{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pirelli Diablo Rosso Corsa - erfaringer?
  • #1   24. jan 2012 Jeg køre rosso corsa på min gamle gixxer. håldbarheden aner jeg intet om. da jeg ikke kan huske hvornår jeg sidst har slidt et dæk ned. men konsekvent skifter hver 5 år. og det uanset om cyklen har kørt 800 eller 2500 km !!

    Men køreegenskaberne synes jeg er nærmest sublime, især på tør vej føler jeg at jeg er klisteret til vejbanen. og de bremser formidabelt. nu bliver jeg yderst sjældent fanget i regn, men den ene gang det skete så svigtede de mig ikke.

    Jeg køber pirelli igen om 3 år smiley

    //Brian


  • #2   24. jan 2012 Jeg bruger mindst 2 sæt dæk hvert år. Min ZX-10R var født med Diablo Corsa III og de blev skiftet ud med Diablo Rosso Corsa. Jeg syntes særligt at de var forbedret på våd vej, og så holdt de også en smule længere. Engelske Bike giver 4 ud af 5 stjerne og skriver: Grippy road and track tyre that impressed us in 2010, even in wet conditions. Bike har kun én gang givet 5 stjerner; det var til Dunlop Sportsmart.

    Senest er jeg skiftet til BT016 R Pro - men de er jo ikke italienske smiley


  • #3   24. jan 2012 Tak for det :o)
    Hehe... Det er nu heller ikke et krav, de er italienske, men bare pudsigt, at mange skriver, de er fine på Tuono'en, der jo også er italiensk - måske får testerne penge af Berlusconi :o)
    Sjyp -> Har du et link?


  • #4   24. jan 2012 Kørte på dem hele sæsonen 2011 - Har både været på bane og udlandsturer samt 10.000 km blandet kørsel rundt i dk. Et af de bedste dæk jeg har prøvet til dags dato - Holdbarheden er lav hvis man giver sin cykel tæv hele tiden.. Mine holdt ca. 5000 km for et bagdæk.. Jeg har slidt 2 bagdæk ned med rosso corsa og forhjulet har stadig masser mønster og viser ingen tegn på at blive kantet.. Jeg har skiftet bagdæk til Diablo 2 sidste gang og det lever også fuld op til mine krav, dog er jeg 100 % overbevist om at hvis man skal kører lidt banen engang i mellem skal man klart vælge rosso corsa - Den er sublim der.

  • #6   24. jan 2012 Hold da op i køre meget... Det er ikke mange hobbyer i har tid til :-))

  • #7   24. jan 2012 Enig med KH - Kører kun når vejret er til det.. Dog springer jeg også på cyklen med det samme vejret er godt smiley

  • #8   24. jan 2012 Anders

    60 engelske pund for 12 numre: http://www.greatmagazines.co.uk/store/displaybrand.asp?os=Y&sid=4263

    Ellers skal du PM din email adresse til mig, så skal jeg scanne den side, som de kalder Tyre Chooser. Den er i hvert nummer, og giver et hurtigt overblik over markedet - og deres mening om hvert dæk.


  • #9   24. jan 2012 har ladet mig fortælle mig det er sådan et der er godt til banekørsel for begyndere.... at det bare hænger ved og givertillidsvækkende køreegenskaber såfremt resten fungerer efter hensigten. Hvor langt de holder er jo så mindre relevant, medmindre det er til transportkørsel... Så jeg vil ikke være i tvivl om det var værd og prøve af. Jeg tror selv mit kommende jern skal starte med sådan et sæt dæk.

  • #10   24. jan 2012 Som sagt jeg har brugt de omtalte dæk både til 3000 km motorvejskørsel og på bane.. Det dur bare ! Du kan nemt finde noget med længere holdbarhed, men når først disse dæk er kørt varme så slipper de ikke grip for dig - Det består af et 3-compound i bagdækket kontra et andet sportsdæk som typisk er 2ct og derved får du ikke de mange km som du lige præcis har brug for i midten og teknologi taget direkte ud fra SBK så du har medium slick helt ude på skuldrene er perfekt til bane !

  • #11   24. jan 2012 lækkert med en der har lidt erfaring og har læst lidt mere på lektien end os andre smiley Godt input der Lasse P.

  • #12   25. jan 2012 Hejsa - mange tak!
    Det er super input, og eneste bare lidt ikke-positive ting, er holdbarheden. Det overlever jeg nok, så jeg tror, jeg tager skridtet ud og får skiftet det Dunlop'er ud, jeg har på nu. De sad der på originalt, men jeg har ikke været så tilfreds med dem, så nu prøver jeg noget andet og sikkert bedre :o)



  • #13   25. jan 2012 Har Supercorsa SP udgaven på min Hyper - og de er mega fede! På tør vej og med lidt varme i dækkene så er man ikke til at rive af asfalten!! Men i regn, så bliv hjemme... Skal dog have Diablo dæk på igen når de nuværende er slidt - er godt tilfreds!

  • #14   25. jan 2012 Pirelli laver bare overdrevet gode dæk til MC, det er dog også det eneste de kan finde ud af smiley Men du bliver ikke skuffet over disse dæk - Da jeg ikke kører på bane med min fighter mere er jeg skiftet ud til deres sidste ankommet i diablo familie nemlig Diablo 2 - Som er et "alm" 2ct - Det lever også 100 % op til mine krav.. Men hvis du skal på bare bare lidt ville jeg uden at blinke tage rosso corsa smiley

  • #15   1. okt 2012 Nu har jeg kørt en sæson på disse Pirelli Diablo Rosso Corsa, og jeg er simpelthen bare super tilfreds! Jeg gik fra Dunlop til disse Pirelli, og det er nok et af de mest markante dækskift, jeg har oplevet på mine mc'er!!

    Kan kun anbefale dem!


  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 810
    #16   1. okt 2012 Er der nogle som har prøvet både Supercorsa og Rosso corsa? Har meget gode erfaringer med Supercorsa SP, det er DÆKKET når det er tørt. bedre end 016 og z3





















Kommentér på:
Pirelli Diablo Rosso Corsa - erfaringer?

Annonce