1.306 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

Vil ikke starte :( Vil ikke starte :(

Havde lige min R6 startet som så mange gange før, den står indenfor i huset opvarmet. Efter et par minutter i tomgang går den ud et par gange og nu gider den slet ikke starte. Der sker intet når jeg trykker på starteren. Det er en model 03 med indsprøjtning.

Nogen som har et bud på hvad det kan være? Har lige købt den og har ikke prøvet at køre på den smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil ikke starte :(
  • #1   9. jan 2011 åben for benzinen.... eller sæt den på reserve

mvh

• #2   9. jan 2011 Det er din MC der prøver at fortælle dig, den gider ikke de der klat opstart for at stå i tomgang et par minutter og så slukke igen.
    Den vil hellere vente til 1. Marts og så komme ud og kører og blive gennem varm...

• #3   9. jan 2011 har du ladet batteriet op?
    har du taget tændrørne ud og renset dem?

• #4   9. jan 2011 der er vel ikke benzinhane på sådan en ? du har vel tappet den for strøm ? men lad være med det start og stop .

• #5   9. jan 2011

du skriver

Der sker intet når jeg trykker på starteren.

jeg går ud fra at starteren køre rundt... ? eller er den flad for strøm....

hvis der slet ikke kommer lys i dine instrumenter.. så tjek batteri ledningerne, om de skulle være løse.. osv..

mvh

• #6   9. jan 2011 Starteren kører slet ikke rundt, den kører måske lige i 3 sekunder når man har trykket 50 gange. Der er fuld knald på alt lys på cyklen. Hvis det var batteriet forstår jeg heller ikke hvorfor den skulle gå ud i tomgang. Den er på reservetank og kan stadig hører benzinen i tanken

• #7   9. jan 2011 det kan sagtens stadig være batteriet, lyset kræver ikke nær det samme power som starteren. hvis du ikke ved hvor gammelt batteriet er kan det jo være det er faldet sammen.

• #8   9. jan 2011 Jeg tror det er mangel på benz, du skriver den er på reserve men kan høre det skvulper, men derfor kan det godt være den ikke kan tage det sidste benzin, prøv at fylde lidt på og hvis den så starter så lad den få fred til 1. marts.

• #9   9. jan 2011 tjek dine forbindelser fra batteriet.. stell og plus en af dem sidder ikke helt fast på motorcyklen eller på batteriet... og så gør den lige netop sådan.. masser af lys.. ingen start.... sæt igang og tjek... så kører den igen..

mvh

• #10   9. jan 2011 kan også være dit batteri der er faldet sammen midt i det hele.............

mål og tjek...

mvh

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #11   9. jan 2011 Hvis du har startet den flere gange, og lader den stå i tomgang, tapper den batteriet, så på med en pulslader, eller en lille alm. lader, og så ikke al den starten op, det har den ikke godt af, det giver kondens og slider på motoren, da der ved hver start, går lidt tid inden der er olietryk, og dermed smøring af især glidelejerne i krumtappen, som helst skal køre på en oliefilm.

• #12   9. jan 2011 Indsprøjtnings maskiner har en sikkersheds "mekanisme" som slukker motoren hvis der ikke er nok strøm på batteriet til at indsprøjtningen yder sit optimale. Har selv haft problemet at den døde efter den havde stået i tomgang i 3-4 sek og kunne ikke tage gassen.
    Så byttede jeg batteriet ud og der har ikke været problemer siden.

• #13   9. jan 2011 eller bare lade det op...

• #14   9. jan 2011 Lasse, ok det lyder sgu næsten som det kan være det så. Batteriet er vist kun 2 år gammelt. Men prøver lige at oplade det så smiley Ligeså snart jeg finder ud af hvordan man tager sædet af.

Lød forresten lidt forkert at skrive den har været startet flere gangen før. Har kun startet den 3-4 gange mens den har stået her indenfor.

• Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 271
    #15   9. jan 2011 Sæt en lader på og lad maskinen stå til foråret. Alt det der starteri er kun til at slide din motor op og ødelægge dine tændrør.

