{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.495 visninger | Oprettet:

Koldstart problem {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Jeg kan konstatere nogle problemer med min Yamaha XJ 900, årgang 1993, når den er kold.

Problemet er, at den sætter ud med et "klonk", når jeg sætter den i første gear. I dag fandt jeg så ud af, at når jeg sætter den på centralstøttebenet, triller baghjulet rundt, efter at den er sat i første gear - men stadig med koblingen trukket...

Har jeg koblingsproblemer? Skal kablet evt. bare strammes?

Jeg vil være taknemmelig for enhver info.

På forhånd tak og med venlig hilsen

Allan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Koldstart problem
  • #2   29. sep 2011 Hej Allan
    Prøv lige dette forsøg: Start mc som du plejer, træk den så, med motor i gang i frigear, baglæns ud af garage, eller hvordan den nu står parkeret - træk den baglæns 5- 10 meter med koblingen trukket. Reducer chokeren, så omdr. falder lidt og prøv så at sæt den i gear.
    Ofte hjælper det gevaldig meget. Den kolde og stive olie klistrer koblingen sammen. Når du trækker den baglæns med koblingen trukket, vil koblingen gå baglæns, motoren trækker den anden halvdel af koblingen fremad - herved "slipper" koblingen ofte en del af den klistrede olie.
    Prøv engang, og lad os vide om det hjalp ;o)


  • #3   29. sep 2011 snedigt

  • #4   29. sep 2011 Det lyder logisk, Per. Jeg håber, at dét er forklaringen!

    Jeg prøver det lige i morgen formiddag, når jeg starter den op igen, og så skal jeg nok lige give besked her i tråden, hvordan det gik!


  • #5   30. sep 2011 Hej Poul A
    Når den er i frigear, hvorfor tror du så koblingen går baglæns?
    Jeg vil nok prøve, med standset motor, at sætte den i 2 gear, trække koblingen og prøve at nøkke mc et lille stykke. Er enig med at det kan være der skal prøves med en anden olie.
    Hygge PD


  • #6   30. sep 2011 Hej igen.

    Jeg tænkte lidt over Jeres tips, og da jeg ikke engang ved, om koblingen på en MC sidder mellem gearkassen og hjulet eller mellem motoren og gearkassen, valgte jeg et andet "forsøg".

    Jeg satte den i første gear, før jeg startede den. Det gav et godt "ryk" i den, da jeg jeg trykkede på startknappen, men derfra var der ingen problemer. Måske nogle af Jer har ret i, at der skal prøves en anden olie, men jeg har normalt mit værksted til at sørge for den slags, så jeg ved ikke engang, hvad det er for en olie, der er i nu.

    ... Anyway, jeg kan jo også sagtens leve med at skulle starte den i første gear, mens jeg sidder på den, så jeg betragter mere eller mindre problemet som løst.

    Tak for Jeres input!

    Allan


Kommentér på:
Koldstart problem

Annonce