludselig er den vildt underlig ??

Annonce