• #16   9. jan 2011 sædet tager du nok af med nøglen underneden så er bagerste væk og så kan det forreste tages , 3-4 gange er også min 2 for meget , selv om det er sjovt smiley

• #17   9. jan 2011 aaaaaaarh hvis en motorcykel til 180.000kr nypris ikke kan holde til at blive startet 5 gange er der vist også noget galt hehe

• #18   9. jan 2011 180 k ? var det ikke en R6 ?

• #19   9. jan 2011

hæ hæ........kostet 8 kr da den forlod Japan...

: )

mvh

• #20   9. jan 2011 hehe ved sgu ik hvad den kostede fra ny, mente bare de nye stod til omkring det.

• #21   9. jan 2011 uanset pris......

kan dit batteri jo godt gå tør for strøm...eller en ledning side løs..

mvh

• #22   9. jan 2011 De burde næsten tilføje det til køreprøven, så alle jackasses ikke render og starter cyklerne op hver anden dag hver vinter, og så ikke fatter hvorfor skidtet ikke holder til det.

• #23   9. jan 2011 Jamen hvis det er det Lasse S siger med at den selv stopper motoren lyder det jo meget som det kunne være problemet.

• #24   9. jan 2011 Du tager nok sædet af ved at bukke de to bagerste hjørner af sædet op. Så sidder der 1 unbraco i hver side. Det gør der ihvertfald på min 08'er og 09'er smiley

Og tjek lige hvilke batteri det er.. smiley Altså om det er noget billigt snavs eller noget yuasa smiley

• #25   9. jan 2011 Og 180 lyer egentlig OK.

2009 R6'eren koster 170.000 kr.
    2010 R6'eren koster 200.000 kr.

Såå smiley i 2003 skal det nok passe den kostede 180

• #26   9. jan 2011 Der var vist ingen der tænkta startrelæ.

• #28   9. jan 2011 Du er vel ikke kommet til at slå den over på off på dødmands knappen? Hvis ikke ,ville jeg også tjekke batteriet.. Kan også vare kullet i starteren der er røget..

• #29   9. jan 2011 Har lige haft en oplader på i 5min. Først skete der stadig ikke en skid så flikkede jeg den ón/off på dødemandsknappen en 10 gange og så startede den og holdt tomgangen. Så virker stadig lidt underligt at den ikke startede med det samme men må prøve igen når jeg kan ta en tur på den

• #30   9. jan 2011 5 min er ikke nok ?

• #31   9. jan 2011 kunne ikke lige finde ud af hvor længe den måtte sidde og 5min er nok til at starte en død bil, men i og med den stadig ikke engang tørnede på starteren først virker det stadig lidt underligt at det bare skulle være batteriet. virker snart mere som en løs forbindelse eller noget

• #32   10. jan 2011 nu ved jeg ikke hvordan det er på sådan en yams.men på min suzuki der kan man da høre at benzin pumpen starter lige så snart man sætter tænding til. men det gør den ikke hvis dødemands knappen en slået til. så hvis du sætter tænding på og der slet ikke sker en disse, så er det nok noget med dødemands kontakten.
    Meen se nu hvad der sker når den får noget strøm, sådan et mc batteri bliver pæn hurtig malket for strøm.

• #33   10. jan 2011 Mads K

du virker sgu helt fjern..........................

læser du overhoved det folk skriver til dig.. ?

det virker ikke sådan...

god arbejdslyst når du vågner... : )

mvh

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #34   10. jan 2011 Medmindre det er en kæmpe lader, skal den stå natten over, før den er ladet op, du ødelægger batteriet ved at blive ved at prøve på at starte den med for lav spænding.

• #35   10. jan 2011 Jeppe : smiley sad igår og tænkte hvordan man kunne skrive ,det så en mand på svampe fik budskabet ? takket være dig ved jeg det nu smiley

• #36   10. jan 2011 det må sgu være BADESVAMPE

• #37   10. jan 2011 michael.b svendborg B

: )

• #38   10. jan 2011 Mads ; håber du kan ta humoren og , fotografer den da så istedet for at starte den smiley den skal da oprettes ikke ?

• #39   10. jan 2011 Fatter ik engang hvad i snakker om:) tjo skal den nok engang den skal lige under kniven først:)

• #40   12. jan 2011 jeg følger lige med her smiley

Kommentér på:
Vil ikke starte :(

Annonce