1.233 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Svar
Dæktryks måler... Dæktryks måler...
Hey... Hvad har I af dæktryks måler? Jeg leder efter en god, præcis dæktryk måler - gerne digital (men ikke et krav)....
har I nogen gode forslag eller erfaringer?
0 synes godt om
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 773
Den er desværre bare temmelig dyr såvidt jeg erindrer...
feb 2011
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 137
Ville lige tjekke mine hjul på bilen efter at den havde været til service. Jeg brugte min lille fjeder belastede dæktryksmåler. Og minsanten om ikke den viste 0,3 kg for meget i dækkene. Kørte en tur på tanken og tjekkede med tankens aggregat. Denne viste så 0,2 kg for lidt???
Gad vide om det så var min dæktryksmåler der var kaput. Fik den tjekket hos VW med deres som de helt bestemt mente var ok. Min måler viste 0,3kg for meget. Ok jeg køber sgu en ny hos den lokale reservedelspusher. Denne viste nøjagtigt det samme som min den gamle. Hva' hulen, det var sgu da mærkeligt, så fejler den gamle måske ikke noget. Kørte ud til en kammerat og tjekkede med hans. Stadig 100% overensstemmelse de 3 målere imellem.
Nu gik der lidt sport i det. Så jeg tjekkede lige 4 forskellige tanke på vej hjem og de alle viste et forskelligt resultat mellem 0,2kg og 0,4kg for lidt i forhold til min dæktryksmåler. Ialt 6 forskellige steder med trist resultat.
Nu har jeg så 2 målere af forskellig fabrikat og har konstateret, at de målere der er på tankstationerne ikke er til at regne med. Medmindre mine og kammeratens måler tilfældigvis har den samme fejlvisning.
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Men dæktrykket det bestemmer man udfra hvordan et dæk bliver varmt under kørelsen, så om det er 2,1 eller 2,3 er ligegyldigt så længe referencen er den rigtige..
Dæktryks måler...