1.080 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

"kæde frigang" "kæde frigang"

Hej MCG har lige strammet kæden op på min GSX600F fra 92,så der er ca 2-2,5 cm bevægelse i kæden når den står på center støtte, men når den står på dækkene er kæden meget stram max 0.5 cm frigang.... mit spørgsmål er så har jeg strammet den for meget, og hvad kan der ske ved det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "kæde frigang"
  • #1   4. jun 2012 Ja du har strammet kæden for meget. Der skal være 25-30 mm frigang når den står på hjulene.

Hvis du kører med for stram kæde bellaster du udgangsakslen på gearkassen og på sigt ødelægger denne.

• #2   4. jun 2012 de 2-2,5 cm er med din vægt på cyklen.. så er du godt gaderet ind

• #3   4. jun 2012 ok tak.. syntes nok det ikke var rigtigt.. må ud og skrue lidt smiley

• #4   4. jun 2012 er de 2 cm fra bund til top eller fra midten til top/bund?

• #5   4. jun 2012 Hvad sker der vis kæden er lidt for slap ? Er det ikke bedre den er for slap ind for str am ? (Gaga kunne godt misforståes men skal den ikke) smiley

• #6   4. jun 2012 Du skal finde ud af nøjagtig hvor lidt og hvormeget, der findes ikke - IKKE en tommelfinger regel der gælder og tæller for alle cykler, fks. skal en Fireblade ha ml. 40 - 50 mm. frigang !
    Så glem snik snak i bagerkøen, fat din instruktionsbog, og hvis ikke du har den, så er google garanteret din ven, og find en "workshop" manuel på nettet til din mc !!!
    Indtil da - hellere lidt for "slap", end stram som en i helvede

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #7   4. jun 2012 Følg ovenstående råd, og så må du moderere dig lidt, det er ikke en aflæsservogn, du må tænke justere, ikke STRAMME

Kommentér på:
"kæde frigang"

Annonce