438 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Fjedre Fjedre

kan nu ikke trimme min affjedring mere end jeg har gjort (og det er blevet ganske godt) men har de sidste år overvejet et sæt Racetech fjedre til min forgaffel, nogle som har erfaringer med disse på samme type/stil cykel som min ?? gode som dårlige.... faktisk helst dårlige da der er lovprisninger nok i forvejen

Kim.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Flytte haveaffald 833 kr.
  • Montere fatning 400 kr.
  • Komfur& kogepladen tilkobling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjedre
  • #1   6. mar 2011 Om du vælger det ene eller andet mærke komme sku an på det samme... De køber nemlig alle fjedrene ved den samme fabrik.

Derimod kan du ret billig finde meget i din affjedring, det er bare et spørgsmål og du tør eller har evnerene til at flå det hele i småstykker.

Hvis du eller ved hvad du laver så, kan ventiler og simsstak forbedres RIGTIG meget i en slatten forgaffel som din. Vi snakker max 500 Kr, hvis du selv kan lave det.

• #2   6. mar 2011 Jeps, men såvidt jeg er orienteret så er ventiler ikke mulige at ombygge på min fra 05 og frem, så skal der nye til... no go..... er nu også ret godt tilfreds med den som den er nu, det var også bare muligheden for et lille "tweak" nu hvor olien alligevel skal skiftes i gaflen når dyret skal ud igen

Kim.

• #3   6. mar 2011 Det er meget vigtig du få simsstakken renset, jeg plejer at gå amok med en nålefil i selve ventilen. Meget affjedring bliver aldrig efterset og virker sjovt nok heller ikke som det skal. Nu er jeg godt klar over det er en gadecykle, men en gang om året bør det hele renset. På mine SuperBike gafler er det hver 10 timer. Bagdæmper hver 20 timer.

• #4   6. mar 2011 Hvis dit ",hæng" passer, både med og uden dig på..... får du intet positivt ud af at ændre på dine fjedre......fjedrebne skal "bære" vægten, og hvis de passer, blir de ikke bedre*ss*

Er du ikke kyndig med affjedring, tror jeg at du vinder ved at lade andre pille i dine shimstacks....

MVH Mikael

• #5   6. mar 2011 iøvrigt kan du altid komme ind i shimstacken, "nogen" har jo samlet den engang.....*Ss*

• #6   6. mar 2011 ingen problemer med at trimme den ind, det har jeg rodet en del med igennem årene :o) men skal jeg ind og rode med selve ventilen så kræver det nok lidt vejledning, det har jeg aldrig makket med...

Mit "sag" er ganske fint.....

• #7   6. mar 2011 Og så har cyklen jo også den udfordring at den føles som om den er "hængslet" på midten med det bløde stel!! så udgift skal jo klart opvejes af fordele, om der så er nogle, det er jo uvist :o)

Kim

• #8   6. mar 2011 hvis dit sag er ok,vinder du evt. kun ved at gå i progressive fjedre.....

Kommentér på:
Fjedre

Annonce