{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.666 visninger | Oprettet:

Motor bliver varm {{forumTopicSubject}}

Hej

Idag var jeg ude og køre på ducatien 999 i Kbh. Og hold da op hvor var der meget trafik.

Nå men anyway jeg sidder i kø og venter og da jeg kigger på temperaturen på motorcyklen sagde den 121 grader. Jeg kørte med det samme ind på en tankstation og slukkede for den. Jeg ringede derefter til vejhjælp så de kunne bugsere den til værkstedet så det kan fikses.

Jeg er lidt nervøs nu. Jeg kørte i kø i ca. 30 minutter før jeg opdagede det

Jeg er lidt bange for om motoren kan have taget skade. Jeg kører ikke på den før det er ordnet. Der var ingen lamper der lyste og den starter normalt.

Nogen der har forstand på det herinde


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor bliver varm
  • #1   9. aug 2019 nok termostaten der er gået.

  • #2   9. aug 2019 Hej Tue

    Det skal også nævnes at nær og fjernlyset og lyset i displayet heller ikke virkede. Kan det måske hænge sammen


  • #3   9. aug 2019 det tør jeg ikke svare på. .
    går ikke ud fra lyset er vandkølet.


  • #4   9. aug 2019 Nej. Det jeg mente var at siden det måske var termostaten om det så kunne være en sikring eller flere og at det så også gik ud over lysets sikring

  • #5   9. aug 2019 Termostaten er mekanisk

  • #6   9. aug 2019 Ja der sidder vel en blæser, der skulle være gået i gang før kølervæsken bliver så varm. Men der er vel også en overtryksventil således at hvis kølervæsken begynder at koge, så løber der kølervæske ud på vejen (medmindre væskestanden er for lav!). Jeg tror ikke, du behøver være bange for at selve motoren har taget skade. Du kan evt. give den et olieskift, hvis du er bekymret, og det skal selvfølgelig chekkes, hvad der er årsag til at kølingen ikke fungerer, som den skal.

    De sidste svar tyder jo på, at der er noget elektronik, der ikke er helt i orden.


  • #7   9. aug 2019 Det ville have hjulpet, om du havde skrevet hvilken Ducati model det drejede sig om...
    Jeg kører selv Ducati Monster 1000"S" - og den er (heldigvis) luftkølet, og jeg har da tit set temperaturer i displayet, på 125C - hvilket er ganske normalt ved bykørsel om sommeren, så kør du trygt videre (naturligvis forudsat at du ikke har et defekt væske køle anlæg, med defekt termostat)


    profilbillede
  • #8   10. aug 2019 Hej Lars h

    Det drejer sig om en 999 fra 2005


  • #9   10. aug 2019 OK, undskyld min uvidenhed - så jeg tror at du har en vandkølet Ducati...
    Her findes mange forklaringer på den meget høje temperatur, (som dog ikke bør være bekymrende, fordi lukkede tryksystemer benytter kendsgerningen om, at vand koger ved temperaturer langt over 100C, når det er under tryk).

    Elektrisk "fejl" kan være display systemet som viser mere eller mindre forkert, og måske viser en for høj temperatur, i forhold til den reélle temperatur
    Det kan være en simpel elektrisk fejl, med en giver som er defekt, eller som "hænger"
    Det kan være termostatkontakten, som igangsætter blæseren ved en given temperatur.
    Det kan også være en defekt termostat, som sagt, der er flere mulige årsager...
    Har du vandpumpe? - og kører den?
    Jeg går ud fra, at systemet er fyldt op med væske, og at der ikke mangler noget!


  • #10   10. aug 2019 Hej lars

    Jeg syntes ikke du uvidende. Jeg sætter stor pris på din hjælp smiley


  • Simon S
    Simon S Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 38 MC-er: 1 Svar: 2
    #11   12. aug 2019 Tror ikke du skal være bekymret, så længe du ikke har kørt med choker eller rødglødende udstødningsrør er det fint smiley mener først ting bliver rødglødende ved ja 700+ grader? xD

Kommentér på:
Motor bliver varm

Annonce