2.553 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Oliefilter forskel Oliefilter forskel

Jeg har lavet service på cyklen og lagde mærke til, at det nye oliefilter ikke hedder det samme som det gamle. Altså model. Det er er begge HiFlow.
Nede i filteret kan jeg se de ser forskellige ud. Anyways, det stoppede mig ikke og filteret passe da også perfekt. Men hvad er egentlig forskellen??

Nordskov

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oliefilter forskel
  • #1   10. feb 2012 Skraber du lakken af de billige u-originale oliefiltre, står der sikkert Paderborner på det ene og Hansa Pils på det andet.
    Spøg til side - jeg har ingen ide`om det. ;o)

• #2   10. feb 2012 det med oliefiltre tja der er selvfølgelig forskel på hvordan de kan være bygget op. Jeg har selv arb. med at skifte olie og filtre i mange år, dog ikke på motorer, men på pumper.... her har jeg også mødt megen skepsis overfor originalfiltre da mange gamle maskinmestre jo mente det var lige så godt og smide oliefiltre på fra bla. lastbiler.... forskellen var så bare at de filtre er lavet til et andet olieflow og ligeledes sidder der en bypas der heller ikke åbner v. samme diff. ergo er et originalfilter bedre, rent sikkerhedsmæssigt.
    Jeg må tilstå jeg ikke kan give dig en bedre forklaring. Men hvis du overholder serviceintervallerne og bruger en fornuftig olie, kunne jeg ikke forestille mig det ville give nogen problemer.

• #3   10. feb 2012 Et oliefilter er lavet til en vis olieflow og en vis størrelse motor osv. Så bare fordi det passer i genvind er det ikke det samme. Så jeg ville aldrig bruge et oliefilter der ikke er lavet til at kunne bruges til min mc eller bil.
    Hvad andre gør er jo op til dem selv.

• #4   11. feb 2012 Nej det er det jeg mener. Der er vel en grund til at de ser forskellige ud. Det gamle som sad på har nu virket fint. Og det nye jeg har skruet på, passer på cbr600 og gsxr600. Så det er jo et mc filter beregnet til 600ccm motore. Jeg er 100 på det nok skal virke. Det undrede mig bare de ikke så ens ud inden i smiley

• #5   12. feb 2012 Jeg skar engang, henholdsvis et originalt "Honda" filter og et "uoriginalt" op, og jeg blev godt nok noget overrasket.
    Det originale filter havde mindst 4-5 gange så meget filtermateriale indeni end det uoriginale.
    Aldrig mere kunne jeg drømme om at anvende et uoriginalt til mine motorer.
    Mc'en var dengang en CBR600F 2'er
    Begge filtre kunne købes hos den samme forhandler, som jeg ikke oplyser navnet på.

• #6   12. feb 2012 der er jo en grund til det er billigere... og det er sgu ikke at dem der sælger det har mindre fortjeneste på det. smiley - Jeg har også dårlige erfaringer med uoriginale filtre. Tror desværre ikke der stilles så store krav til producenterne af dem.

• #7   12. feb 2012 Så når i siger original. Så anbefaler i at gå til en yamaha forhandler, og købe et filter der står Yamaha på? Hva med K&N f.eks.?

• #8   12. feb 2012 læs lidt om deres filtre... hehe de kan måske vaskes og genanvendes? - jeg har selv altid brugt original filtre til mine cykler. Alene af den grund at det havde jeg det bedst ved. Må dog tilstå at min hverdags slider bil, - den kører bare på noget fra høyer... Men den bliver også passet mere på...

Kommentér på:
Oliefilter forskel

Annonce