{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

Koldstart {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem emd min ellers så fine Yamaha XJ 600 fra 2000.
Den plejer normalt og starte uden de store problemer men her inden vinter sæsonen og nu har den nogle problemer med koldstarten. Jeg plejer iog kunne få liv i den hvis jeg bruger lidt tid på det, men jeg tænker ikke den burde opføre sig sådan.

Alle de små fif i har vil blive afprøvet for det er enten 20 minutter på cyklen eller halvanden i offentlig for at komme på arbejde...

Tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Koldstart
  • #1   27. feb 2021 Hvor gamle er dine tændrør,

  • #2   27. feb 2021 Og så er der specificeret 2 tændrør i manualen.
    Det er de koldeste som sidder i som standard.
    Sæt den varmere model i.
    Og så beskriv lidt nærmere hvori problemet består.
    Kører starteren? Hvad gør du så for at få gang i den. osv.


  • #3   27. feb 2021 De er ikke blevet skiftet siden jeg købte den i 19, og aner ikk hvor gamle de er før der.
    Som mere info så køre alt som det skal og efter at ha givet den, lad os sige 15 forsøg måske, hvor jeg kan høre den gerne vil starte, altså den kommer op og og ligger lige på vippen med startmotoren som hjælp.
    Efter de første mange forsøg kan jeg så, hvis jeg er meget forsigtig, få den i tomgang og dermed få den varmet lidt op også køre den ellers uden problemer efterfølgende.


  • #4   27. feb 2021 Skift tændrørne og tjek luftfilter

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   27. feb 2021 Du burde for længst have sagt til dig selv at noget var galt.

    Alt over 3 sekunder på at starte kold, betyder at man skal fejlsøge.


  • #6   27. feb 2021 Så vidt jeg lige husker er den med karburator og dermed choker.
    Den husker du vel at bruge ??
    Det er ikke for at være flabet, jeg spørger, men på dit billede ser du ret ung ud og når man i dag tager kørekort er det på maskiner med indsprøjtning, som ikke har en manuel chokerfunktion.
    Der må sidde et håndtag til chokeren på venstre side af styret, ved koblingshåndtaget, det skal drejes for at koble chokeren ind og efterfølgende skal det drejes tilbage, efterhånden som motoren bliver varm.



  • #8   27. feb 2021 Jo jeg husker at bruge den og det helt fair for jeg er ung og dum som man siger.
    Der sidder også nede på siden under tanken valget mellem normal benzin ydelse, ekstra eller lukket smiley
    Jeg tester lige lidt ekstra med choker og kigger på nogle tændrør og sån i morgen og så ser vi hvad der sker, tak for hjælpen indtil videre.


  • #9   27. feb 2021 Det lyder som om du har helt styr på brug af choker ??
    Og benzinhanens open, prime og reserve lyder det til du også har fat i.
    Når den starter og kun lige kan holdes i gang, går den så på alle 4 cylindre, eller er det kun på nogle af dem. Det kan tydeligt høres på en meget ujævn motorgang, hvis det ikke er 4, som er med.


  • #10   28. feb 2021 Jeg gentager lige det med de varmere tændrør.
    Kørte selv XJ 600 der omkring 00'erne.
    Og havde problemer med koldstart og at den kørte på 3 cylinder.
    Så påpegede min far - der er mekaniker - det med de 2 tændrørstyper i manualen.
    Den varmere model i og så virkede alting og jeg tænkte aldrig mere over det.
    Det er CR7E du skal prøve i stedet for CR8E


  • #11   28. feb 2021 Nej den køre sgu fint i motoren, intet problem der. Jeg ka huske til at starte med syns jeg den larmede helt vildt når den stod tændt i neutral, men det siger min mekaniker (fiskers mc) at det er helt normalt smiley
    Men jeg har besstilt nogle nye tændrør så melder jeg lige tilbage når de skiftet smiley


Kommentér på:
Koldstart

Annonce