{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.009 visninger | Oprettet:

Martin M
Martin M
Tilmeldt:
30. mar 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Koldstart {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Min MC bmw r80 ældre men velholdt har stået i mit skur vinteren over tørt men køligt.
Jeg kan ikke få liv i hende. Masser strøm på batteriet og Benz på tanken.
Nogle gode råd.
Bedste biker hilsner fra Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Koldstart
  • #1   25. feb 2023 kommer benzinen fra tanken og ind i cylinderne ? Og er der gnist på tændrørene til at antænde ?

  • #2   25. feb 2023 Hvor mange gange har du tørnet den 8 sek. ad gangen? Kan være den ikke har pumpet benzin helt frem endnu.
    Jeg skal efter det 8-9 gange før den begynder lidt host, jeg drejer ikke min hane til prime men bruger bare starteren, for så pumper den olie rundt imens.

    Man skal ikke bare hold knappen inde, det er det jeg mener med 8 sek. ad gangen...eller 10


  • Poul L
    Poul L Tilmeldt:
    jan 2023

    Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 46
    #3   1. mar 2023 Hej Martin.
    Den burde starte.
    Er der tænding, er der benzin og er der kompression. Så burde den sige puff.
    Tænding:
    Skru begge tændør ud, sæt tændrørshætter på og læg tændrørene, så der er fysisk kontakt til topstykkerne. Tryk på startkontakt. Er der gnist på tændrørene ?
    Hvis ja, må fejlen være et andet sted.
    Hvis nej, kan årsagen måske findes i tændspolen eller stikket eller strømforsyning til tændspolen. Måske kondensastor eller platiner/afbryderkontakter, medmindre den har elektronisk tænding.
    Det kan også skyldes defekte tændrør, men det ville være meget mærkeligt, hvis begge tændrør står af samtidigt.
    Benzin: Luk benzinhanerne. Tag benzinslange af ved karburator og luk en smule op for benzinhanen. Kommer der benzin ud fra tanken, er det næppe årsagen.
    Er der indsat et benzinfilter mellem tank og karburator?
    Efter længere tids stilstand kan benzinfilteret tørre ud og benzinen hæmmes i sit gennemløb. Tjek, at benzinen passerer gennem filteret.

    I sjælne tilfælde kan der opstå vacuum i selve benzintanken og som hæmmer benzinens frie udløb. Åben dækslet og se om det gør en forskel.

    Andre fejlkilder: Overgang i dødemandskontakten. Dårlig forbindelse i kontaktfladerne inde i tændingslåsen.
    Nogle BMW modeller kan ikke startes, når sidestøttebenet er slået ud. Kan det være årsagen eller fejl på kontakten ved sidestøttebenet.

    Glæder mig lidt spændt på at høre, hvad der var årsag?

    vh
    Poul


  • #4   1. mar 2023 Hvis der stadig er strøm på batteriet, så har du ganske simpelt ikke prøvet hverken nok gange, eller længe nok.


  • Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 3 Svar: 130
    #5   2. mar 2023 Er der gnist ved tændrør?
    Er det ny/frisk benzin der er på?

    Gammel benzin er ikke optimal.


  • Martin M
    Martin M Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #6   10. mar 2023 Tak for alle jeres fine kommentarer. Det har været så skide koldt at jeg ikke har ville trille bare en lille tur. Så alle jeres gode råd må lige vente lidt endnu.


  • Martin M
    Martin M Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #7   23. mar 2023 Så kører maskinen igen.
    Min nabo fortæller at der kan komme lidt kondens i karburatoren når den står stille i længere tid. Så er der dejligt på bmw at karburatoren er lige til at åbne. Jeg lagde mærke til at i benzinen var der små vand dråber der skiller fra . Ren af og tørre af. Bum, maskinen starter i første hug..


  • #8   23. mar 2023 Fedt man.
    Kør kør kør... smiley


Kommentér på:
Koldstart

Annonce