{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.699 visninger | Oprettet:

Pirelli diablo rosso corsa - JA TAK ! {{forumTopicSubject}}

Efter at have LÆST LÆST OG LÆST !! Så har jeg lige bestilt 2 stk. af undertegnede dæk - Glæder mig virkelig til at prøve dem i sæsonen 2011.. Det er sidste nye skrig fra Pirelli som har fået top ***** i ALLE test ! Så glæder mig virkelig til at prøve det af næste år. Er der nogle som har været så heldige at prøve det i år ? Kom meget gerne med erfaringer :=)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pirelli diablo rosso corsa - JA TAK !
  • #1   30. sep 2010 napper 2 metzler z8 tror de er super så er vi klar til 2011


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #2   30. sep 2010 Diablo Angel ST til mig - som afløser for Diablo Strada.

  • #3   30. sep 2010 Diablo Supercorsa SP til mig næste år... smiley

    Lader til Pirelli får et godt år..


  • #4   30. sep 2010 Lyder godt smiley Jeg ved jeg ikke får brug for de bane egenskaber de har og Angel modellen ville sikkert være nok til mit brug - MEN det er bare svært når man vil have det bedste i dæk.. Glæder mig til at mærke en forskel ved at gå over til disse dæk.

  • #5   30. sep 2010 Ja jeg har lige monteret et sæt på bane mc'en da jeg næste år vil prøve at klare mig uden slicks / dækvarmere.

    Kørte 6 pas med dem på Anderstorp for et par uger siden, og jeg har store forventninger til dem til næste sæson.

    Gade mc'en kører med Diablo Rosso og det kommer den nok til at fortsætte med et stykke tid endnu.


  • #6   30. sep 2010 i 2011 har jeg tænkt mig at bruge min. 16 fordæk og 32 bagdæk i forskellige mærker smiley

  • #7   30. sep 2010 Lasse: Så skal jeg vist ikke brokke mig mig over mine tre dæk skift i snit om året.... Håber fandme du har en sponser... smiley

  • #8   30. sep 2010 Continental Road Attack x 2

  • #9   1. okt 2010 Lasse P: Det bedste i dæk?? Hvorfor så ikke skaffe et par MotoGP slicks?? Du kan altid skære lidt mønster i hvis du kun vil køre på offentlig vej.

  • #10   1. okt 2010 Håber da at Pirelli har mere held med deres gadedæk!...for de Pirelli Slicks vi har kørt på i år har godt nok ikke været nogen succes!

    Fordækket har fungeret upåklageligt, men bagdækket har været stort set umuligt at ramme et rigtig setup!

    Vil gerne komme med uddybende forklaringer/erfaringer hvis det ønskes.


  • #11   1. okt 2010 Niels J.: Ville sku nødig køre med et Moto GP dæk på offentlig vej. uanset om der var mønster i eller ej.

    1. De virker først ved en tempratur på 80/90 grader ( afhænger lidt af compound) bare 5 grader under den tempratur, så virker de sådan set slet ikke.

    2. skulle det lykkes på en svingtur at få arbejdet en sådan tempratur op. ( Og der skal satme køres til for det ka lykkes da de er bygget modsat af gade dæk til at slippe af med varme og ikke holde på varme). I det sekund du holder for rødt er det tabt igen.

    Ved godt det var ment som en joke ville bare lige dele smiley


  • #12   1. okt 2010 Jim: Min pointe er: Det bedste dæk er ikke nødvendigvis det som de bedste kører med. Hvis man ikke skal på bane, hvorfor så købe et "road legal" banedæk? Inderne bruger heller ikke Goodyear UG7 på deres biler om vinteren selvom FDM utallige gange har givet det topkarakter.


  • #13   1. okt 2010 Lasse: Hvad vil du med sådanne racerdæk på en gademaskine?

  • #14   1. okt 2010 Niels J: Nu ved jeg ikke lige hvilke dæk der bliver kørt mest på i Indien smiley

    Men derud over er jeg enig med dig at at disideret racedæk er skidt.

    Få fat i et Racing/Street dæk til gade og Trackday. Holder temp bedre bliver hurtigere varmt og har et fantastisk grep..... Undtagen i regn og når det er rigtig koldt.


  • #15   1. okt 2010 Køb dæk efter dit niveau og behov. Alt andet er spild af penge. De fleste herinde kører alligevel ikke stærkt nok til at udnytte, og få potientialet frem i rigtige racerdæk. Her mener jeg den generelle track day kører, bare lige for ikke at fornærme nogen.

    Vi så jo bla. på Anderstorp med Team Trackday, hvordan især blå klasse væltede i hobetal, og det med tider der var til at tude over.

    Typisk senarie var, varme dæk fra dækvarmerne, ud på en forholdsvis kold bane, kylling på gassen og vupti efter 5 - 6 omgang så lå de der med 30 grader varme dæk og fattede ikke en meter, af at andre ku køre i cirkler om dem, med de samme typer dæk uden at ryge af.


  • #16   1. okt 2010 Hvorfor have en mc der kan kører 300km/t når man må kører 130 km/t ?

    Fordi det er fedt at have det bedste af alt :=) Smed du ved at når man læser og læser om nogle reviews efter review og til sidst er man bare SOLGT, med alle de fantastiske egenskaber man kan få frem i et dæk.. Det dæk har lige præcis de egenskaber jeg søger - opbygget af 3 compounds og der er som sagt meget ligeud kørsel når man triller rundt i dk. Giver man km i midten på dækker og skuldrene er ren slick.. Nu SKAL det prøves smiley Kan være jeg går over til full bore usa bagefter ? smiley


  • #17   2. okt 2010 Jeg kan godt følge dig i at have det bedste af alt, men til gadekørsel kan du slet ikke få den rigtige varme i sådan et racerdæk. Og varme i det dæk er nødvendigt for det bider efter planen. Køb hellere et sport touring dæk. De bliver hurtig varme. Jeg har været på bane 2 gange med Michelin Pilot Road 2 uden problemer.

  • #18   2. okt 2010 Jeg kan hurtig blive enig med dig smed - Er sikker på at michelin road er nok til mit behov.. Men disse dæk skulle ikke være svære at holde varmen i faktisk meget hurtigere opvarmningstid.. Altså lad os bare sige jeg ikke kører langsomt rundt omkring.. Der skal noget grip til smiley Kan være jeg ikke syntes om dem så bliver de bare brugt 2011 og så kommer der andre på i 2012 smiley

  • #19   2. okt 2010 Jes L:

    Her har dæktryk også rigtig meget at sige for dæktemperaturen


  • #20   2. okt 2010 Ja - Hvad er jeres holdning til at kører med forskelligt dæktryk ?

Kommentér på:
Pirelli diablo rosso corsa - JA TAK !

Annonce