{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.020 visninger | Oprettet:

hjælp til indstilling af motor {{forumTopicSubject}}

Jeg har været så uheldig at da jeg skiftede knastkæde strammer på min kawa zxr 750 h1, så hoppede kæden en tand eller flere. Så nu skal det indstilles igen.

Hvordan er det så med de mærker på knastaksler og krumtap, hvordan skal de stå.

Jeg har sat krumtappen på topmærket TF - korrekt?

Mærkerne på knastakslerne står ikke lige over for hinanden. På den ene peger IN ned og EX til venstre. På den anden peger EX ned og IN til højre. Som sagt ikke lige.

Hvad er den korrekt måde at rette det ind på og hvordan skal mærkerne stå før det er helt perfekt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til indstilling af motor
  • #1   3. aug 2010 Ved ikke lige med TF, men tror det tændings mærket... På knasthjulene er der nogle streger som skal flugte med topstykket´s pakflade til ventildækslet...

    Du skal nok se om du ikke kan få fingre i en manual over din model for at være helt sikker på det bliver gjort korrekt, og helst en Kawa værksteds manual da jeg tit har oplevet en Haynes eller Clymer ikker beskriver det ret godt eller helt korrekt...

    / Bülow...


  • #2   4. aug 2010 Du skal få fat på en manual - ingen tvivl om det, Du skal dels vide, hvornår stemplerne stå i ret position og dels skal du vide om knastens mærke skal vende fremad(det TROR jeg) eller bagud.

    Lad være med at gætte i denne sammenhæng:-)


  • #3   4. aug 2010 Manualen er bestilt på ebay, men det blev en haynes, så må vi håbe at den kan bruges.

  • #4   13. aug 2010 Manual kommet med posten og det hele er indstillet som før og det virker!!!:-) Hurra for Haynes!!! Så har jeg lige et tilægsspørgsmål, når man justere en manuel knast kæde strammer ind og cyklen gir et lille piv ved opgasning, er den så justeret for stramt?

Kommentér på:
hjælp til indstilling af motor

Annonce