{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.599 visninger | Oprettet:

Motor bliver ikke varm {{forumTopicSubject}}

Min VFR bliver ikke varm. Selv efter 30 km kørsel har nålen kun flyttet sig op i bunden af skala'en, og den kommer ikke længere.
Jeg ser to muligheder - fejl i instrument eller termostat fuld åben hele tiden.
Men selv om termostat står fuld åben, så ville der vel komme større udslag?

Nogen bud??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor bliver ikke varm
  • #1   30. mar 2012 Deffekt føler...

    Prøv at finde føleren. Pil stikket af og hold det direkte på stel. Så slår viseren sikkert ud....


  • #2   30. mar 2012 Det er helt notmalt. Har haft samme problem mef samtlige vandkølede mcer jeg har haft. Og skift af termostat har aldrig hjulpet. Det siges at det lille kølesystem og førerens placering er skyld i det.

  • #3   30. mar 2012 Tak for input - lyder som en sandsynlig mulighed.
    Har lige fundet det i min Haynes bog - tjekker det i morgen smiley


  • #4   31. mar 2012 nallerne ind på køleslangerne og mærk om de er lige varme.
    Jeg vil kigge på termostaten.
    Jesper J: det er nu ikke normalt at en motorcykel ikke bliver varm, så der er en fejl i systemet.


  • Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

    Emner: 17 Svar: 454
    #5   31. mar 2012 Min gør det samme. Jeg har læst et sted at det er helt normalt for modellen.
    Hvis jeg kører i kø stiger temperaturen fint til blæserens slår til.


  • #6   31. mar 2012 Jeps, samme her.. Tror du skal forvente når det er så koldt" som det er for tiden, at den ikke vil være helt skarp.

    Hvordan når du holder i kø?


  • #7   31. mar 2012 Jeg tror faktisk at motoren bliver varm "nok", så det med at det kan være føleren skal jeg i hvert fald lige have tjekket.
    Viseren giver ikke større udslag når jeg holder i kø.
    Jeg her ikke tjekket om blæseren slår til - er det meget tydeligt (kan man høre det når man sidder på cyklen og har hjelm på)?


  • Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

    Emner: 17 Svar: 454
    #8   31. mar 2012 Jeg kan godt høre det. Uden hjelm meget tydeligt.

  • #9   31. mar 2012 Hmm, jeg kan næsten ikke høre den med hjelm på og motor tændt, så prøv kør en tur på en 10-15 km, og når du kommer tilbage så lad den stå lidt og se om ikke nålen stille og roligt ryger opad. Gør den ikke det efter 5 min, er der nok noget galt..

    HVAD FANDEN SKER DER FOR VEJRET:D


  • #10   31. mar 2012 Jeg har lidt samme problem, når jeg kører rører temperaturmåleren næsten ikke på sig men når jeg holder i kø kommer den fint op. Blæserne tænder også når den når tilpas højt op. Er det termostaten der altid står åben?

  • #11   1. apr 2012 vil jeg sige ja, selvom der er 10c udenfor, så holder min sig stadig på de 78-80c når jeg kører.
    har også prøvet at kører i minus grader, det er det samme, det tager bare lidt længere tid inden den når den temperatur, men når først den er varmet op, så bliver den der omkring


  • #12   1. apr 2012 Hmm, min olie er 80 grader varm, selvom vandet er "koldt".. Glæder mig til at se når det bliver 20 grader udenfor

Kommentér på:
Motor bliver ikke varm

Annonce