{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HD spørgsmål om 4 trin gearkasse (2)
  • #2   20. dec 2010 Det er nok ikke det eneste der er slidt. Hvis du ikke har prøvet det før, eller har en "erfaren" til at hjæpe dig, så få en fagmand til det.. Inside er skrappe til de gamle cykler.

  • #3   20. dec 2010 ok,er der nogle af jer der kender pris leje på sådan en tur,men ja afhænger jo af omfanget,skal siges kører fint blev kun opdaget grundet jeg skulle rode med off set tandhjul,,,,,,,,,

    ellers må jeg give dem et kald og høre hvad de siger om sagen,



  • #4   20. dec 2010 Hvis det er fordi den savler lidt, så er det altså meget normalt der kommer lidt ud der. Man kan få en møtrik til tandhjulet med en pakdåse i, det pynter lidt på gulvet. smiley
    Hvad en hovedrenovering koster, må du hellere spørge et evt værksted om.


  • #5   22. dec 2010 Med en manual er der ingen problem i selv at skifte på de gamle 4 trins..
    Det værste er dog de aftermarket messingbøsninger til inde i kassen,- de er alt for stramme til akslerne. Der SKAL være lidt slør i hele indmaden, ellers risikerer man det sætter sig. Hvis du vælger bare at skifte det store leje (som jeg ville gøre), så skift også den metal "pakning" der sidder lige bag lejet. Det er to metalflader der skal holde kassen tæt, og de er helt sikkert ikke lige mere. Du skal ikke forsøge at få dem drejet af, du ender bare med at skulle skifte dem senere, når den pisser på jorden igen...
    Ved ikke hvor du kommer fra, men http://kaijyde.dk/kontakt.htm kan sikkert også hjælpe...


  • #6   22. dec 2010 ok ja jeg må se hvad der skal ske,men jeg tror jeg skiller den og ser på bæstet,har dog en gear kasse og ligge med elstart,men min motor der er early shovel har ikke til fast spænding af hele det (primær) store alu hus,som late shovel har men man skulle vel kunne finde på noget........

  • #7   22. dec 2010 PER
    glemte lige,ham du har linket til har han stumper-eller repper han gear


  • #8   23. dec 2010 Stumperne passer sammen uanset om det er early eller late shovel, så hvis du har en anden kasse der er ok, så smid dog den på,- der er ikke noget der hedder gearkasse til elstart udover den måske manger kickdækslet, men det kan du flytte fra den anden. Kai har en masse stumper og et værksted, prøv at ringe til ham, han reparerer mange forskellige slags cykler- bare sig det er fra Per fra Harley-klubben www.hdcm.dk



  • #9   23. dec 2010 ok jeg troede ikke jeg kunne pille gear kassen af og bruge,da der ikke var til kickstart,men hvis dækslerne bare skal byttes over er det jo ikke det store problem,så er det jo den vej jeg går,for den gear kasse er ok,planen var at smide elstart på,men syntes nu det har (charme)at trampe den igang,,,,

    takker for info omkring dette

    hilsen jakob


  • #10   24. dec 2010 Jeg er ret sikker på du kan flytte dæksel+kick-indmad direkte over på den anden.. Prøv at åbne dem begge og kig.

    (link fjernet)

    (link fjernet)


  • #11   24. dec 2010 jeg er så småt gået igang med at skille den fra elstart,fået den fra primær skjolde og starter,der er bare ikke sådan et styr i bunden mod stellet når man skal stramme koplings rem-kæde op,som på den gamle gearkasse,men det er jo ikke det største prob,men nu må jeg ikke skrue mere for idag,har jeg lige fået afvide,så fortsætter i morgen (hmmmm)
    melder tilbage når jeg har åbnet begge to og set på det,,,,


  • #12   24. dec 2010 Opstramningen er en løs plade du flytter med over smiley Gearkassen er spændt på en plade, som er spændt på stellet...

  • #13   2. jan 2011 hej per

    har fået skilt dem ad,og det kan sagtens byttes over så der kommer kickstarter dæksel på min (elstarts)gearkasse,der skal kun pilles et tandhjul af den gamle,det skal sidde på den gennem gående aksel i kassen,for at kickstarteren kan gribe fat i den,og så 2 små stål stop,for fjedre,så skal ha lidt pakning nu,så skulle den være hjemme,
    Så er der kun et nyt problem,det er at tandhjuls akslen på den nye gearkasse,er ca 15mm længere,da den jo går igennem det store alu inderprimær skjold med støtte leje,så kobling og for tandhjul er ikke på linie mere,men der fås noget spacer,til dette,så ikke noget stort problem der,,,,,,,

    hilsen jakob


Kommentér på:
HD spørgsmål om 4 trin gearkasse (2)

Annonce