2takter der 4 takter Justering? :-) 2takter der 4 takter Justering? :-)
Hej folkens. NU er min 2Takt viden pænt rusten
Jeg har en Yamaha TDR125, som 4 takter ved jævn kørsel. får den tæsk, 2 takter den, og trækker fint.
Ligger jeg med topfart på motorvejen, begynder den efter lidt tid (0,5-1,5 minut) at 4.takte, og mister kraft. bliver så nødsaget til at gearened, piske den, til den 2takter. SÅ trækker den igen!
ELLER gætter på det er 4takt der gør det, svært at høre. MEN det er min helt klare fornemmelse!!
Jeg formoder der skal justeres karburator! MEN hvordan er det man juster ind på en 2takt?
(samme motor som de andre yamaha 125 med ca. 30hk)
Den har YVPS (eller hvad det heder) kan fejlen ligge der ? (tvivler stærkt)
Tak for hjælpen
Jesper
apr 2006
Følger: 23 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 39
Som jeg husker det der med 2, takt der 4, takter så er det noget med for meget benzin. På med en lidt mindre dyse og så skulle den være fikset..
Bent
dec 2007
Følger: 24 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 223
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
Nogen der ved hvilke dyser den bruger, og hvor jeg køber dem?
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
dec 2007
Følger: 24 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 223
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
(link fjernet)
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
Så forsøget må være LIDT mindre luft??(lidt ind)
ELLER?
Har kun haft den en uge
dec 2007
Følger: 24 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 223
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
Den ene dag, kørte jeg 7km med fuld hane uden den 4-taktede.
I dag, 500 meter med fuld hane.
OG nej, jeg er IKKE sikker på den ikke tømmer karet, da følelsen er lidt som lige inden man løber tør for Benzin
SÅ måske man skulle starte med at checke højde på flyderen!
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.654
nu er det ikke noget så simpelt som et beskidt luftfilter??
en vask i filterrens eller budgetudgaven , i benzin og frisk filterolie kan gøre tricket
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.458
De smutter vist ret ofte på 2strokes...
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
SÅ ville have lidt input, før jeg gik i gang i aften!
Den har et luftfilter man kan rense sådan en? så har jeg da et K&N luftfilter kit. det kan jeg da rense det med!
Ved naturligvis ikke hvordan den kørte før, og om den er standard!!
Den med Benzin tilførslen tvivler jeg på, da den gør det også ved 4000 omd. ved lav hastighed,!
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.458
Ser fin ud til prisen ;O)
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
OG fik den til en rigtig god pris!!
Han har en billig TS185ER hvis du mangler, den skal ikke synes ved salg i denne måned
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 514
luftskrue/benzinskrue virker fra 0 til 1/4 spjældåbning
Sidder skruen mellem cylinder og spjæld er det en benzinskrue, sidder den mellem spjæld og luftfilter er det en luftskrue.... benzinskrue gir mere brændstof når den skrues ud og luftskruen gir mere luft når den skrues ud, of vice verca.....
nål, strålerør og spjældudskæring virker fra 1/4 til 3/4 spjældåbning
Hoveddysen kommer først i brug fra 3/4 til 1/1 åbent spjæld.... det samme er gældende for en powerjet......
Hvis motoren firetakter ved jævn fart og IKKE helt åbent spjæld..... er det IKKE hoveddysen der skal ændres i første omgang....... derimod ville jeg sænke nålen et hak ned, og mærke efter om det virkede.....
Check evt nålen, om den er slidt i det midterste område.... er den det gir den jo automatisk for meget......
Med venlig hilsen Mikael
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 514
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
JEG piller ikke før jeg har kigget på tingene!
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 76
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
OG min tidligere beskrivelse er nok ikke helt nøjagtig. SÅ prøver igen.
Startene med et spørgsmål.
DEN YVPS ventil skal jeg ikke høre den HVER gang jeg slår tænding til??
HVIS den er deffekt, vil det så føles som om kræfterne kommer og går (hvis den virker,virker ikke, virker,virker ikke??)
Var ude at køre, og den skulle PSIKES via kobling til 8000 før den egentligt kunne trække mig! (første gear, trække fra stående start.)
Næste start, trak den fint fra 4500 næste start 7-8000 igen.
ALTSÅ meget forskellig motorgang. OG når den faktisk trækker, trækker den jo som et lokomotiv!!
Stoppede så for at høre om min yvps ventil arbejder. det kunne jeg IKKE få den til.
Lidt senere da den trak godt, prøvede jeg igen. DER kunne jeg høre den.
HVIS den sidder fast i den ene position, vil den virke bedste ved høje omdrejninger, sidder en fast modsat, vil den virke bedst med lave. ER DET KORREKT?? for det er sådan det føles!!
/Jesper
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
Vil starte med at rense der!
VIL nødigt justerer på noget jeg ikke har grund til!!
Luftfilter og YVPS er første prioritet!
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 514
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
NU er jeg kørt hjem på den, og
1. Den lavede det flere gange.
2. da jeg kom hjem, prøvede jeg igen, at tænde og slukke for tændingen. ingen reaktion.
3. Har inspiceret kablerne, og den ene er knækket (MEN kun den udvendige del, inv. virker endnu! SKAL SKIFTES.) MEN den er relativ nem at dreje inde bag skjoldet.(med en topnøgle).
4. På intettidspunkt, drejer den, når jeg slår tænding til og fra!!
SÅ hvornår skal den dreje?
jeg har prøvet at sætte den i forskellige positioner før jeg giver tænding, men ingen reaktion!
Jesper
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.336
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
Kontroller om den kører frit hvis du kobler servoen fra
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
servoen rykker ikke!
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 514
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
MEN vil gå stik osv. igennem. nogen der ved hvordan jeg tester servoen? (modstand i spolen, /spænding jeg kan sætte på for at teste eller lignende!)
TAK til alle for hjælpen ind til videre!!
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
Jeg skulle lige finde og bestille på nettet, den ene trænger til udskiftning!
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 514
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.654
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
SÅ hvis jeg står med den i frigear, med varm motor, og hiver den op i omdrejninger, så skulle den komme (ventilen)
Det er ca. der jeg kan mærke den åbner nogle gange. andre gange, (føles nærmest som et ryk i acc. andre gange, sker der INTET når jeg er over 8000, i 5-6 gear, har den næsten ikke kræfter til at holde sig der oppe, men trækker til gengæld fint ved 6-7000 NÅR den så lidt efter krydser de 8000 igen, så går den som regel hele vejen der op igen, og virker et stykke tid.
Lyder som ledning/føler/træt aktuator ?????
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
Kørte helt fint, trak fint (har smurt kabler osv.) MEN lige pludselig ændrede den lyd, og var DØD, ikke så meget som en prut.
SÅ nu vil jeg tage tændrør ud, og se om det er dødt..
Hvis ikke, en skruetrækker ned og mærke om der stadig er et stempel
EFTER DET, adskillese!!
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
Smeltet stempel, og tændrør!!
Der var ikke noget kølervæske på (1,5 dl.)
SÅ den har overheated..
PIK og PATTER...
SÅ nu skal der fremskaffes Stempel, pakning og tændrør!!
SÅ nu skal jeg finde, hvor jeg hurtigst kan få delene!!
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=155550
2takter der 4 takter Justering? :-)